Silne stacje telewizyjne i tygodniki opinii

Zwycięzcą wrześniowego rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów została, podobnie jak w sierpniu, Rzeczpospolita, cytowana przez inne media 1130 razy. Na drugim miejscu uplasował się Dziennik z wynikiem 1091 powołań. Trzecia lokata należy do Gazety Wyborczej, na której publikacje inne media powoływały się 929 razy.

Najczęściej cytowaną publikacją we wrześniu był artykuł z Rzeczpospolitej „Ustawowy zysk posłanki PO”, autorstwa Mariusza Kowalewskiego. 

 

Tuż za podium znalazła się stacja TVN24, cytowana 382 razy. Oprócz niej w zestawieniu obecne są jeszcze dwie stacje telewizyjne: TVN (215, 8. miejsce) i TVP Info (144, 13. miejsce). We wrześniu stacja RMF FM odzyskała pozycję lidera wśród stacji radiowych. Rozgłośnia była cytowana 316 razy (5.miejsce), najczęściej w kontekście polityki polskiej, sprawy tajnych więzień CIA oraz działalności policji i przestępczości, co dało jej przewagę nad kolejnym w zestawieniu Radiem ZET (268, 6. miejsce). Jedyny w zestawieniu portal Onet.pl znalazł się na 9. lokacie, cytowany przez inne media 208 razy. Dziesiąte miejsce należy do dziennika Polska (192).

Warto zwrócić uwagę na obecność aż trzech tygodników opinii we wrześniowym rankingu. Najwyżej uplasował się Newsweek, cytowany 249 razy (7. miejsce). Niemal 100 powołań mniej zgromadził Wprost (150, 12 miejsce). Polityka zamyka zestawienie z wynikiem 132 cytowań.

W zestawieniu znalazły się także dwa dzienniki biznesowo-ekonomiczne i warto zauważyć malejącą przewagę Gazety Prawnej (187, 11. miejsce) nad Pulsem Biznesu (141, 14. miejsce). W pierwszej piętnastce kolejny miesiąc z rzędu nie znalazł się żaden tabloid.

Tabela 1. Najczęściej cytowane publikacje we wrześniu

 

We wrześniu wśród tematów powołań dominowały: notatka w sprawie tajnych więzień CIA w Polsce, współpraca astronoma Aleksandra Wolszczana z SB, odejście Sławomira Cenckiewicza z IPN-u, wizyta ministra Radosława Sikorskiego na Białorusi oraz wizyta rosyjskiego ministra spraw zagranicznych Siergieja Ławrowa w Polsce, kulisy szczytu UE w Brukseli, możliwość postawienia przed Trybunałem Stanu Jarosława Kaczyńskiego i Wojciecha Jasińskiego za decyzje w sprawie prywatyzacji stoczni, nepotyzm w Agencji Rynku Rolnego, korzyści majątkowe posłanki PO z przeforsowanej ustawy.

 

Od 1 do 30 września na potrzeby raportu Instytut Monitorowania Mediów przeanalizował 7578 przekazów mediowych (z prasy, radia, telewizji). Dziennikarze odnosili się do wiadomości podawanych na łamach innych mediów 7732 razy. Analiza obejmuje tylko te przekazy, które nie są przeglądami prasy.

W każdym miesiącu Instytut Monitorowania Mediów analizuje wszystkie przekazy prasowe, telewizyjne i radiowe, których autorzy powołują się na doniesienia innych mediów. Badaniu poddawanych jest prawie 900 tytułów prasowych oraz wybrane programy telewizyjne i radiowe.

Instytut Monitorowania Mediów monitoruje blisko 900 tytułów prasowych, 84 stacje telewizyjne i radiowe oraz polskie zasoby Internetu. Instytut Monitorowania Mediów jest członkiem FIBEP – elitarnej organizacji zrzeszającej 91 firm monitorujących media z 41 krajów. Od 2002 r. IMM wspiera działalność Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg