Ruch w social mediach, czyli Polacy w wersji fit.

Część osób robi „wiosenne porządki” już na przełomie marca i kwietnia. Bardziej optymistyczni uważają, że na doprowadzenie swojej figury do perfekcji przed okresem wakacyjnym wystarczy zaledwie kilka tygodni. Jak to zwykle bywa, prawda leży po środku. Według danych IMM w okresie od 1 marca do 1 lipca 2015 roku najwięcej informacji na temat odchudzania pojawiło się w internecie i social mediach między 9 a 15 marca – ponad 20 tys. wzmianek! W kolejnych miesiącach dyskusje nie osłabły, co może świadczyć o tym, że Polacy regularnie pracowali nad rzeźbieniem swoich muskułów. Najwięcej „sportowych” komentarzy pojawiło się na Facebooku (ponad 170 tys.), na którym wymienialiśmy się spostrzeżeniami i radami na temat zdrowego i aktywnego trybu życia. Co wyeliminować z diety? Jak wydzielać dzieciom słodycze? Których suplementów warto używać? Jakie składniki diety są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania? Nie może być zbyt słodko, zbyt słono, zbyt tłusto – cytując klasyka: „Jak żyć?”.

Na te pytania chętnie odpowiadają trenerki wszystkich Polek, czyli Ewa Chodakowska oraz Anna Lewandowska i doradzają wzmożoną aktywność fizyczną, ponieważ – jak przyznała dietetyk Joanna Jelonek w rozmowie dla TVN Meteo Active – podstawą prawidłowego odchudzania jest w 70% zmiana diety, a w 30% ruch. „Skalpel”, „Killer”, „Turbo spalanie”? To nie tytuły kolejnych filmów akcji czy horrorów prosto zza oceanu, ale ćwiczenia Ewy, dzięki którym już niedługo uda nam się „wbić” w wymarzony rozmiar ‘S’, a efekty rzeczywiście wielu mogą zadziwić. Dumna z efektów swoich ‘podopiecznych’ Chodakowska regularnie zamieszcza zdjęcia uczestników po metamorfozie na swoich profilach na Instagramie i Facebooku, który zalajkowało już 1,6 mln osób.

     

 

Anna Lewandowska, żona naszego czołowego piłkarza Roberta, nie pozostaje w tyle. Na Facebooku ma ponad pół miliona lajków, a na Twitterze więcej niż 360 tysięcy followersów. Obie trenerki wzbudzają duże zainteresowanie mediów oraz internautów. Biegają, ćwiczą i doradzają innym, w jaki sposób uzyskać najlepsze efekty.

 

             

 

Na ich temat w badanym okresie zostało opublikowanych prawie 20 tys. informacji. Analiza wydźwięku przekazów wykonana w aplikacji aMI Instytutu pokazała, że na temat prekursorki zdrowego trybu życia, czyli Ewy, ukazało się więcej pozytywnych komentarzy – z ponad 13,5 tys. publikacji przeszło 1 tys. miało pozytywny wpływ na wizerunek trenerki. Lewandowska zaś została wspomniana przez internautów ponad 4,5 tysiąca razy, z czego ponad 800 komentarzy było zdecydowanie na plus. Jedna z użytkowniczek Facebooka pisze: „Nie rozumiem osób krytykujących. Niby lubią, ale jadem tryskają. Do widzenia jeśli się nie podoba. Anna Lewandowska, jesteś Mistrzem :)”.

 

 

Negatywne komentarze odnosiły się głównie do wzajemnej walki sportsmenek o sympatię odbiorców, o czym wspomniał portal interia.kobieta.pl: „Obie zachęcają do używania dezodorantów, noszenia butów i sportowych ubrań konkurencyjnych marek. Wojna między celebrytkami toczy się też na innych polach”. Jak wynika z monitoringu IMM obydwie panie odżegnują się od tego typu insynuacji. Ewa w rozmowie z pudelek.tv podkreślała: „Anna jest osobą, która robi coś fajnego i życzę jej sukcesu. W Polsce jest 40 milionów ludzi i tak naprawdę każdy z nas znajdzie miejsce, aby się rozwijać”. Dłużna nie pozostała także Lewandowska, która w wywiadzie dla „Grazi” swoją rywalizację z Chodakowską podsumowała słowami: „Dużo jest też trenerów i każdy ma na siebie jakiś pomysł. Ewa robi swoje, ja swoje”.

Sport zatem zdecydowanie bardziej łączy, nie dzieli. Coraz więcej Polaków aktywnie spędza czas, a w trakcie aktywności fizycznej podnosi się poziom endorfin, co sprawia, że tryskamy radością i w konsekwencji rzadziej narzekamy. Stąd zapewne tak niewiele negatywnych komentarzy.  Bycie fit po prostu się opłaca.

Autor artykułu: Karolina Masalska, Młodszy Specjalista ds. PR, IMM

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg