PSL po nowemu

Dlaczego ja nic nie wiedziałem, że oni w tym PSL-u mają demokrację?! Czy wy sobie zdajecie sprawę, jakie to może mieć skutki?! – skomentował na Twitterze wybór Janusza Piechocińskiego na szefa PSL Tomasz Skory. Rzeczywiście, ludowcy demokrację mają i nie zawahali się jej użyć. Świeżo wybrany szef PSL stwierdził, że wraz z Waldemarem Pawlakiem są jak dwa czołgi jadące w jednym kierunku. Analiza publikacji internetowych sprzed wyborów wywołuje skojarzenia raczej z Dawidem i Goliatem niż czołgami.

 
 
Piechociński niemal znikąd
W sierpniu 2012 roku Janusz Piechociński zadeklarował, że będzie kandydował na szefa PSL, a jeśli wygra, nie wejdzie do rządu. Będę pierwszym w historii Polskiego Stronnictwa Ludowego po 1991 roku prezesem, który nie wybiera się do władzy państwowej i zajmie się do 2015 roku PSL-em, a w roku 2015 roku odda prezesurę ludziom młodszego pokolenia – zapowiedział Piechociński na konferencji prasowej, jednak trudno powiedzieć, by media i internauci zwrócili na te zapowiedzi szczególną uwagę. W sierpniu Piechociński w publikacjach internetowych pojawił się nieco ponad 500 razy – oprócz zainteresowania przejęciem władzy w partii popularność zapewniła Piechocińskiemu też afera taśmowa. Najpierw potępił on nepotyzm partyjnych kolegów, później stał się bohaterem artykułu Super Expressu, w którym ujawniono, że jednym z przypadków rozdawania stanowisk przez ludowców może być siostra Piechocińskiego, pracująca na kierowniczym stanowisku w Wojewódzkim Funduszu ochrony Środowiska i gospodarki Wodnej w Warszawie. Dodatkowo na korzyść Piechocińskiego powinna przemawiać jego internetowa aktywność – nowy szef PSL od dawna jest blogerem. Mimo wszystko, w tym czasie na temat wicepremiera Waldemara Pawlaka pisano 6 razy częściej. Podobnie wyglądają wyniki z września i października.

Listopadowy przewrót w PSL: pozytywne oceny
Sytuacja diametralnie zmieniła się w listopadzie: w ciągu kilku dni pojawiło się w internecie prawie 2,2 tys. publikacji na temat Janusza Piechocińskiego i 3,9 tys. dotyczących Waldemara Pawlaka. Dziennikarze i politycy nie kryli zdziwienia, pojawiło się wiele pytań na temat przyszłości koalicji rządowej, wyjścia Waldemara Pawlaka z rządu, potencjalnych zmian w PSL. Poza malkontentami, których na żadnym forum nie brakuje i tymi, którzy nie wierzą już w poprawę sytuacji w Polsce, a także osobami, które najwyraźniej nie znały wcześniej Piechocińskiego, internauci pozytywnie oceniają zmianę na stanowisku szefa PSL. Wśród różnych opinii znaleźć  można wątpliwości, czy zmiana nie jest tylko kosmetyczna, ale zdecydowanie krytycznych dla Piechocińskiego czy pozytywnych dla Pawlaka komentarzy raczej nie ma. Pojawiają się za to sugestie, że PSL kierowana przez Piechocińskiego może zbliżyć się do PiS.

Piechociński to facet, którego słucha sie z przyjemnością i na tle poselskiej tłuszczy wybija sie ponad przeciętność. Właściwy facet na właściwym miejscu! Liczę na to, ze wejdzie do rządu i obejmie ministerstwo gospodarki by wdrażać swoje nowatorskie pomysły. W kwestiach infrastrukturalnych jest nie do przegadania. Jeszcze raz chylę czoła i szczere gratulacje.~
forum.gazeta.pl

Uważam, że (ale mi się sympatycznie napisało!) PSL niewątpliwie podniesie się w sondażach. To malutki plus dla Piechocińskiego. Ale tak na później, to nareszcie Donek już nie będzie owijał sobie Waldka dookoła palca. Za cienki paluszek ma Donek. Skończyły się te czasy. Piechociński jest inteligentniejszy i nie tak pazerny na stołki jak Wielki Strażak i jego ferajna. nadchodzą coraz cięższe czasy dla zgrai Donka, tego nierządu. PSL pod Piechocińskim, który będzie czyścił tę stajnię Augiasza będzie próbował sięgnąć po elektorat miejski. To być albo nie być PSLu. Ale to dobrze. ~
rp.pl

Tyle są warte sondaże i typy "gadających głów" w mediach – dla przyPOmnienia: p.Pawlak 70%, p.Piechociński 30% w/g w/w ~ tvn24.pl

Nareszcie Tusk i jego nieudacznicy rządowi, będą musieli się liczyć z koalicjantem ,gdyż Piechociński to nie lizus, ani pucybut! ~ se.pl
 
Zobacz pozostałe raporty również na stronie IMM.

Instytut Monitorowania Mediów wyraża zgodę na publikację raportu, wyników badań i dołączonych do nich materiałów graficznych pod warunkiem podania źródła ("Instytut Monitorowania Mediów” lub „Kompas Social Media”) w artykule oraz oznaczenia źródła przy każdej grafice.

Autor:
Nina Olszewska, starsza specjalistka analiz przekazów mediowych IMM.

O raporcie:
Analizę wykonano na podstawie ponad 19 299 materiałów internetowych dostarczonych przez Instytut Monitorowania Mediów, w których pojawili się Waldemar Pawlak i Janusz Piechociński. Raport obejmuje materiały od 1 sierpnia do 19 listopada 2012 r.

O Kompasie Social Media:
Kompas Social Media to projekt Instytutu Monitorowania Mediów. Jest to audyt dotychczasowej obecności firmy, marki, osoby czy całej branży w mediach społecznościowych na tle jej obecności w Internecie. Raport umożliwia identyfikację najbardziej popularnych miejsc dyskusji na temat marki lub firmy, wskazuje również kanały jeszcze niezagospodarowane. Audyt sygnalizuje momenty największego nasilenia komentarzy, z uwzględnieniem głównych tematów, co pomaga w szczegółowej analizie komentarzy internautów na badany temat. W raporcie uwzględniony jest też wydźwięk publikacji na temat badanego hasła. Analiza wyszczególnia również autorów treści w sieci, będących lub mogących się stać liderami opinii. Kompas pomaga ocenić dotychczasowe przekazy na temat firmy/ marki i znaleźć miejsca w Internecie, w których pojawia się ona jak i jej klienci. To pomoc w dostosowaniu lub zoptymalizowaniu komunikacji w poszczególnych kanałach w Internecie.

O IMM:
Instytut Monitorowania Mediów to lider branży monitoringu mediów w Polsce. Od ponad dekady dostarcza klientom kompleksową usługę badania wizerunku w prasie, radiu, telewizji oraz w internecie i w mediach społecznościowych. Rozwój potrzeb na rynku monitorowania mediów spowodował, że od 2003 roku IMM uruchomił dziewiętnaście ośrodków lokalnych w największych miastach Polski, dzięki czemu stało się możliwe pozyskiwanie informacji z gazet regionalnych już w dniu ich wydania. Od początku 2010 roku IMM oferuje możliwość zamówienia monitoringu mediów z krajów Europy Środkowo-Wschodniej (CEE). IMM publikuje szereg ogólnodostępnych raportów, w tym „Najbardziej Opiniotwórcze Media” – cykliczny ranking najczęściej cytowanych mediów, a także regularne badania polskiego dyskursu internetowego w ramach projektu Kompas Social Media.

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg