Skuteczna dystrybucja treści content marketingowych

Do zadań content managera należy praca nad tworzeniem i dystrybuowaniem treści. W tym tekście szczególną uwagę poświęcimy drugiemu etapowi, czyli procesowi dystrybucji.

 

Content manager po stworzeniu dobrego komunikatu musi zadbać o to, by skutecznie dotrzeć z nim do odpowiednich odbiorców. Treści, na których zależy jego marce lub zleceniodawcom, powinny realizować jasno określone cele komunikacyjne i promocyjne. Miejsc, w których można promować własne treści jest do wyboru wiele: profile w mediach społecznościowych, kanały wideo, własne media – www, blog. Do tego należy dodać dobre relacje z blogerami, dziennikarzami i innymi liderami opinii, reklamę, wydarzenia specjalne.

 

Dowiedz się, gdzie i do kogo kierować treści

 

Monitoring mediów pomaga w dostosowaniu tworzonych treści do potrzeb, zainteresowań i stylu odbiorców. Analiza źródeł, charakteru, zaangażowania i aktywności uczestników medialnej dyskusji o marce to jedna z podstawowych i praktycznych funkcjonalności monitoringu mediów. Duże zasoby danych zebrane z serwisów społecznościowych, prasy czy telewizji pozwalają na określenie i wskazanie osób – dziennikarzy lub uczestników dyskusji w social mediach – które w swoich publikacjach wykazują zainteresowanie naszym produktem lub usługą, bądź dobrą znajomość związanego z nimi tematu.

 

Wiedza o tym, gdzie dyskutują, jak często publikują, co lubią, a czego nie, przyda się nie tylko w budowaniu person na potrzeby marketingu treści. To często także szansa na odnalezienie nowych klientów i osób, z którymi warto nawiązać współpracę. W przypadku mediów tradycyjnych, szybko poznamy dziennikarzy specjalizujących się w każdej tematyce. W internecie i social mediach – odnajdziemy najbardziej aktywnych i wpływowych dyskutantów lub blogerów. Z taką wiedzą łatwiej o spersonalizowane podejście i dostosowanie swojego komunikatu do rzeczywistych potrzeb i zainteresowań odbiorców.

 

Jak skutecznie dotrzeć do dziennikarza i nie zostać zawodowym spamerem

 

O ile kontakt z internetowymi liderami opinii oraz influencerami jest w dużej mierze ułatwiony dzięki mniej oficjalnym kanałom komunikacji – oraz narzędziom do social listeningu – o tyle bardziej wymagające może okazać się nawiązanie relacji z dziennikarzami w mediach klasycznych. Dlatego warto pamiętać o kilku prostych zasadach oraz poszukać wsparcia w odpowiednich narzędziach.

 

 

Szczególnie przy dwóch ostatnich czynnikach pomoże narzędzie przygotowane przez Instytut Monitorowania Mediów. Przetestujcie mediaContact – bazę, w której znajdziecie dane kontaktowe do ponad 10 tys. dziennikarzy. Cała lista zorganizowana jest według kategorii tematycznych, którymi zajmują się konkretni redaktorzy, a wśród dodatkowych informacji znajdziemy także informacje o zagadnieniach najbardziej ich interesujących oraz preferowanym sposobie kontaktu. Wszystko po to, by jak najbardziej ułatwić współpracę oraz dotrzeć ze swoim komunikatem do osób rzeczywiście nim zainteresowanym – co jest wielką zaletą dla obu stron.

 

Biuro prasowe

 

Integralną oraz bezpłatną częścią mediaContact jest Biuro Prasowe, czyli moduł ułatwiający stworzenie wirtualnej przestrzeni do publikowania przygotowanych informacji na temat marki. To nie tylko biuro prasowe on-line, lecz także CMS pozwalający na sprawdzenie, którzy dziennikarze zapoznali się z naszym komunikatem, publikowanie informacji prasowych we własnych social mediach, tworzenie multimedialnych zasobów do pobrania i dopasowanie wyglądu biura do indywidualnych potrzeb.

 

easyContact

 

Dodatkowo IMM stworzył w ramach mediaContact usługę easyContact, służącą do jednorazowej wysyłki wiadomości do redakcji potencjalnie nią zainteresowanych. Oszczędność czasu przede wszystkim!

 

Podsumowanie

 

Wszystkie opisane wyżej schematy działania oraz pomocnicze narzędzia – jeśli tylko wykorzystywane z wyczuciem – pozwalają na zbudowanie cennych relacji i dystrybucję pożądanych przez markę treści we wszystkich ważnych dla niej kanałach. A to już tylko krok od ważnego celu, czyli osiągnięcia sytuacji, w której o naszej firmie będzie się mówić tak, jak byśmy sobie tego życzyli.

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg