Sezon na lody w social media: w sierpniu internauci najczęściej wybierali marki Koral, Grycan i Algida

Pod względem popularności w internetowych dyskusjach w sierpniu wśród producentów lodów prowadzi Koral, zyskując 37-procentowy udział w dyskusji. Pierwsze miejsce to zasługa dużego zaangażowania marki w dialog z odbiorcami w social media.  Konkursy oraz oryginalne posty tej marki zapewniają jej wierne i aktywne grono fanów. Koral umożliwia swoim fanom m.in. wystąpienie w reklamach marki u boku znanego aktora w przyszłorocznym sezonie reklamowym.

W publikacjach na facebookowym profilu firmy chętnie udzielają się internauci, a pojawiające się komentarze budują coraz większą dyskusję. „Kurczę, jadę tam gdzie rządzi rakieta!” pisze jedna z internautek. „Grandy moje ulubione!” – dodaje kolejna.” Każdy kolejny post pokazywał sympatię, jaką internauci darzą ulubionego producenta lodów: : „Jestem z top milkera ale lovkam rollera”.

Użytkownicy mediów społecznościowych często wspominali również markę lodów Grycan, która przegrała o włos i znalazła się na drugim miejscu z 36-procetnowym udziałem. Nieco rzadziej wspominano o markach Algida (15%), Nestle  (10%) czy Häagen-Dazs (2%).

O lodach można było usłyszeć najczęściej na Facebooku (32,7% wzmianek), Twitterze (32,5%) oraz Instagramie (12,5%), gdzie użytkownicy chętnie dzielili się pobudzającymi apetyt zdjęciami.

Użytkownicy Facebooka, Twittera, czy Instagrama, wywołują swoich ulubionych producentów lodów zarówno w trakcie konsumpcji, jak i wtedy kiedy mają na nie ochotę lub wspominają niezapomniany smak słodkich przekąsek: „Wczoraj jadłam pierwszy raz lody pistacjowe #grycan, są wyśmienite! Smak i konsystencja, pyszne!”. Niektórzy piszą jakie preferują smaki: „Mój ulubiony słodycz to LODY najlepiej miętowe z czekolada z Grycan'a”, a inni – bardziej dosadnie – przyznają: „Boże lody grycana biała czekolada to najlepsze lody ever”. W internecie dumnie wspominamy o obecności producenta również w innych częściach Europy  „Na Węgrzech też mają lody #Algida” – publikuje na swoim profilu użytkownik Instagrama. Lody okazują się również idealnym towarzyszem internautów w innego rodzaju przyjemnościach, np. w trakcie czytania.

Marka Grycan zdecydowała się też m.in. na publikację postów zadowolonych fanów na swoim profilu.

LO(do)VE uniesienia

Analiza wydźwięku komentarzy nie pozostawia wątpliwości: polscy internauci po prostu kochają lody. Według danych IMM w dwóch pierwszych tygodniach sierpnia aż 90% publikacji na ten temat o zabarwieniu emocjonalnym miało charakter pozytywny. W postach i komentarzach przeplatają się ze sobą takie słowa jak: pyszne, dobre, domowe, lubię, dużo, smacznie. IMM zanotował łącznie prawie 3 miliony interakcji z treściami na temat lodów.

Użytkownicy portali społecznościowych chętnie dzielili się publikacjami związanymi z lodami. W badanym okresie publikacje z nimi związane udostępniane były ponad 2 miliony razy, co świadczy o dużym zaangażowaniu internautów w temat zimnych przekąsek.

Zdrowe lody dla ochłody

Uczestników dyskusji w sierpniu interesowały także przepisy na smaczne i zdrowe domowe lody. Czasami inspiracją to stworzenia takich zdrowych lodów mogą stać się owoce, o czym informuje nas post na  blogu healthskie.

Polacy w social media często szukają też miejsc, w których można zjeść najsmaczniejsze lody w okolicy bądź takich, w których dostaniemy niespotykane i oryginalne smaki.  Dla dużych i małych lodziarni oraz cukierni, posty tego rodzaju są wielką szansą na zaproszenie internauty do lokalu i do  spróbowania lodów własnej produkcji.

W mediach społecznościowych pojawiają również publikacje pokazujące problemy związane z jedzeniem lodów: „Czym można sprać lody frugo-truskawkowe z dziecięcej koszulki?” – prosi o podpowiedź użytkownik Facebooka. Na facebookowych stronach typu „spotted” nie są rzadkością komentarze, w których autorzy proszą o odnalezienie osób spotkanych lub widzianych w lodziarniach.

Lodożercy są z Poznania

Z przeglądu największych miast w Polsce wynika, że najwięcej lodów w sierpniu zjedli poznaniacy. Zgodnie z danymi IMM w zestawieniu TOP 5 miast z największą liczbą wzmianek w kontekście lodów, to właśnie Poznań pojawiał się w publikacjach najczęściej (33% wszystkich informacji), wyprzedzając Warszawę (31%) i Kraków (14%). Pierwszą piątkę uzupełniają Wrocław i Katowice.

Internauci z Poznania tak bardzo lubią lody, że nawet stworzyli facebook-owy profil „Lodziarnie w Poznaniu, o których nie miałeś pojęcia”. Z dnia na dzień zbiera coraz więcej fanów i podpowiedzi, gdzie można trafić na najlepsze lody w mieście.

Warszawa zawdzięcza swoja wysoką pozycje w rankingu m.in. na organizowanemu w drugim tygodniu sierpnia tygodniowi lodów.

Czekolada, wanilia, czy smerf?

W przypadku preferowanych smaków, internauci są podzieleni. Choć większość internetowych komentatorów wybiera tradycyjne smaki, czyli czekoladowy (38% w TOP5 smaków), śmietankowy (13%) i waniliowy (11%), zaskoczeniem jest  drugie miejsce.

Przypadło ono lodom… smerfowym. Swoją popularność lody te – jak donoszą internauci – zawdzięczają przede wszystkim sentymentowi do słynnej bajki: „Przez smerfy kochałam lody smerfowe, smerfetka to ja” – wyznaje jedna z użytkowniczek.  

Do spróbowania nietypowych smaków zachęcają sami producenci na swoich profilach w mediach społecznościowych. Wśród oryginalnej oferty znajdziemy m.in. lody burakowe, tymiankowe, chrzanowe, czy te o smaku sera pleśniowego.

Jak wskazuje monitoring IMM, także forma podania lodów jest ważna. Ponad połowa internautów preferuje te na patyku. Jedzenie lodów w wafelku zadeklarowało 36% komentatorów, a lodów w kubku – 8%.

A może koperek?

Z sierpniowego monitoringu social media wynika ponadto, że opakowanie po lodach jest idealnym pojemnikiem na przechowywanie… koperku. Należy liczyć się z rozczarowaniem innych domowników, którzy otwierając pudełko z nadzieją na słodką zimną przekąskę, znajdą w nim tylko zieleninę. „To uczucie, kiedy chcesz zjeść lody, otwierasz pudełko, a tam koperek” – żali się internautka.

Nieważne jednak, czy wybierzemy smak koperkowy, czekoladowy czy smerfowy. Pozostaje mieć tylko nadzieję, że lody, które dostajemy będą przede wszystkim nałożone od serca. Bo to – zdaniem internautów – ma ogromne znaczenie.

O badaniu:

Badanie oparto o dane z monitoringu internetu i mediów społecznościowych w IMM. Monitoring przeprowadzono w okresie 2.08.2016 do 16.08.2016 dla hasła „lody” oraz smaków lodów najczęściej pojawiających się w dyskusjach.  Analizę wykonano w module analitycznym IMM.

Autor: Konrad Wróbel, Asystent ds. PR

 

 

 

 

 

 

 

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg