Rzeczpospolita ciągle na topie

Podobnie do poprzedniego miesiąca, na pierwszym miejscu w rankingu pojawiła się Rzeczpospolita cytowana przez inne media 1182 razy. Swój zwycięski wynik gazeta zawdzięcza interesującym sondażom i rankingom, wiarygodnym ocenom polityki polskiej oraz analizom ekonomicznym, rynkowym i finansowym. Na silną pozycję drugiego tytułu, Gazety Wyborczej (1025), złożyły się przede wszystkim bardzo popularne i szeroko cytowane rankingi i sondaże, artykuły dotyczące sytuacji na polskiej scenie politycznej oraz wiadomości z zakresu rynku i finansów. Trzecia pozycja w rankingu, objęta przez Dziennik (975), jest wynikiem szeroko komentowanego wywiadu z Piotrem Kownackim, informacji dotyczących polityki polskiej oraz działalności policji i przestępczości.

Wykres 1. Najczęściej cytowane media. 

             

Niemalże tradycją stało się już, że czwarta pozycja w rankingu należy do cytowanej w lipcu aż 682 razy stacji TVN24. Media najczęściej odnosiły się do poruszanych na antenie tematów dotyczących polityki polskiej oraz działalności policji i przestępczości. Dużym zainteresowaniem cieszyły się również telewizyjne rankingi i sondaże.

Spośród rozgłośni radiowych najczęściej powoływano się na informacje podawane przez RMF FM (280), głównie w kontekście działalności policji i przestępczości, wypadków oraz sądownictwa i spraw sądowych. Kolejna stacja radiowa w zestawieniu – Radio Zet – zajęła trzynaste miejsce z liczbą 147 powołań. 

W gronie najbardziej opiniotwórczych tytułów znalazły się dwa dzienniki biznesowe: Gazeta Prawna (318) i Puls Biznesu (172). Gazeta Prawna zdobyła bardzo wysoki poziom cytowalności i zajęła mocną szóstą pozycję. Sukces ten zawdzięcza prawnej analizie dotyczącej przymusowego wysłania na urlop Piotra Kownackiego, jak również poruszanym kwestiom polityki polskiej, ekonomii i rynku oraz ustawodawstwu i prawu.

 

Lipcowy ranking najpopularniejszych mediów objął także trzy tygodniki opinii – Newsweek (482), Wprost (223) i Politykę (134). Newsweek w analizowanym miesiącu opublikował na swoich łamach szeroko komentowany wywiad z Waldemarem Pawlakiem, który przyczynił się do zdobycia piątego miejsca. Dwa pozostałe tygodniki uplasowały się kolejno na pozycjach dziewiątej i czternastej.  

W lipcu komentatorzy życia społeczno-politycznego powoływali się również na przekazy internetowe. Wśród najczęściej cytowanych portali internetowych na pierwszym miejscu znalazł się onet.pl (189), drugą pozycję zajął serwis tvn24.pl (128).  

W badanym okresie zainteresowanie dziennikarzy i publicystów zwróciły opisywane i szeroko komentowane nieporozumienia w koalicji PO-PSL. Oddźwięk medialny pojawił się wskutek opublikowanego na łamach jednego z tygodników wywiadu z Waldemarem Pawlakiem, w którym krytycznie ocenia on współpracę pomiędzy partiami. Rozmowa wicepremiera i wynikające z niej konsekwencje były szeroko analizowane na łamach prasy oraz na antenie stacji radiowych i telewizyjnych. Z tematów związanych z życiem polskiej sceny politycznej najczęściej odnoszono się do krytycznej wypowiedzi Piotra Kownackiego o sytuacji w kancelarii prezydenta oraz możliwych zmian personalnych w tej instytucji. Publicznie debatowano na temat zamknięcia hali KDT w Warszawie oraz związanej z tym interwencji ochrony i policji. Kontynuowano rozważania dotyczące sprawy możliwej prywatyzacji polskich stoczni i szukania odpowiedniego inwestora, wyboru Jerzego Buzka na szefa Parlamentu Europejskiego, jak również problemów związanych z przygotowaniami do Euro 2012. Uwagę skupiono na kwestii dalszych postępów w śledztwie w sprawie Krzysztofa Olewnika, szczegółów dotyczących zabójstwa polskiego inżyniera w Pakistanie i oszustw biur turystycznych częstych w sezonie wakacyjnym. Dużo miejsca poświęcono tematowi nagłej śmierci gwiazdy pop Michaela Jacksona, rzekomo rasistowskiej wypowiedzi o. Rydzyka oraz obchodów rocznicy wybuchu Powstania Warszawskiego. Ciągle jeszcze przewijał się temat epidemii świńskiej grypy.

 Od 1 do 31 lipca na potrzeby raportu Instytut Monitorowania Mediów przeanalizował 9187 przekazów mediowych (wycinków prasowych, programów radiowych i telewizyjnych). Dziennikarze odnosili się do wiadomości podawanych na łamach innych mediów 9310 razy (6400 razy w prasie, 1774 w telewizji i 1136 w radiu). Treści analizowane w zestawieniu obejmują tylko te przekazy, które nie są przeglądami mediów.

W każdym miesiącu Instytut Monitorowania Mediów analizuje wszystkie przekazy mediowe, telewizyjne i radiowe, których autorzy powołują się na doniesienia innych mediów. Badaniu poddawanych jest prawie 900 tytułów prasowych oraz wybrane programy telewizyjne i radiowe.  

 


 

[1]           Wynik dla dziennika „Polska” stanowi suma powołań na regionalne mutacje wydawane pod wspólnym tytułem „Polska”: „Polska Dziennik Bałtycki”, „Polska Dziennik Łódzki”, „Polska Dziennik Zachodni”, „Polska Gazeta Krakowska”, „Polska Gazeta Wrocławska”, „Polska Głos Wielkopolski”, „Polska Kurier Lubelski”.

 

 

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg