Ranking najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce: Gazeta Polska w czołówce cytowań

W lipcu nie zmieniły się pozycje na dwóch pierwszych miejscach stawki. Tak jak w każdym kolejnym miesiącu począwszy od września 2009 pierwsze miejsce należy do Rzeczpospolitej (1349), która znacznie poprawiła swój czerwcowy wynik (aż o 331 punktów). Drugą pozycję zajmuje Gazeta Wyborcza (663). Z kolei na trzecim miejscu znów nastąpiła roszada – podobnie jak w maju – brązowym medalistą zestawienia jest TVN24 (593). Tym samym Dziennik Gazeta Prawna znalazł się na czwartej pozycji z wynikiem 545 powołań.

Media cytowały Rzeczpospolitą głównie w trzech kontekstach: sondaży i rankingów, ekonomii i polityki polskiej. Podobnie jak w poprzednich miesiącach, nadal bardzo dużą popularnością cieszy się wspólny ranking Rzepy i Perspektyw wskazujący najlepsze uczelnie wyższe w Polsce. Z dużym oddźwiękiem (głównie ze strony mediów regionalnych) spotkała się XII edycja rankingu samorządów w Polsce.
W powołaniach na Gazetę Wyborczą dominowała tematyka sporu o krzyż spod Pałacu Prezydenckiego. Media podawały za GW informacje na temat możliwości zbudowania pomnika w miejscu krzyża oraz przytaczały wątki dotyczące przeniesienia krzyża z opublikowanego na łamach dziennika wywiadu z Bronisławem Komorowskim.
Na TVN24 najczęściej powoływano się w kontekście katastrofy pod Smoleńskiem. Miało to związek z upublicznieniem przez stację rzekomo odszyfrowanego zdania z kabiny pilotów: Jak nie wyląduję (my), to mnie zabije(ą).

Niespodzianką jest wysoka pozycja tygodnika Gazeta Polska. W lipcu 2010 roku media powoływały się na Gazetę Polską aż 367 razy – częściej, niż na takich hegemonów cytowań jak RMF FM czy dziennik Polska. Powodem był opublikowany w połowie lipca wywiad z Jarosławem Kaczyńskim. Media przytaczały wypowiedzi szefa PiS, głównie w kontekście katastrofy pod Smoleńskiem, a prasa nadawała tym informacjom zdecydowane w swym wyrazie tytuły, m.in.: POPISowy taniec na smoleńskich trumnach; Smoleńska ofensywa Prawa i Sprawiedliwości, Nowe oblicze prezesa – Jarosław mściwy, Od "przyjaciół Rosjan" do "ruskiej trumny".
Poza cytowaniem wypowiedzi Kaczyńskiego, w mediach ukazywały się liczne komentarze odwołujące się do publikacji.
Powołania na Gazetę Polską pojawiły się w mediach również pod koniec miesiąca, gdy tygodnik poinformował o rzekomo ukrywanej chorobie serca Bronisława Komorowskiego.

W rankingu piętnastu najczęściej cytowanych mediów znalazły się w sumie dwie stacje telewizyjne – TVN24 i TVN oraz trzy stacje radiowe – RMF FM, TOK FM i Radio Zet.

W rankingach szczegółowych lipiec jest kolejnym miesiącem zwycięstw: TVN24 (593) w zestawieniu stacji telewizyjnych, RMF FM (239) wśród rozgłośni radiowych i onet.pl (70) na liście najczęściej cytowanych portali internetowych.

W porównaniu do czerwca znacznie wzrosła liczba powołań na informacje dotyczące katastrofy pod Smoleńskiem. Doniesienia mediów w tym kontekście były zdecydowanie najczęściej komentowane przez inne środki masowego przekazu. Pojawiło się wiele nowych wątków i spekulacji dotyczących wypadku, nie bez znaczenia dla ogólnej liczby cytowań były też powołania na wywiad z Jarosławem Kaczyńskim (Gazeta Polska). W czerwcu najbardziej medialnym tematem były wybory prezydenckie (18 proc. całości), podczas gdy w lipcu doniesienia w kontekście katastrofy pod Smoleńskiem to aż 21 proc. cytowań.

Cały raport znajduje się na stronie: http://www.instytut.com.pl/raporty

Badanie przeprowadzono na podstawie 6751 przekazów mediowych (wycinków prasowych, programów radiowych i telewizyjnych) z okresu 1 – 31 lipca 2010 r. Analiza obejmuje całą prasę (ponad 900 tytułów gazet i czasopism) oraz stacje telewizyjnych (TVP 1, TVP 2, TVP Info, TVN, TVN24, TVN Turbo, Polsat, TV4, TV Biznes, TVN CNBC Biznes) i wybrane programy w rozgłośniach radiowych (PR1,  PR3, Radio PiN, RMF FM, Radio ZET, TOK FM, Radio Euro, Radio Maryja, RDC).

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg