Ranking najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce: wróciło Radio ZET

 

 

Media powoływały się na Rzeczpospolitą głównie w kontekście polityki polskiej. Odwoływano się do wywiadu z Jarosławem Kaczyńskim, którego udzielił dziennikowi. Szef PiS m.in. skrytykował w nim szefową swojej kampanii prezydenckiej Joannę Kluzik – Rostkowską i Pawła Poncyljusza za brak lojalności. Wcześniej na łamach tej samej gazety wypowiadała się Kluzik – Rostkowska, co również dało mediom impuls do komentowania sytuacji w partii Kaczyńskiego.

W powołaniach na Gazetę Wyborczą dominowała polityka polska oraz kwestie katastrofy pod Smoleńskiem. Media podawały doniesienia dziennika, jakoby decyzja o niezamykaniu lotniska dla Tupolewa zapadła w Moskwie. Powodem miała być obawa przed skandalem dyplomatycznym, jaki mógłby wyniknąć, gdyby Rosja odmówiła Polsce lądowania prezydenckiego samolotu.

Na Dziennik Gazeta Prawna najczęściej powoływano się w kontekście informacji ekonomicznych.

We wrześniowym raporcie:

Na Radio ZET powoływano się najczęściej w kontekście katastrofy pod Smoleńskiem. Dokładnie: przytaczano wypowiedź rzecznika prasowego rządu Pawła Grasia, który odpowiadając na antenie na pytanie szefa klubu PiS Mariusza Błaszczaka: Dlaczego w wyniku zderzenia z brzozą odpadło skrzydło prezydenckiego samolotu?, Graś odpowiedział: Bo ktoś je nadpiłował. Wypowiedź rzecznika była szeroko cytowana i dyskutowana.

W rankingu głównym znów zagościły dwa tygodniki dotąd sporadycznie występujące w TOP 15: Gazeta Polska oraz Gość Niedzielny. Media znów szeroko komentowały kontrowersyjne wypowiedzi Jarosława Kaczyńskiego opublikowane na łamach Gazety Polskiej. Gość Niedzielny był z kolei często cytowany za przyczyną minister Elżbiety Radziszewskiej. Pełnomocnik rządu ds. równego traktowania udzieliła w tygodniku wywiadu, w którym stwierdziła m.in. że szkoła ma prawo odmówić zatrudnienia zadeklarowanej lesbijki. Wywiad w Gościu Niedzielnym oraz rozmowa minister w TVN spowodowały nie tylko zwiększoną liczbę cytatów w mediach, ale również skierowanie do biura rzecznika praw obywatelskich 1,5 tysiąca skarg na wypowiedzi Radziszewskiej.

We wrześniu kolejne regionalne medium zakwalifikowało się do głównego rankingu rozgłośni radiowych. Na szóstej pozycji, tuż za programem 1 Polskiego Radia znalazło się Radio Gdańsk.

W rankingu piętnastu najczęściej cytowanych mediów znalazły się w sumie dwie stacje telewizyjne – TVN24 i TVN oraz trzy stacje radiowe – RMF FM, Radio ZET i TOK FM.

W rankingach szczegółowych sierpień jest kolejnym miesiącem zwycięstw: TVN24 (307) w zestawieniu stacji telewizyjnych oraz RMF FM (339) wśród rozgłośni radiowych.

Najczęściej komentowanym tematem w sierpniu była polityka polska. Na jej tle przewijały się informacje ekonomiczne oraz nowe wątki śledztwa w sprawie katastrofy pod Smoleńskiem.

Cały raport znajduje się na stronie: http://www.instytut.com.pl/raporty

Badanie przeprowadzono na podstawie 5604 przekazów z mediów (wycinków prasowych, programów radiowych i telewizyjnych) z okresu 1 – 30 września 2010 r. Analiza obejmuje całą prasę (ponad 900 tytułów gazet i czasopism) oraz stacje telewizyjne (TVP 1, TVP 2, TVP Info, TVN, TVN24, TVN Turbo, Polsat, TV4, TV Biznes, TVN CNBC Biznes) i wybrane programy w rozgłośniach radiowych (PR1,  PR3, Radio PiN, RMF FM, Radio ZET, TOK FM, Radio Euro, Radio Maryja, RDC).

Instytut Monitorowania Mediów monitoruje ponad 900 tytułów prasowych, 33 stacje telewizyjne, 63 stacje radiowe oraz polskie zasoby Internetu. Od 1 lutego 2010 monitoruje social media w tym: Facebook, Twitter, Blip, Goldenline.

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg