Rumunia dla polskich inwestorów

Instytut Monitorowania Mediów, promując polskie inwestycje w Rumunii, stworzył elektroniczny newsletter „Fakty o Rumunii”. Informator powstał z myślą o osobach zainteresowanych rynkiem rumuńskim lub planujących inwestycje w tym kraju.

Dane do biuletynu zaczerpnięte są z codziennego monitoringu mediów rumuńskich oraz polskich. Informacje są krótkie, napisane w formie umożliwiającej szybkie zapoznanie się ze wszystkimi istotnymi wiadomościami dotyczącymi gospodarki rumuńskiej i relacji polsko-rumuńskich. Tematyka obejmuje także ustawodawstwo i prawo, rynek kapitałowy oraz istotne wydarzenia w tym kraju, przy czym wybierane są informacje najistotniejsze z punktu widzenia potencjalnego inwestora. Ponadto newsletter zawiera aktualne: kursy walut, indeksy giełdowe, linie trendu inflacji, PKB oraz stóp procentowych. Można go otrzymywać codziennie na skrzynkę mailową, po złożeniu zamówienia przez stronę: www.imm.com.pl/newsletter_o_Rumunii.

Rumunia jest bardzo atrakcyjnym rynkiem dla inwestorów  ze wszystkich krajów Europy Środkowej i Wschodniej. Celem IMM jest dostarczanie kompendium bieżących informacji o tematyce ekonomicznej z tego kraju, polskim biznesmenom, którzy coraz intensywniej interesują się tamtym regionem. Informator ten jest także przystosowany do odczytywania go w urządzeniach typu PDA (Palmtop), tak aby użyteczne wiadomości docierały do odbiorców np.: w trakcie podróży służbowych, bez konieczności korzystania z tradycyjnego komputera lub laptopa – powiedział Paweł Sanowski, Prezes Zarządu Instytutu Monitorowania Mediów.

IMM jako pierwsza polska firma z branży monitoringu mediów weszła na rumuński rynek. Od maja 2008 r. IMM jest właścicielem rumuńskiej spółki monitorującej media – MediaTrust S.R.L., dzięki czemu może dostarczać on-line aktualne informacje z mediów polskich oraz rumuńskich za pośrednictwem jednej platformy internetowej.

Obecnie IMM monitoruje w Polsce blisko 850 tytułów prasowych, około 800 portali internetowych, 29 polskich stacji telewizyjnych i 53 rozgłośnie radiowe. Jest także twórcą jedynej w Polsce bazy kontaktów do dziennikarzy www.mediaContact.pl.