stranger things 3 dotarcie

„Przyjaciele nie kłamią”, czyli internauci o Stranger Things 3

Serial Stranger Things bez wątpienia można już określić mianem kultowego. Przygody mieszkańców amerykańskiego miasteczka zmagających się z nadnaturalnymi siłami okazały się absolutnym hitem. Dodatkowym atutem są wątki miłosne oraz motyw dojrzewania głównych bohaterów, dzięki którym serial zyskał grono wiernych fanów. IMM zbadał jak przedstawiała się internetowa dyskusja na temat hitu Netflixa.

 

IMM sprawdził jak prezentowała się internetowa dyskusja dotycząca Stranger Things. Od 23 czerwca do 23 lipca 2019 roku w monitoringu internetu i mediów społecznościowych pojawiło się łącznie ponad 21 tysięcy wzmianek dotyczących tego zagadnienia.

 

 

Łączny ekwiwalent reklamowy wygenerowany przez wszystkie wpisy i artykuły wyniósł aż 24,7 mln zł. Także zasięg wszystkich postów oraz publikacji był zawrotny. Zmonitorowane przez IMM dotarcie może sugerować, że ze wzmiankami na temat Stranger Things spotkał się prawie co 6 internauta.

 

Dzień premiery Stranger Things 3 dniem przełomowym

 

Zdecydowanie najwięcej publikacji oraz wpisów (ponad 2 tys.) pojawiło się 4 lipca, czyli w dniu premiery. Portale masowo informowały, że najnowszy sezon tego popularnego serialu jest już dostępny, a dziennikarze i blogerzy zajmujący się zagadnienia ze sfery kultury rozpisywały się na temat stylistyki najnowszego Stranger Things, która nawiązuje do lat 80. oraz o tego, że młodzi aktorzy przyjechali do Polski na jeden z dużych festiwali muzycznych.

 

 

Nie brakowało także wywiadów z młodymi gwiazdami m.in. z odtwórcami ról Mike’a oraz Lucasa – Finnem Wolfhardem oraz Calebem McLaughlinen. Pojawiały się także informacje dotyczące pojawienia się w serialu Mai Hawke, córki Umy Thurman, która zagrała ironiczną i odważną Robin.

 

via GIPHY

 

Social media rozgrzane do czerwoności

 

Zdecydowanie najwięcej, bo aż 90 proc. wszystkich publikacji – pojawiło się w mediach społecznościowych. Szczególnie aktywni byli użytkownicy Twittera – ponad 14,3 tys. postów pochodzi właśnie z tego portalu. Premiera 3. sezonu była tak istotnym wydarzeniem, że informacje na ten temat pojawiały się także na twitterowych kontach m.in. Newsweek Polska, Wprost oraz TOK FM.

 

 

Z kolei internauci najczęściej rozpisywali się o fabule, analizowali poszczególne wątki oraz komentowali wygląd oraz zachowanie swoich ulubionych i mniej lubianych bohaterów.  Pojawiały się wpisy takie jak: „Steve i Hopper to najlepsze, co spotkało Stranger Things. Amen.” Wiele uwag dotyczyło przemian młodych aktorów, którzy niejako dorastali razem z granymi przez siebie bohaterami:  „Noah Schnapp w 1 sezonie a 3 sezonie Stranger Things przeszedł ogromną różnicę i dalej myślę że on ma więcej niż 15 lat”.

 

Nie brakowało także słów zawodu ze strony fanów, którzy spodziewali się innego zakończenia sezonu ulubionej serii niż to które zaoferowali im twórcy.


Mimo wszystko ilość wzmianek wskazuje, że serial Netflixa budzi emocje wśród tysięcy fanów oraz niepodzielnie króluje w ich sercach. Pozostaje jedynie czekać na kolejną część serii, która została zapowiedziana i już wzbudza emocje.

 

Autorka: Joanna Górska, IMM

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg