raport o tym się mówi

Raport „O tym się mówi”: W styczniu na czele publikacja Gazety Wyborczej

W pierwszym miesięcznym zestawieniu „O tym się mówi” w 2024 roku na czołowej pozycji znalazł się artykuł pt. „Prokurator Ziarkiewicz latami blokował sprawy dotyczące polityków PiS. Nasze źródło: »Trafiały do zamrażarki w służbowym garażu«” autorstwa Jacka Brzuszkiewicza z Gazety Wyborczej. Raport jest przygotowywany co miesiąc przez Instytut Monitorowania Mediów (IMM) i Radio ZET. Powstaje w ramach projektu Nagroda Radia ZET im. Andrzeja Woyciechowskiego.

 

Prokurator regionalny w Lublinie Jerzy Ziarkiewicz miał latami blokować sprawy dotyczące polityków PiS, a akta niewygodnych spraw przechowywać w garażu – wynika z informacji, do których dotarł Jacek Brzuszkiewicz. Na jego ustalenia media powoływały się w styczniu br. 109 razy, a ich łączny zasięg wyniósł ponad 11,4 mln potencjalnych kontaktów z przekazem.

 

 

W TOP 3 również materiały dziennikarzy Onetu i Radia ZET

Drugim materiałem dziennikarskim o największym zasięgu w styczniu okazała się publikacja Kamila Dziubki z Onetu zatytułowana „Wiemy, ile zarobiła Joanna Kurska w TVP. Kwota zaskakuje”. Według jego ustaleń żona Jacka Kurskiego otrzymała ponad 1,5 mln zł za 13 miesięcy pracy w Telewizji Polskiej. Te ustalenia cytowano 106 razy, co dało łączny zasięg szacowny przez IMM na przeszło 4,9 mln kontaktów z przekazem.

 

Na ostatnim miejscu styczniowego podium znalazł się Maciej Bąk z Radia ZET i jego materiał „Minister Hennig-Kloska wydaje zakaz, ale Obajtek go omija”, w którym opisuje próbę wykupu mieszkania służbowego należącego do Lasów Państwowych przez Bartłomieja Obajtka. Brat byłego prezesa Orlenu miał podpisać przedwstępną umowę nabycia nieruchomości, choć kilka dni wcześniej minister klimatu i środowiska miała wydać zakaz „zbywania nieruchomości należących do Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Gdańsku”. Na te informacje powoływano się 21 razy, co przełożyło się na ponad 1,5 mln potencjalnych kontaktów z przekazem.

 

Tuż za podium został sklasyfikowany artykuł innego dziennikarza Onetu – Tomasza Mateusiaka – „Syn Zenka Martyniuka dostał mandat, jest na wolności. Kulisy interwencji w hotelu. »Krzyczał do nas: czy wy wiecie, kim ja jestem?«”. Daniel Martyniuk w noc sylwestrową został zatrzymany przez policję po tym, jak wywołał awanturę w hotelu w Zakopanem. Publikacja doczekała się 53 cytowań, które dały zasięg bliski 1,5 mln kontaktów z przekazem.

 

Styczniowe zestawienie „O tym się mówi” zamyka artykuł Michała Duszczyka z „Rzeczpospolitej”. Dziennikarz opisał w nim fatalną kondycję finansową Poczty Polskiej, która według jego ustaleń może wynikać z niegospodarności i zaniechań. Na publikację „Poczta Polska nie włączyła trybu oszczędzania. Pieniądze uciekają” inne media powoływały się 42 razy, a materiał osiągnął zasięg niemal 1,3 mln – wynika z danych IMM.

 

Metodologia

Raport IMM i Radia ZET „O tym się mówi” opracowano na podstawie monitoringu treści z najbardziej opiniotwórczych mediów z prasy, radia, telewizji i portali internetowych. Przy liczeniu zasięgu nie były brane pod uwagę portale o charakterze agregatorów treści i multiplikacji przekazów, a także źródła własne danej grupy mediowej.

 

Analizie podlegają wybrane gatunki informacyjne i publicystyczne, które charakteryzują się wysoką cytowalnością treści, między innymi artykuły i śledztwa, w tym reportaże. Badanie nie uwzględnia m.in.: wywiadów i rozmów publicystycznych, sondaży, rankingów, a także bieżących newsów.

 

Badanie obejmuje ponad 1100 gazet i czasopism, wybrane programy w blisko 50 stacjach telewizyjnych (m.in. Polsat, Polsat News, Polsat News 2, TVN Turbo, TVN, TVN24, TVN24BiS, TVP Info, TVP1 i TVP2) i ponad 200 rozgłośniach radiowych (m.in. Muzo.fm, PR1, PR3, PR4, Radio Maryja, Radio ZET, RDC, RMF FM, TOK FM) oraz 15 tys. portali internetowych.

 

Kryterium decydującym o pozycji w rankingu TOP5 został przyjęty zasięg treści artykułu w publikacjach w innych mediach.

 

Celem projektu jest wskazanie najpopularniejszych publikacji, na które w danym miesiącu najchętniej powoływały się media. Jako kryterium decydujące o pozycji w rankingu przyjęto zasięg* danego tematu po rozpowszechnieniu go w innych mediach.

 

*Zasięg informuje o liczbie potencjalnych kontaktów z przekazem mediowym. Wskaźnik jest opracowany na podstawie oglądalności i słuchalności programów radiowo-telewizyjnych, czytelnictwa prasy, średniej liczby odsłon materiałów internetowych z uwzględnieniem współczynnika ekspozycji nazw własnych w treści.

 

O Nagrodzie Radia ZET im. Andrzeja Woyciechowskiego

Nagroda Radia ZET im. Andrzeja Woyciechowskiego to jedna z najbardziej prestiżowych nagród świata dziennikarskiego w Polsce. Przyznawana jest autorom materiałów dziennikarskich, które zdaniem Kapituły łamią stereotypy, wykraczają poza schematy i zaglądają za kulisy otaczającej nas rzeczywistości. Jej celem jest uhonorowanie dziennikarzy za odwagę w docieraniu do prawdy i odkrywanie, tego co wcześniej było ukryte lub niedopowiedziane. Wyróżnienie to po raz pierwszy zostało wręczone w 2005 roku. Prawo zgłoszenia nominacji do nagrody przysługuje każdemu z członków Kapituły. Zgodnie z regulaminem nie można jednak zgłaszać dziennikarzy ze swoich redakcji, ani z redakcji powiązanych. Redakcja Radia ZET nie ma wpływu na zgłaszane nominacje.

 

O Instytucie Monitorowania Mediów

Instytut Monitorowania Mediów od przeszło 24 lat jest liderem w branży analityki przekazów mediowych w Polsce. Od 2008 roku oferuje swoje usługi również w Rumunii pod marką mediaTRUST. IMM wspiera firmy, instytucje i marki osobiste w efektywnym mierzeniu i raportowaniu wyników komunikacji zewnętrznej, planowaniu strategii oraz przeciwdziałaniu kryzysom wizerunkowym. Firma jako jedyna na rynku integruje wyniki publikacji ze wszystkich rodzajów mediów w jednym narzędziu, w tym również reklamy. Wykonuje również raporty i analizy jakościowo-statystyczne. Firma obsługuje tysiące klientów w kraju i zagranicą — międzynarodowe korporacje, małe firmy, instytucje, administrację publiczną, organizacje pozarządowe, agencje PR, agencje marketingowe, artystów oraz sportowców. Monitoring IMM obejmuje prasę, radio, telewizję, portale internetowe, media społecznościowe, a także podcasty i kanały wideo.

 

Kontakt dla mediów:

Paulina Piotrowska
Starsza specjalistka ds. komunikacji marketingowej
@: ppiotrowska@imm.com.pl
Tel. +48 507 099 380

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg