Smoleńsk: coraz częściej zamach, coraz rzadziej katastrofa

Instytut Monitorowania mediów zbadał popularność haseł związanych z katastrofą smoleńską na przestrzeni ostatnich trzech lat – od 10 kwietnia 2010 do 10 kwietnia 2013 roku. Częstotliwość pojawiania się wypowiedzi na temat Smoleńska w internecie porównano dodatkowo z wynikami raportu „Najbardziej opiniotwórcze media w Polsce” – liczbą cytowań informacji na temat katastrofy w mediach. Wyniki analizy są zaskakujące.

Sprawa trotylu ważna dla mediów, nie dla odbiorców

Analiza cytowań świadczy o zainteresowaniu mediów danym zagadnieniem – im częściej pożyczają one od siebie i publikują informację w danej sprawie, tym większe jest zainteresowanie czytelników i tak kręci się medialno-czytelnicza spirala.

Dość oczywiste wydaje się rosnące zainteresowań i mediów, i internautów tematem Smoleńska w kwietniu każdego zbadanego roku. Interesujące jest za to ogólnie malejące zainteresowanie internautów, którego nie przełamała nawet afera trotylowa, która miała miejsce w listopadzie 2012 roku.  Z badania wynika, że sprawa trotylu dotyczyła znacznie bardziej mediów niż ich odbiorców.

Coraz częściej ZAMACH

Analiza przekazów internetowych wskazuje na malejącą z roku na rok popularność fraz: „katastrofa smoleńska”, „tragedia smoleńska” i „błąd pilota”. W tym samym czasie rośnie liczba wzmianek na temat „kłamstwa smoleńskiego” i „zamachu smoleńskiego”.


 

 

Instytut Monitorowania Mediów wyraża zgodę na publikację raportu, wyników badań i dołączonych do nich materiałów graficznych pod warunkiem podania źródła ("Instytut Monitorowania Mediów” lub „Kompas Social Media”) w artykule oraz oznaczenia źródła przy każdej grafice.

Autor:

Nina Olszewska, starsza specjalistka analiz przekazów mediowych IMM.

O raporcie:

Analizę wykonano na podstawie ponad 936 326 materiałów internetowych dostarczonych przez Instytut Monitorowania Mediów, w których pojawiły się hasła związane z katastrofą smoleńską. Raport obejmuje materiały od 10 kwietnia 2010 do 28 lutego 2013 r.

 

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg