Raport: Kara śmierci – nie tędy droga do popularności

To expose poruszyło tłumy
Temat kary śmierci został poruszony przez Jarosława Kaczyńskiego tydzień po expose premiera Donalda Tuska, jednak wywołał niemal czterokrotnie mniejsze poruszenie w internecie. Instytut Monitorowania Mediów zbadał te wydarzenia. W przypadku expose były to 3952 materiały, a reakcje na mocną wypowiedź Jarosława Kaczyńskiego to 1008 publikacji – w obydwu badaniach brany był pod uwagę okres trzech dni – bezpośrednio po wystąpieniach polityków.

Ziobro, Palikot…

Jarosław Kaczyński, jako autor pomysłu, pojawiał się w mediach w kontekście kary śmierci najczęściej, zarówno w tekstach negujących, jak i chwalących jej wprowadzenie.
Warta uwagi jest duża liczba informacji na temat Zbigniewa Ziobry w powiązaniu z tym tematem. Ziobro zaistniał w dwóch aspektach: jako komentator oraz w ramach sugestii, że kara śmierci jest jedynie tematem zastępczym mającym przesunąć dyskusję o rozłamie w PiS na inne tory.

Na tym tle, wysoka ekspozycja Janusza Palikota w mediach potwierdza wzrost jego znaczenia jako lidera partii opozycyjnej oraz istotnego komentatora sceny politycznej. „Cytaty z Palikota” bądź odwołania do jego osoby pojawiły się w 24 proc. przekazów internetowych na temat kary śmierci. Dla porównania komentarz Leszka Millera pojawił się zaledwie w 7 proc. publikacji.

…i Kościół katolicki
Dyskusja w internecie nie daje zapomnieć, że wciąż trudno uznać Polskę za państwo świeckie. Do swojego katolicyzmu odwoływał się Jarosław Kaczyński, sprawę komentowali arcybiskup Sławoj Leszek Głódź oraz metropolita warszawski Kazimierz Nycz. W 12 proc. publikacji pojawiło się odwołanie do nauk Jana Pawła II. W 4 proc. znalazło się odwołanie do Boga, w 2 proc. do przykazania „nie zabijaj”.

Ciekawe są komentarze dotyczące pewnej hipokryzji PiS – zwolenników kary śmierci i przeciwników aborcji jednocześnie- taka zależność pojawiła się w 3 proc. publikacji. Nieco mniej publikacji, głównie w mediach społecznościowych, przywoływało też sprawę eutanazji i in vitro w kontekście kary śmierci.

Twitter przede wszystkim
Największa liczba przekazów na temat kary śmierci pojawiła się na Twitterze (ponad 80). Spośród portali informacyjnych najaktywniejszy był Onet.pl – (ponad 30 publikacji na wiadomości.onet.pl). Z kolei Groups.google.com było najaktywniejszym forum (13 wiadomości).

Zobacz raport na stronie Kompas Social Media.

Instytut Monitorowania Mediów wyraża zgodę na publikację raportu, wyników badań i dołączonych do nich materiałów graficznych pod warunkiem podania źródła ("Instytut Monitorowania Mediów”, "Kompas Social Media") w artykule oraz oznaczenia źródła przy każdej grafice.


Autor:
Nina Olszewska, starsza specjalistka analiz przekazów mediowych IMM.
O badaniu:
Badanie wykonano na podstawie 1 008 materiałów internetowych dostarczonych przez Instytut Monitorowania Mediów, w których pojawiła się fraza „kara śmierci”. Raport obejmuje okres od wypowiedzi prezesa PiS Jarosława Kaczyńskiego w dniu 25 listopada do 28 listopada 2011 roku.
O Kompasie Social Media:
Kompas Social Media to najnowszy projekt Instytutu Monitorowania Mediów. Jest to audyt dotychczasowej obecności firmy, marki, osoby czy całej branży w mediach społecznościowych na tle jej obecności w Internecie. Raport umożliwia identyfikację najbardziej popularnych miejsc dyskusji na temat marki lub firmy, wskazuje również kanały jeszcze niezagospodarowane. Audyt sygnalizuje momenty największego nasilenia komentarzy, z uwzględnieniem głównych tematów, co pomaga w szczegółowej analizie komentarzy internautów na badany temat. W raporcie uwzględniony jest też wydźwięk publikacji na temat badanego hasła. Analiza wyszczególnia również autorów treści w sieci, będących lub mogących się stać liderami opinii. Kompas pomaga ocenić dotychczasowe przekazy na temat firmy/ marki i znaleźć miejsca w Internecie, w których pojawia się ona jak i jej klienci. To pomoc w dostosowaniu lub zoptymalizowaniu komunikacji w poszczególnych kanałach w Internecie.
O IMM:
Instytut Monitorowania Mediów od 10 lat świadczy usługi wyszukiwania i analizy informacji publikowanych w mediach oraz tworzenia raportów wizerunkowych. Stale monitoruje ponad 900 tytułów gazet i czasopism ogólnopolskich, regionalnych i anglojęzycznych, ponad 100 stacji RTV, polskie zasoby Internetu oraz social media. Od 2002 roku Instytut Monitorowania Mediów jest członkiem FIBEP – elitarnej organizacji zrzeszającej ponad 90 firm monitorujących media z przeszło 40  krajów świata. IMM jest twórcą kwartalnego newslettera FIBEP, poświęconego PR i komunikacji, dedykowanego firmom monitorującym media.

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg