Social media pełne krwi, czyli krwiodawstwo w sieci

 Facebook, Twitter i Instagram coraz częściej służą osobom prywatnym, fundacjom i instytucjom do promocji krwiodawstwa i poszukiwania dawców krwi dla potrzebujących osób – wynika z analizy publikacji w social media w IMM. Od stycznia do kwietnia w serwisach społecznościowych pojawiło się ponad 9,5 tysiąca apeli tego typu, podczas gdy w analogicznym okresie rok temu było to niewiele ponad 6 tysięcy.

 

5 milionów dawców?

Od początku roku w mediach społecznościowych ukazało się ponad 30 tysięcy wpisów i komentarzy na temat krwiodawstwa – wynika z monitoringu wpisów i komentarzy w social media. Ponad 30% z nich to prośby i apele o oddanie krwi związane z nieszczęśliwymi wypadkami i bieżącym stanem zdrowia potrzebujących osób. Od początku 2016 roku publikacje tego rodzaju tylko dzięki serwisom społecznościowym (m.in. Facebook, Twitter, Instagram czy YouTube) mogły zostać wyświetlone ponad 5 mln razy.

Facebookową stroną, na której w badanym okresie pojawiło się najwięcej publikacji o krwiodawstwie, jest strona „Krwiodawcy”, a największy zasięg – dzięki dużej bazie fanów i ich zaangażowaniu – wywołała promocja oddawania krwi w ramach kampanii społecznej Dawca.pl. Szeroki rozgłos sprawie nadają także m.in. strony inicjatywy „Krewniacy„, „Drużyna Szpiku” czy „Bankowa Akcja Honorowego Krwiodawstwa„.

 

Ponad podziałami

Na Twitterze o krwiodawstwie najgłośniej było dzięki „Wampiriadzie” – charytatywnemu projektowi Niezależnego Zrzeszenia Studentów, inicjatywie „Nie Żyłuj – Dawaj Życie” czy mikroblogowemu profilowi serwisu Krwiodawcy.org. Warto też zwrócić uwagę na wpływ twitterowiczów, którzy prowadząc swojego prywatnego mikrobloga potrafili wywołać duże zainteresowanie tematem – niezależnie od tego, czy są osobami publicznymi, czy też nie, jakie poglądy na co dzień wyrażają, i czym zajmują się zawodowo.

 

Pełnokrwiste zdjęcia

W porównaniu z poprzednim rokiem, osoby prywatne i organizacje coraz częściej zwracają uwagę na potrzebę oddawania krwi także dzięki zdjęciom i filmom zamieszczanym w mediach społecznościowych. Jeden obraz wart jest tysiąc słów –  udowaniają instagramowe kreacje Dawca.pl, akcji Dzień dla Życia czy Wampiriady.

 

 

Znak, że jesteś bohaterem! #krew #krwiodawstwo #dziendlazycia #dzieńdlażycia #bohater

Zdjęcie zamieszczone przez użytkownika @dziendlazycia 2 Lut, 2016 o 11:45 PST

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg