Siedmiu studentów powalczy w finale konkursu PRaktykuj za granicą
„Wrocław PR-em stoi” – mówili komentatorzy po zeszłorocznej edycji konkursu, kiedy wszystkie miejsca na podium zostały zajęte przez młodych adeptów PR-u z Wrocławia. Jednak w tym roku na scenie pojawiła się nowa uczelnia. Do toczącej się od lat rywalizacji między Uniwersytetem Wrocławskim a Uniwersytetem Warszawskim dołączył Lubelski Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej, z którego napłynęło 6 prac, a autorzy dwóch z nich doszli do finału. W finale znalazło się także po dwóch studentów z Wrocławia i Krakowa oraz jeden z Uniwersytetu Warszawskiego.
Partnerem edycji 2011 jest Fundacja Dzieci Niczyje i wszystkie tematy strategii komunikacji są związane z jej działalnością statutową. Finaliści w swoich pracach wykazali się nie tylko wiedzą z zakresu public relations, ale także wrażliwością na problem przemocy wobec dzieci oraz osobistym zaangażowaniem – Jestem mile zaskoczona aktywnością w poszukiwaniu danych, które autor uważał za niezbędne, a w przypadku ich braku – samodzielnym przeprowadzaniem mini-badań – mówi Marta Skierkowska z Fundacji Dzieci Niczyje.
W ostatnim etapie konkursu strategie komunikacji i zdolność autoprezentacji studentów będzie oceniało jury w składzie: Piotr Czarnowski, prezes agencji First PR, Gerald Abramczyk, doradca ds. komunikacji strategicznej, dr Jacek Warchala, językoznawca z Uniwersytetu Śląskiego, Magdalena Grabarczyk-Tokaj z Instytutu Monitorowania Mediów, Marta Skierkowska z Fundacji Dzieci Niczyje oraz reprezentanci PSPR i ZFRP.
PRaktykuj za granicą to konkurs stażowy organizowany od ośmiu lat przez Instytut Monitorowania Mediów. Celem konkursu jest umożliwienie studentom odbycia prestiżowego stażu w jednej z agencji PR, w oddziale poza granicami Polski. Jednocześnie wybrana organizacja pozarządowa otrzymuje możliwość wdrożenia strategii komunikacji, utworzonej na jej zapotrzebowanie, która powstała pod okiem znawców branży.
Edycję 2011 wspierają firmy Fleishman-Hillard, Solski Burson-Marsteller, LEWIS PR, magazyn Brief, a także organizacje studenckie AIESEC i AEGEE oraz biuro karier Profil. Patronami merytorycznymi są Polskie Stowarzyszenie Public Relations oraz Związek Firm Public Relations. Patronat medialny objęły: Radio Planeta, Gazeta Studencka, Semestr, PRoto.pl, dlaczego.com.pl, dlastudenta.pl, Kariera.com.pl, portal SGI.