Raport Top Marka

Poznaj 500 najsilniejszych brandów w Polsce

Instytut Monitorowania Mediów wspólnie z Magazynem „Press” analizują brandy, wyłaniając spośród nich najpopularniejsze w mediach marki korporacyjne, produktowe i pro bono. W wyniku tego badania powstają branżowe rankingi ilościowe i jakościowe, pokazujące m.in. wizerunek poszczególnych marek w publikacjach prasowych, internetowych i mediach społecznościowych.
Ranking Top Marka to wyjątkowe źródło wiedzy, które ukazuje kulisy sukcesu najważniejszych graczy na polskim rynku i rzuca nowe światło na dynamikę i innowacje w świecie biznesu.

TopMarka2024

Poznaj najpopularniejsze marki i branże

Efektem corocznego badania Top Marka jest 50 rankingów branżowych i aż 500 brandów przeanalizowanych oraz uporządkowanych według siły marki.

Ucz się od najlepszych

Top Marka to zestaw insightów i wskazówek o tym, które działania przynoszą współczesnym markom najlepsze efekty. Poznaj najskuteczniejsze metody działania stosowane z powodzeniem przez najsilniejsze marki w Polsce.

Porównaj siłę swojej marki

Opracowanie uniwersalnego wskaźnika, jakim jest siła marki, pozwala nie tylko na porównywanie poszczególnych marek z różnych obszarów, ale także wszystkich analizowanych branż pomiędzy sobą

Zdobądź prestiżowy tytuł i licencję

Top Marka to tytuł potwierdzający przynależność do grona najbardziej medialnych i najsilniejszych brandów. Laureaci rankingu mogą uzyskać licencję na posługiwanie się tytułem Top Marka – to najlepsza rekomendacja dla obecnych i przyszłych klientów, mająca bezpośredni wpływ na wiarygodność i wzrost zaufania do firmy.

Top Marka 2024 w liczbach

Badanie Top Marka 2024 objęło ponad 1,4 mln tekstów prasowych, 11,9 mln publikacji internetowych oraz 18,2 mln postów z Facebooka, Instagrama, X i YouTube’a, opublikowanych od 1 lipca 2023 do 30 czerwca 2024 roku.

Metodologia badania

Wartością decydującą o miejscu brandu w rankingu jest niezmiennie siła marki – wypadkowa kilku zmiennych (impactuindeksu wydźwięku i liczby publikacji) świadczących zarówno o liczbie kontaktów odbiorców z marką, jak i jakościowej ocenie komunikatów na jej temat.

O Top Marce

Wizerunek marki w mediach to jeden z kluczowych elementów pozwalających ocenić jej potencjał, wartość i siłę. Kluczową kwestią jest zastosowanie w analizie jednakowych wskaźników dla wszystkich rodzajów publikacji, z uwzględnieniem specyfiki prasy, portali internetowych i social mediów. Na potrzeby raportu Top Marka stworzono wskaźnik impact, który szacuje dotarcie informacji na podstawie danych dotyczących konsumpcji danego medium oraz indeksu sentymentu oceniającego jakość przekazu. Oba wskaźniki w połączeniu z liczbą publikacji stanowią o medialnej sile marek i wpływają na ich miejsce w ogólnym rankingu 500 brandów.

 

Dzięki Top Marce czytelnicy, którymi są m.in. przedstawiciele opiniotwórczych środowisk i ludzie odpowiedzialni za wizerunek, uzyskują szeroką i inspirującą wiedzę o rynku i efektywności działań z zakresu public relations.

 

Wyniki Top Marki prezentowane są w specjalnym dodatku do magazynu „Press”. Badanie jest realizowane od 2008 roku przez „Press” i PSMM Monitoring & More, a od 2024 roku przez Instytut Monitorowania Mediów.

Zobacz także