Raport IMM: wpływ ofensywy medialnej Donalda Tuska na ranking cytowań mediów

Drugim popularnym tematem w marcowych mediach były najświeższe doniesienia dotyczące działalności i kontaktów towarzyskich Marcina Dubienieckiego, męża Marty Kaczyńskiej. Najczęściej w tym kontekście powoływano się na tygodnik Polityka (który osiągnął rekordowo wysoką, trzecią pozycję w rankingu generalnym) oraz Polska Dziennik Bałtycki. Ten ostatni zwyciężył jednocześnie w zestawieniu najczęściej cytowanych mediów regionalnych, deklasując zasiedziałego złotego medalistę w regionach – Życie Warszawy.

W marcowym raporcie:

Prasa
Media powoływały się na Gazetę Wyborczą głównie w kontekście publikacji Donalda Tuska podsumowującej pracę rządu, opublikowanej w weekendowym wydaniu dziennika. Polityka polska, ekonomia oraz rankingi i sondaże to z kolei najpopularniejsze tematy powołań na Rzeczpospolitą. Tygodnik Polityka zaznaczył swą obecność w rankingu doniesieniami związanymi ze sprawą Marcina Dubienieckiego oraz polityki polskiej i wyborów parlamentarnych. Tuż za Polityką uplasował się Newsweek.

Telewizja
Spośród stacji telewizyjnych najczęściej powoływano się na informacje podawane w TVN24. Na drugim miejscu uplasowała się również stacja koncernu ITI – TVN. W czołówce znalazł się też Polsat News.

Radio
Spośród rozgłośni radiowych najczęściej powoływano się na informacje podawane na antenie stacji RMF FM. Na drugiej pozycji znalazły się cytowania Radio ZET, na trzeciej TOK FM.

Portale internetowe
W marcu prowadził tvn24.pl, tuż za nim znalazł się portal z tej samej grupy mediowej – onet.pl. Na trzecim miejscu – sportowefakty.pl.

Media ekonomiczne
Najczęściej przywoływanym medium ekonomicznym był Puls Biznesu, portalem biznesowym money.pl, telewizją – TVN CNBC, a rozgłośnią – Radio PiN.


Media regionalne
W marcu najwięcej cytatów z mediów regionalnych pochodziło z województwa mazowieckiego, ale liderem regionalnych cytowań został Polska Dziennik Bałtycki za sprawą doniesień dotyczących kontaktów zawodowych Marcina Dubienieckiego.

Tematyka
Najczęściej komentowanym tematem w mediach była polityka polska, wyraźnie zaznaczały się też tematy związane z katastrofą pod Smoleńskiem, sprawą Marcina Dubienieckiego oraz publikacją premiera na łamach Gazety Wyborczej.



Zobacz cały raport na stronie IMM.

Grafiki pobierzesz poniżej.

 

Badanie przeprowadzono na podstawie 7 201 przekazów z mediów (wycinków prasowych, programów radiowych i telewizyjnych) z okresu 1 – 31 marca 2011 r. Analiza obejmuje całą prasę (ponad 900 tytułów gazet i czasopism) oraz stacje telewizyjne (TVP 1, TVP 2, TVP Info, TVN, TVN24, TVN Turbo, Polsat, TV4, TV Biznes, TVN CNBC Biznes) i wybrane programy w rozgłośniach radiowych (PR1,  PR3, Radio PiN, RMF FM, Radio ZET, TOK FM, Radio Euro, Radio Maryja, RDC).

Instytut Monitorowania Mediów monitoruje ponad 900 tytułów prasowych, 36 stacji telewizyjnych, 67 stacji radiowych oraz polskie zasoby Internetu. Od 1 lutego 2010 monitoruje social media w tym: Facebook, Twitter, Blip, Goldenline.

 

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg