Reklama na blogach – przypadek zza oceanu

Regularnie czytam różne polskie i zagraniczne blogi związane z komunikacją marketingową. Ostatnio poszukiwałam opinii na temat Google+ i znalazłam warty uwagi artykuł amerykańskiego konsultanta ds. komunikacji i nowych technologii – Chrisa Brogana – „The Google Plus 50”. Brogan wymienił 50 zalet serwisu Google Plus – nowej społecznościowej usługi giganta z Doliny Krzemowej.

Bloger miał już dostęp do usługi Google+, co pozwoliło mu pobieżnie zanalizować wszystkie dostępne funkcje serwisu. Artykuł wywołał również ożywioną dyskusję czytelników bloga. Niektórzy chwalili wnikliwość autora, dzielili się swoimi spostrzeżeniami o serwisie, informowali, że nadal czekają na zaproszenie do tej sieci, ale byli i tacy, którym nie spodobało się to, że pomiędzy wyliczeniami kolejnych zalet usługi Google’a pojawiły się reklamy. (Jak widać temat umieszczania reklam na blogu wywołuje dyskusje również w USA.) Sprzeciw wobec reklam był na tyle stanowczy, że następnego dnia Brogan opublikował ten sam artykuł bez reklam – „Ad Free Google Plus 50”. I tak tłumaczył motywy swojego działania: „Some of you complained about all the ads in yesterday’s post. Since it became my most trafficked post ever, I thought I’d give you ad-free version to allay your frustrations. It’s exactly the same list as yesterday, but with 80% fewer ads.” Z jednej strony to jest ukłon w stronę czytelników, którym reklamy przeszkadzały w odbiorze tekstu. Z drugiej strony, Chris na swoim blogu ma adnotację o polityce reklamowej, jaką prowadzi i czytelnicy powinni sobie z tego zdawać sprawę: „Chris reserves the right to try out advertising on his site. Should you find an ad on the site, Chris endorses that product and believes it has value to the community.”

Zainteresowanych usługą Google+ zachęcam do zapoznania sie z tekstem Brogana (w wersji z reklamami lub bez).

Źródło:
Ch. Brogan, Ad Free Google Plus 50, chrisbrogan.com, 04.07.2011
Ch. Brogan, Google Plus 50, chrisbrogan.com, 03.07.2011
Ch. Brogan, About, chrisbrogan.com

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg