Ruch bezwizowy dla Polski. Podsumowanie reakcji w internecie

Święto Niepodległości w tym roku było dla nas wyjątkowe! 11 listopada br. Polska oficjalnie dołączyła do amerykańskiego programu ruchu bezwizowego. Według danych Instytutu Monitorowania Mediów w ciągu minionego tygodnia wzmianki o zniesieniu wiz dla Polski pojawiły się w polskim internecie ponad 17,8 tys. razy.

 

Pierwsza informacja na ten temat pojawiła się w mediach już w środę, 6 listopada po ogłoszeniu przez Kevina K. McAleenana włączenia Polski do programu ruchu bezwizowego. Od tamtej pory zniesienie wiz stało się bez wątpienia jednym z najgorętszych tematów w polskim internecie. Instytut Monitorowania Mediów zbadał reakcję internautów na wieść o zniesieniu wiz. Okazuje się, że w okresie od 5 listopada do 14 listopada na portalach internetowych i w mediach społecznościowych pojawiło się łącznie ponad 17,8 tys. wzmianek dotyczących tego zagadnienia.

 

 

Łączny ekwiwalent reklamowy wygenerowany przez wszystkie wpisy i artykuły wyniósł aż 13,8 mln zł. Wysoki był również zasięg wszystkich postów oraz publikacji. Według danych Instytutu Monitorowania Mediów dotarcie wyniosło 56,9 mln.

 

Warto zaznaczyć, że dzień przed ogłoszeniem informacji o ruchu bezwizowym dla Polski, czyli jeszcze 5 listopada informacji o wizach w polskim internecie było jedynie 74. Ta liczba skoczyła do poziomu 3 931 wzmianek dzień później.

 

 

Zdecydowanie najwięcej publikacji (89,4 proc.) pojawiło się w mediach społecznościowych. Szczególnie aktywni byli użytkownicy Twittera, z którego pochodzi ponad 12,2 tys. postów. Łącznie na Facebooku pojawiło się 2,7 tys. wzmianek w postaci postów i komentarzy.

 

W monitorowanych przekazach medialnych główną i najczęściej pojawiającą się informacją było włączenie Polski do Visa Waiwer Program. Media oraz internauci rozpisywali się o symbolicznym wymiarze tej przełomowej decyzji. Bardzo szybko pojawiło się również sporo poradników na temat tego, jakie warunki trzeba spełniać, aby wybrać się w podróż do USA czy też o tym, co zmieni zniesienie wiz do USA (jak na przykład powstanie nowych i tańszych połączeń.

 

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg