PRotony rozdane!

12 czerwca w Teatrze Syrena odbyła się uroczysta gala PRotony2014, zorganizowana przez PRoto.pl.  W tym roku, sponsorem strategicznym konkursu po raz kolejny był Instytut Monitorowania Mediów, a prezes IMM Paweł Sanowski wręczał nagrodę w nowej, utworzonej w tym roku, kategorii: Osoba/zespół ds. kampanii w social mediach”. Wyjątkowa jest nie tylko kategoria, ale i nagroda! Poza statuetką laureatka otrzymała bowiem nagrodę specjalną – Kompas Social Media od IMM. Wyróżnienie za działalność w mediach społecznościowych zostało przyznane aktywnej blogerce – Natalii Hatalskiej (hatalska.com). Serdecznie gratulujemy jej zwycięstwa i cieszymy się, że Natalia Hatalska będzie korzystała z naszego narzędzia do monitoringu social media.

 

Utworzenie przez PRoto.pl nowej kategorii dla aktywnych w mediach społecznościowych przedstawicieli branży PR, związane było z rosnącą siłą tej dziedziny komunikacji.  Nagroda od Instytutu Monitorowania Mediów natomiast przypomina o coraz szybciej rozwijającym się monitoringu social media, który w obecnych czasach wchodzi w skład niezbędnika każdego pijarowca. Media społecznościowe pozwalają bowiem na dotarcie z informacją o produkcie, usłudze, idei czy wydarzeniu w zasadzie do każdej zainteresowanej osoby. Umożliwiają też wskazanie osób kluczowych dla skutecznej komunikacji, w tym liderów opinii. Dlatego stanowią nieocenioną platformę dla kampanii PR-owych.

Kryzysy, które zaczęły się od 140 znaków na Twitterze, a skończyły reportażami w najważniejszych stacjach telewizyjnych, nie należą do rzadkości. Dlatego bardzo istotne jest monitorowanie social mediów i internetu oraz bieżące reagowanie, by uniknąć negatywnych konsekwencji kryzysów lub chociaż je zminimalizować. Kiedyś taką rolę głównie pełnił monitoring mediów regionalnych czy mediów niszowych. Obecnie rolę tę w dużym stopniu przejęły właśnie social media – wyjaśnia w wywiadzie dla Agencji Informacyjnej Newseria Paweł Sanowski, prezes IMM.

Przykłady wielu dużych marek pokazują, że obecność w mediach społecznościowych w roli nadawcy nie jest koniecznością. Jednak nie ma wątpliwości co do tego, że dyskusja w sieci na ich temat i tak będzie się toczyć – najwyżej bez aktywnego udziału marki. Dlatego monitoring social mediów jest tak istotny dla skuteczności kampanii PR. W Instytucie Monitorowania Mediów został opracowany szereg algorytmów, filtrów i sposobów na to, by wyniki były zgodne z badanym tematem i pozbawione cyfrowych śmieci. Ręcznie dobierane, selekcjonowane i nadzorowane źródła wraz z zaawansowanymi autorskimi mechanizmami wyszukiwania danych przez słowa kluczowe, dają gwarancję trafności i poprawności wyników. Możliwość wyboru źródeł przez klienta oraz pomoc analityka w doborze zasobów adekwatnych do danego zagadnienia pozwala dodatkowo zwiększyć skuteczność całego procesu.

– Czas reakcji, od ukazania się informacji w internecie do uzyskania tej informacji w monitoringu, jest bardzo krótki. Instytut Monitorowania Mediów ma również możliwość informowania odbiorców o tym, czy materiały są pozytywne, negatywne czy neutralne, a to jest bardzo istotne – mówi agencji informacyjnej Newseria Biznes Paweł Sanowski, prezes IMM. –Jakość monitoringu mediów społecznościowych jest coraz lepsza.

Nowoczesne narzędzia analityczne, takie jak raport Kompas Social Media, wskazują, które media społecznościowe dysponują największym potencjałem komunikacyjnym, wizerunkowym i sprzedażowym oraz jaką siłę oddziaływania mają publikacje dotyczące określonej marki, produktu, idei, zjawiska lub opinii.

Wszystkim laureatom konkursu Protony 2014 życzymy kolejnych sukcesów na polu zawodowym, nie tylko w mediach społecznościowych!

Pełna lista laureatów:

http://www.proto.pl/informacje/info?itemId=132478&rob=PRotony_2014:_Znamy_nazwiska_laureatow!!

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg