Prasa lajkuje Facebooka, radio dodaje Twittera do ulubionych – INFOGRAFIKA

Porównanie liczby cytowań poszczególnych mediów społecznościowych w podziale na media pokazało, że prasa zdecydowanie najczęściej wykorzystuje historie zaczerpnięte ze stron użytkowników Facebooka – to ponad 60 procent wszystkich cytowań social media w druku! Liderami powołań na treści z portalu Marka Zuckerberga są: „Super Express” (ok. 260 powołań) i… wcale nie „Fakt” tylko… „Gazeta Wyborcza” (ok. 250 powołań)!

Z kolei rozgłośnie radiowe skupiają się przede wszystkim na skrótowych informacjach z Twittera (to 75% procent cytowań treści z social media na badanych antenach radiowych).  Najczęściej „retweetowały”: Radio TOK FM (ok. 500 powołań) i Radio Zet (ok. 340 powołań).

Stacje TV natomiast chętniej niż prasa i radio korzystają z multimedialnego potencjału Youtube, przede wszystkim jednak powołują się na doniesienia z Twittera (ok 70 procent wszystkich cytowań). Youtube w TV cytowany jest 3 razy częściej niż w prasie oraz 7 razy częściej niż w radiu.

Na uwagę zasługuje również fakt, że Twitter wyszedl w ciągu ostatnich dwóch lat na prowadzenie! Zgodnie z danymi Instytutu Monitorowania Mediów Twitter jest nie tylko najczęściej cytowanym przez polskie media źródłem społecznościowym, ale również osiągnął najwyższy wzrost cytowań w ciągu ostatnich 2 lat. Liczba cytowań z Twittera w prasie, radiu i TV regularnie się zwiększa. Po każdym spadku cytowalności tweetów następuje w kolejnych miesiącach wyraźny wzrost liczby wzmianek. Zmienność częstotliwości powołań na stuczterdziestoznakowe informacje przypomina sinusoidę o stale rosnącej skali – w dwuletniej rozpiętości od 80 do 770 cytowań! To największa różnica pośród wszystkich badanych przez IMM social mediów. Interesująca jest również zależność pomiędzy przemiennym zainteresowaniem dziennikarzy postami z Facebooka i Twittera.

Więcej interesujących danych znajdziecie na poniższej grafice, a szczegóły w naszym raporcie: http://bit.ly/Raport_IMM_cytaty_sm_08_2014

Prasa lajkuje Facebooka, radio dodaje Twittera do ulubionych

Porównanie liczby cytowań poszczególnych mediów społecznościowych w podziale na media pokazało, że prasa zdecydowanie najczęściej wykorzystuje historie zaczerpnięte ze stron użytkowników Facebooka – to ponad 60 procent wszystkich cytowań social media w druku! Liderami powołań na treści z portalu Marka Zuckerberga są: „Super Express” (ok. 260 powołań) i… wcale nie „Fakt” tylko… „Gazeta Wyborcza” (ok. 250 powołań)!

Z kolei rozgłośnie radiowe skupiają się przede wszystkim na skrótowych informacjach z Twittera (to 75% procent cytowań treści z social media na badanych antenach radiowych).Najczęściej „retweetowały”: Radio TOK FM (ok. 500 powołań) i Radio Zet (ok. 340 powołań).

Stacje TV natomiast chętniej niż prasa i radio korzystają z multimedialnego potencjału Youtube, przede wszystkim jednak powołują się na doniesienia z Twittera (70 procent wszystkich cytowań). Youtube w TV cytowany jest 3 razy częściej niż w prasie oraz 7 razy częściej niż w radiu.

Prasa lajkuje Facebooka, radio dodaje Twittera do ulubionych
Porównanie liczby cytowań poszczególnych mediów społecznościowych w podziale na media pokazało, że prasa zdecydowanie najczęściej wykorzystuje historie zaczerpnięte ze stron użytkowników Facebooka – to ponad 60 procent wszystkich cytowań social media w druku! Liderami powołań na treści z portalu Marka Zuckerberga są: „Super Express” (ok. 260 powołań) i… wcale nie „Fakt” tylko… „Gazeta Wyborcza” (ok. 250 powołań)!
Z kolei rozgłośnie radiowe skupiają się przede wszystkim na skrótowych informacjach z Twittera (to 75% procent cytowań treści z social media na badanych antenach radiowych).  Najczęściej „retweetowały”: Radio TOK FM (ok. 500 powołań) i Radio Zet (ok. 340 powołań).
Stacje TV natomiast chętniej niż prasa i radio korzystają z multimedialnego potencjału Youtube, przede wszystkim jednak powołują się na doniesienia z Twittera (70 procent wszystkich cytowań). Youtube w TV cytowany jest 3 razy częściej niż w prasie oraz 7 razy częściej niż w radiu.
Prasa lajkuje Facebooka, radio dodaje Twittera do ulubionych
Porównanie liczby cytowań poszczególnych mediów społecznościowych w podziale na media pokazało, że prasa zdecydowanie najczęściej wykorzystuje historie zaczerpnięte ze stron użytkowników Facebooka – to ponad 60 procent wszystkich cytowań social media w druku! Liderami powołań na treści z portalu Marka Zuckerberga są: „Super Express” (ok. 260 powołań) i… wcale nie „Fakt” tylko… „Gazeta Wyborcza” (ok. 250 powołań)!
Z kolei rozgłośnie radiowe skupiają się przede wszystkim na skrótowych informacjach z Twittera (to 75% procent cytowań treści z social media na badanych antenach radiowych).  Najczęściej „retweetowały”: Radio TOK FM (ok. 500 powołań) i Radio Zet (ok. 340 powołań).
Stacje TV natomiast chętniej niż prasa i radio korzystają z multimedialnego potencjału Youtube, przede wszystkim jednak powołują się na doniesienia z Twittera (70 procent wszystkich cytowań). Youtube w TV cytowany jest 3 razy częściej niż w prasie oraz 7 razy częściej niż w radiu.