PRaktykuj za granicą

Zakończył się I etap konkursu PRaktykuj za granicą, Kolejnym, postawionym przed jego uczestnikami zadaniem, jest przesłanie do 3 kwietnia projektu pracy konkursowej na jeden z trzech tematów opublikowanych na stronie www.instytut.com.pl/zadania2009.

PRaktykuj za granicą już od sześciu lat przyciąga uwagę zdolnych, ambitnych, studentów, myślących o karierze w public relations. W aktualnej edycji największe zainteresowanie konkursem okazali studenci z Uniwersytetu Warszawskiego oraz Uniwersytetu Wrocławskiego. Nieco mniej zgłoszeń napłynęło z Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz ze Szkoły Głównej Handlowej. Co ciekawe, wśród pierwszej dziesiątki szkół wyższych, z których wysłano najwięcej zgłoszeń, jest tylko jedna uczelnia niepubliczna – Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej – oraz dwie uczelnie ekonomiczne (Wykres 1).

Wyk. 1. Uczelnie, z których nadesłano najwięcej zgłoszeń do VI edycji konkursu PRaktykuj za granicą

Do II etapu zakwalifikowanych zostanie piętnastu studentów, którzy wykażą się najciekawszymi pomysłami na nową strategię komunikacji dla Fundacji Hospicyjnej z Gdańska. Nadesłane projekty oceniać będzie jury w składzie: Gerald Abramczyk, specjalista ds. komunikacji strategicznej, Piotr Czarnowski, prezes agencji First PR, językoznawca z Uniwersytetu Śląskiego dr Jacek Warchala, Anna Sanowska, Dyrektor ds. PR w IMM oraz Piotr Kławsiuć z biura prasowego Fundacji Hospicyjnej.

Autorzy 15 najciekawszych projektów w II etapie konkursu – do 6 maja 2009 r. – stworzą pełne strategie konkursowe (max. 15 str.). Twórcy siedmiu najlepszych projektów zostaną zaproszeni do finału, w którym – podczas prezentacji multimedialnej – ocenione zostaną ich zdolności komunikacyjne, a zwłaszcza styl prezentowania pomysłów, swoboda i ich sugestywność. Wtedy też, 27 maja 2009 roku, poznamy nazwiska studentów, którzy w nagrodę odbędą zagraniczne staże w renomowanych agencjach PR. Zwycięzca w nagrodę będzie praktykował w agencji Fleishman-Hillard w Londynie. Laureaci II i III miejsca zdobędą doświadczenie w branży public relations w brukselskim biurze Hill&Knowlton oraz londyńskim oddziale LEWIS PR. Dla laureatów przewidziano także roczne prenumeraty magazynu „Brief”.

Patronat medialny nad konkursem objęły: PRoto.pl., Gazeta Studencka, Brief.pl, Kariera.com.pl, Korba.pl, Dlastudneta.pl oraz Radio Kampus.

Więcej informacji o konkursie znajduje się na stronie

 http://www.instytut.com.pl/harmonogram2009.