Raport IMM: 24h po uwolnieniu Snowdena. Reakcja sieci

W Polsce „sezon ogórkowy” rozpoczął się już na dobre. Odkąd Sejm poszedł na zasłużony urlop, a Royal Baby pojawiło się na świecie, rozgrzewają nas głównie przychodzące falami upały. Jednak dzisiejsza informacja o przyznaniu Edwardowi Snowdenowi azylu w Rosji, niejednego zmusiła do zawieszenia sezonu ogórkowego.
Od początku czerwca, kiedy wybuchła afera szpiegowska z Edwardem Snowdenem w roli głównej jego sytuacja była szeroko komentowana w Internecie. Początkowo zainteresowanie skupiało się głównie na domniemanym miejscu pobytu byłego agenta. W kolejnych tygodniach tematem numer jeden były spekulacje dotyczące miejsca, gdzie mógłby otrzymać  azyl. Największe zainteresowanie sprawą przypadło na pierwszy tydzień lipca. Zgodnie
z badaniami przeprowadzonymi przez Instytut Monitorowania Mediów pojawiło się wtedy prawie 1800 publikacji na ten temat. Wzrost zainteresowania przypisać można w dużej mierze głośniej sprawie przeszukania samolotu boliwijskiego prezydenta Evo Moralesa.
 
Co ciekawe z badań przeprowadzonych przez IMM wynika, że początkowo użytkownicy portali społecznościowych, for czy blogerzy nie wykazywali znacznego zainteresowania sprawą. Tylko 30% wszystkich publikacji dotyczących Edwarda Snowdena pochodziło z tych źródeł. Sytuacja znacznie zmieniła się dopiero w ciągu ostatnich 48 godzin, kiedy ponad trzykrotnie wrosła liczba wzmianek na Twitterze.
Internauci zaczęli rozważać dalsze losy szpiega, ale co wydaje się ważniejsze także dalszy rozwój relacji pomiędzy USA i Rosją. Padają również porównania do okresu zimnej wojny kiedy oba państwa umieszczały na swoich terytoriach szpiegów lub ich sobie podkradały.
Trudno przewidzieć jak rozwinie się sytuacja. Jedno jest pewne  – pomimo „sezonu ogórkowego” musimy być czujni – nie wiadomo jak zakończy się ta dyplomatyczna rozgrywka.

Instytut Monitorowania Mediów wyraża zgodę na publikację raportu, wyników badań i dołączonych do nich materiałów graficznych pod warunkiem podania źródła ("Instytut Monitorowania Mediów”) w artykule oraz oznaczenia źródła przy każdej grafice.

Autor raportu:
Agnieszka Kalbarczyk, Instytut Monitorowania mediów

O badaniu:
Analizę wykonano na podstawie 8221 publikacji z polskojęzycznej części internetu wraz z ogólnodostępnymi wpisami w mediach społecznościowych, w których pojawiły się informacje na temat Edwarda Snowdena. Pod uwagę brane były publikacje, które ukazały się między 3 czerwca a 2 sierpnia 2013 roku.

Zobacz pozostałe raporty na stronie IMM.

O IMM:
Instytut Monitorowania Mediów to lider branży monitoringu mediów w Polsce. Od ponad dekady dostarcza klientom kompleksową usługę badania wizerunku w prasie, radiu, telewizji oraz w internecie i w mediach społecznościowych. Rozwój potrzeb na rynku monitorowania mediów spowodował, że od 2003 roku IMM uruchomił dziewiętnaście ośrodków lokalnych
w największych miastach Polski, dzięki czemu stało się możliwe pozyskiwanie informacji
z gazet regionalnych już w dniu ich wydania. Od początku 2010 roku IMM oferuje możliwość zamówienia monitoringu mediów z krajów Europy Środkowo-Wschodniej (CEE). IMM publikuje szereg ogólnodostępnych raportów, w tym „Najbardziej Opiniotwórcze Media” – cykliczny ranking najczęściej cytowanych mediów, a także regularne badania polskiego dyskursu internetowego w ramach projektu Kompas Social Media.

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg