Prawnicy w mediach


Instytut Monitorowania Mediów opracował nowy raport „Prawnicy w mediach”, analizujący częstotliwość prezentowania przez media prawników i kancelarii. Badanie pokazało, że w lutym najpopularniejszym prawnikiem był Leszek Piotrowski, pełnomocnik rodziny Blidów w śledztwie w sprawie śmierci Barbary Blidy. Na drugiej pozycji znalazła się Magdalena Bentkowska-Kiczor, adwokat doktora Mirosława G., podejrzanego o korupcję i zabójstwo pacjenta. Trzecie miejsce zajął Mariusz Paplaczyk – jeden z obrońców Jakuba T., Polaka skazanego w Wielkiej Brytanii. Media w lutym br. powoływały się w sumie na wypowiedzi 620 prawników.

Natomiast na pierwszym miejscu rankingu najczęściej obecnych w mediach kancelarii znalazła się kancelaria Chałas i Wspólnicy. Na drugim – Baker&McKenzie Gruszczyński i Wspólnicy, a na trzecim – Pociej, Dubois i Wspólnicy. Lider rankingu – kancelaria Chałas i Wspólnicy pierwsze miejsce zawdzięcza udzielanym w mediach poradom prawnym, głównie w zakresie prawa cywilnego, podatkowego i pracy. Prawnicy z tej kancelarii są również często proszeni o udzielanie komentarzy. W badanym okresie powoływano się na 162 kancelarie.

Jak wynika z analizy IMM-u media piszą najczęściej o prawie cywilnym (370 publikacji), w następnej kolejności – o prawie karnym (291) oraz ex aequo – o prawie podatkowym i prawie pracy (po 153 materiały). Wśród tematów szczegółowych o tematyce prawnej dominują porady prawne i komentarze eskpertów. Uwagę mediów przyciągają także bieżące tematy, jak na przykład śledztwo w sprawie śmierci B.Blidy (54 powołania), proces żołnierzy podejrzanych o zbrodnię w Afganistanie (30) czy skazanie na dożywocie Jakuba T. przez brytyjski sąd (25).

W czołówce mediów prezentujących prawników i kancelarie znalazły się dwa dzienniki ogólnopolskie. Zdecydowanie najczęściej na wypowiedzi prawników powoływała się Gazeta Prawna (314 razy). Kolejna w rankingu Rzeczpospolita odnosiła się do opinii prawników trzy razy rzadziej – 98 razy, a portal rp.pl – 95. Badanie przeprowadzono na podstawie 1415 przekazów mediowych (z prasy, telewizji i Internetu) z okresu 1 – 29 lutego 2008 r. Dziennikarze powoływali się na wypowiedzi prawników lub opinie kancelarii 1479 razy.

Analiza obejmuje wszystkie przekazy prasowe, telewizyjne i internetowe, w których media w lutym 2008 r. przytaczają lub prezentują wypowiedzi prawników i/lub opinie kancelarii. Pochodzą one z prasy, telewizji oraz stron internetowych aktualnie monitorowanych przez Instytut Monitorowania Mediów (lista jest dostępna na stronie www.instytut.com.pl).

Instytut Monitorowania Mediów monitoruje ponad 800 tytułów prasowych, 82 stacje telewizyjne i radiowe oraz polskie zasoby Internetu. Instytut Monitorowania Mediów jest członkiem FIBEP – elitarnej organizacji zrzeszającej 91 firm monitorujących media z 41 krajów. Od 2002 r. Instytut Monitorowania Mediów wspiera działalność Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg