Rusza konkurs stażowy dla studentów „PRaktykuj za granicą”

Konkurs jest otwarty dla studentów wszystkich wydziałów. Aby wziąć udział wystarczy zainteresowanie PR-em i odrobina zapału. Zadaniem uczestników jest przygotować strategię komunikacyjną na jeden z tematów podanych na stronie internetowej konkursu. Wszystkie trzy tematy wiążą się ze wsparciem działań Fundacji Dzieci Niczyje, która jest partnerem tegorocznej edycji. Zgłoszenia przyjmowane są przez stronę internetową do 31 marca.

Autorzy najciekawszych prac zostaną zaproszeni do kolejnego etapu, w którym będą mogli zaprezentować swoje strategie przed jury złożonym z profesjonalistów z branży PR i przedstawicieli organizacji patronujących konkursowi. Najlepsi polecą do Londynu i Brukseli na wakacyjne staże w prestiżowych agencjach PR – Fleishman-Hillard, Burson-Marsteller i LEWIS PR. Na zwycięzcę czeka także nagroda pieniężna ufundowana przez Instytut Monitorowania Mediów w wysokości 2000 zł, a laureat jadący do Brukseli otrzyma bilety lotnicze od agencji Solski Burson-Marsteller. Dla całej zwycięskiej trójki magazyn „Brief” przygotował prezent w postaci rocznej prenumeraty.

– Udział w tym konkursie jest idealnym początkiem na drodze zawodowej PR-owca – mówi Anna Sanowska z Instytutu Monitorowania Mediów – Z moich informacji wynika, że wszyscy zwycięzcy konkursu pozostają w branży public relations. Z kolei agencje, które zapewniają staże naszym laureatom, zwykle są bardzo zadowolone z poziomu wiedzy praktykantów, ich kreatywności oraz pracowitości. Agencje chwalą także dobrą znajomość języka angielskiego, która jest niezbędna do pracy w środowisku międzynarodowym.

„PRaktykuj za granicą” to jedyny tego typu projekt w Polsce. Jego celem jest umożliwienie polskim studentom zdobycia doświadczenia na rynku międzynarodowym, podpatrzenia jak pracują najlepsi w branży. Jednocześnie konkurs działa na rzecz organizacji pozarządowej, oferując jej oryginalną strategię komunikacji, która powstała pod okiem znawców. – Otrzymujemy projekty na bardzo wysokim poziomie, młodym ludziom może brakować doświadczenia, ale na pewno nie brakuje im kreatywności – zapewnia Anna Sanowska.

Konkurs Instytutu Monitorowania Mediów już od siedmiu lat przyciąga uwagę zdolnych, ambitnych, młodych osób, które marzą o karierze w public relations. W poprzednich edycjach laureaci mieli okazję odbywać staże w Berlinie, Brukseli, Dublinie, Londynie, Monachium i Mediolanie.

Konkurs wspierają firmy Fleishman-Hillard, Solski Burson-Marsteller, LEWIS PR, magazyn Brief, a także organizacje studenckie AIESEC i AEGEE oraz biuro karier Profil. Patronami merytorycznymi są Polskie Stowarzyszeni Public Relations oraz Związek Firm Public Relations. Patronat medialny objęły: Radio Planeta, Gazeta Studencka, Semestr, PRoto.pl, dlaczego.com.pl, dlastudenta.pl, Kariera.com.pl, portal SGI.

Zadania konkursowe „PRaktykuj za granicą” 2011

I. Przedstaw propozycje wykorzystania portali społecznościowych i Internetu w celu podwyższenia efektywności jednego z działań statutowych Fundacji Dzieci Niczyje.
II. Stwórz strategię komunikacji dla projektu Fundacji Dzieci Niczyje i firmy Polkomtel SA – Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111.
III. Stwórz strategię komunikacji dla projektu Fundacji Dzieci Niczyje – „Dobry Rodzic – Dobry Start” jako doradcy dla profesjonalistów oraz dla rodziców z grup ryzyka, w zakresie profilaktyki krzywdzenia małych dzieci.