Śląsk i Lech tuż za Legią pod względem medialności w maju. Jagiellonia mimo mistrzostwa Polski z mniejszym zainteresowaniem mediów

W maju 2024 roku Legia Warszawa była najbardziej medialnym klubem PKO BP Ekstraklasy, ale jej przewaga nad kolejnymi zespołami znacząco stopniała. Na drugiej pozycji znalazł się Śląsk Wrocław, a podium zestawienia zamyka Lech Poznań – wynika z analizy Instytutu Monitorowania Mediów. W Fortuna I Lidze z dużą przewagą wygrywa Wisła Kraków, a wśród polskich piłkarzy na czołowej pozycji pozostaje Robert Lewandowski.

 

Legia Warszawa w maju odnotowała najwięcej publikacji zarówno w prasie, jak i internecie. Najbardziej medialnym spotkaniem w minionym miesiącu był wyjazdowy mecz z Lechem Poznań. Polski klasyk był szeroko omawiany w mediach, ponieważ towarzyszył mu dodatkowy kontekst ewentualnych awansów do europejskich pucharów w przyszłym sezonie. Wśród mediów internetowych o Legii najczęściej pisano w serwisach gol24.pl, przegladsportowy.onet.pl oraz weszlo.com. W prasie klub z Warszawy najczęściej był obecny w Przeglądzie Sportowym, Piłce Nożnej oraz Gazecie Współczesnej.

 

Drugie miejsce w zestawieniu – tak samo jak w rozgrywkach – zajął Śląsk Wrocław. Ten bardzo udany sezon klubu wywołał sporo przychylnych publikacji na temat zespołu z Dolnego Śląska. Zwłaszcza ostatni tydzień ubiegłego miesiąca wpłynął na tak wysoką pozycję „Wojskowych”, którzy w wieńczącej sezon kolejce wygrali z Rakowem Częstochowa i poziomem punktów zrównali się z Mistrzem Polski – Jagiellonią Białystok.

 

Podium medialności zamyka Lech Poznań. Swoją pozycję w majowym rankingu klub zawdzięczać może kibicom, którzy podczas ostatniego meczu z Koroną Kielce urządzili na trybunach piknik, co przykuło uwagę mediów. Filmiki z tego wydarzenia były publikowane w wielu portalach internetowych oraz szeroko komentowane przez internautów.

 

Czołową dziesiątkę rankingu medialności uzupełniają: Jagiellonia Białystok (która ostatecznie zdobyła mistrzostwo Polski w sezonie 2023/2024), Pogoń Szczecin, Raków Częstochowa, Korona Kielce, Ruch Chorzów, Radomiak Radom i Górnik Zabrze.

 

Wykres 1. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn PKO BP Ekstraklasy w kwietniu 2024 (prasa i wybrane portale internetowe)

 

W przypadku klubów grających w Fortuna I Lidze w maju kolejny już raz najpopularniejsza okazała się Wisła Kraków, która odnotowała najwięcej wzmianek zarówno w intrenecie, jak i prasie. „Biała Gwiazda” z początkiem ubiegłego miesiąca zwyciężyła w Pucharze Polski, w którym wygrała z grającą w Ekstraklasie Pogonią Szczecin. Za jej plecami znalazły się dwa kluby z Trójmiasta – Lechia Gdańsk i Arka Gdynia. Drużyna z Gdańska była najlepsza w tym sezonie i pewnie awansowała do PKO BP Ekstraklasy. Podium zestawienia zamyka natomiast zespół z Gdyni, w którym może panować odwrotny nastrój, gdyż piłkarze nie dostali się ostatecznie do wyższej ligi.

 

W czołowej dziesiątce najbardziej medialnych klubów znalazły się także: Motor Lublin, Wisła Płock, Górnik Łęczna, Zagłębie Sosnowiec, Stal Rzeszów, GKS Katowice i Bruk-Bet Termalica Nieciecza.

 

Wykres 2. TOP 10 najbardziej medialnych drużyn Fortuna I Ligi w kwietniu 2024 (prasa i wybrane portale internetowe)

 

Robert Lewandowski jest niezmiennie najbardziej medialnym piłkarzem spośród polskich zawodników występujących w pięciu najmocniejszych ligach europejskich. Na drugim miejscu znalazł się bramkarz naszej reprezentacji Wojciech Szczęsny, a na trzecim napastnik Arkadiusz Milik, który powrócił na podium zestawienia po tym, jak zdobył bramkę w hicie przedostatniej kolejki włoskiej ligi. Tuż za nim uplasował się największy nieobecny na zgrupowaniu kadry narodowej przed Euro 2024 – Matty Cash, o którym najczęściej pisano właśnie w kontekście powołań selekcjonera reprezentacji Michała Probierza. Czołową piątkę zamyka Piotr Zieliński, a kolejne miejsca zajęli: Łukasz Skorupski, Marcin Bułka, Tymoteusz Puchacz, Nicola Zalewski i Jakub Kiwior.

 

Wykres 3. TOP 10 najbardziej medialnych polskich piłkarzy występujących w pięciu najmocniejszych ligach europejskich w kwietniu 2024 (prasa i wybrane portale internetowe)

 

 

————————————————————

„Piłka w grze” (dawniej „Polska Piłka”) to cykliczna analiza prowadzona przez Instytut Monitorowania Mediów (do stycznia 2024 r. przez PSMM Monitoring & More). Uwzględnia medialność klubów Ekstraklasy, 1. Ligi oraz polskich piłkarzy występujących w Premier League, La Liga, Ligue 1, Serie A i pierwszej Bundeslidze. Proces analizy obejmuje ponad 1100 tytułów prasowych i wybrane strony internetowe. Badanie prowadzone jest cyklicznie od 1 marca 2010 r.

 

Instytut Monitorowania Mediów wyraża zgodę na pełną lub częściową publikację materiałów pod warunkiem podania źródła (pełna nazwa: Instytut Monitorowania Mediów). W przypadku wykorzystania grafik należy wskazać źródło (nazwę Instytut Monitorowania Mediów lub logotyp) przy każdym wykresie.

 

Kontakt dla mediów:
Paulina Piotrowska
Zastępca kierownika działu komunikacji marketingowej
@: ppiotrowska@imm.com.pl
Tel. +48 507 099 380

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg