Ranking najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce: rok Rzeczpospolitej

W sierpniu media powoływały się na Rzeczpospolitą głównie w dwóch kontekstach: polityki polskiej oraz sondaży i rankingów. Bardzo dużą popularnością cieszył się doroczny Ranking Samorządów. W mediach, głównie regionalnych, pojawiały się obszerne opisy badania – jak wynika z analizy mediów: być wyróżnionym w rankingu to dla samorządów kwestia nobilitująca.

W powołaniach na Gazetę Wyborczą, podobnie jak w poprzednim miesiącu, dominowała tematyka sporu o krzyż spod Pałacu Prezydenckiego. Media przytaczały za GW wypowiedzi i opinie na temat sytuacji pod Pałacem oraz relacjonowały za pomocą doniesień gazety wydarzenia z Krakowskiego Przedmieścia.

Na Dziennik Gazeta Prawna najczęściej powoływano się w kontekście katastrofy pod Smoleńskiem. Media powielały informację Dziennika, jakoby polskie MSZ przez półtora miesiąca nie potrafiło powiedzieć stronie rosyjskiej, jaki charakter będzie miała wizyta Lecha Kaczyńskiego w Katyniu.

W sierpniowym raporcie trzy niespodzianki:

Regionalne Radio Podlasie, dotąd nieistniejące praktycznie w zestawieniu wskoczyło nie tylko na czoło najczęściej przywoływanych rozgłośni regionalnych, ale pojawiło się w głównym rankingu stacji radiowych. Wszystko za sprawą wypowiedzi Zbigniewa Girzyńskiego (PiS) udzielonej na antenie Radia Podlasie. Girzyński stwierdził, że wyobraża sobie Zbigniewa Ziobro jako prezesa PiS. Oświadczenie było potem komentowane w mediach przez samego Zbigniewa Ziobro.

Po roku Radio ZET znika z TOP15 najbardziej opiniotwórczych mediów. Co więcej – zabrakło go też na liście najczęściej cytowanych stacji radiowych. W historii badania Radio ZET sięgało po brąz, wielokrotnie znajdowało się na czwartym miejscu rankingu głównego, prowadziło w zestawieniach najbardziej opiniotwórczych stacji radiowych i przez wiele lat konkurowało z RMF FM. W przeciągu kilku lat sporadycznie znikało z TOP15 (m.in. lipiec 2005, sierpień 2006, lipiec 2007, sierpień 2009), czy we wrześniu 2010 powróci?

Sportowefakty.pl są najczęściej cytowanym portalem internetowym. Widać systematyczną drogę na szczyt: w czerwcu portal znalazł się na trzecim miejscu, w lipcu awansował na drugą pozycję, w sierpniu przejął prowadzenie. Media chętnie przytaczały nie tylko sportowe newsy, ale również cytowały wypowiedzi z wywiadów udzielonych portalowi.

W rankingu piętnastu najczęściej cytowanych mediów znalazły się w sumie dwie stacje telewizyjne – TVN24 i TVN oraz dwie stacje radiowe – RMF FM i TOK FM.

W rankingach szczegółowych sierpień jest kolejnym miesiącem zwycięstw: TVN24 (292) w zestawieniu stacji telewizyjnych oraz RMF FM (129) wśród rozgłośni radiowych.

Najczęściej komentowanym tematem w sierpniu była polityka polska. Na jej tle przewijały się informacje w kontekście sporu o krzyż pod Pałacem Prezydenckim oraz nowe wątki śledztwa w sprawie katastrofy pod Smoleńskiem.

Cały raport znajduje się na stronie: http://www.instytut.com.pl/raporty

Badanie przeprowadzono na podstawie 5604 przekazów z mediów (wycinków prasowych, programów radiowych i telewizyjnych) z okresu 1 – 31 sierpnia 2010 r. Analiza obejmuje całą prasę (ponad 900 tytułów gazet i czasopism) oraz stacje telewizyjne (TVP 1, TVP 2, TVP Info, TVN, TVN24, TVN Turbo, Polsat, TV4, TV Biznes, TVN CNBC Biznes) i wybrane programy w rozgłośniach radiowych (PR1,  PR3, Radio PiN, RMF FM, Radio ZET, TOK FM, Radio Euro, Radio Maryja, RDC).

Instytut Monitorowania Mediów monitoruje ponad 900 tytułów prasowych, 33 stacje telewizyjne, 63 stacje radiowe oraz polskie zasoby Internetu. Od 1 lutego 2010 monitoruje social media w tym: Facebook, Twitter, Blip, Goldenline.

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg