Social media przed Igrzyskami Paraolimpijskimi: Rafał Wilk podbija serca internautów

Mistrzowskie zaangażowanie

Rafał Wilk, dwukrotny mistrz olimpijski w handbike’u z Londynu, wzbudził dwukrotnie więcej interakcji w serwisach społecznościowych niż Natalia Partyka oraz Maciej Lepiato, pozostali sportowcy z medialnego podium.

 

 

Wilk jest byłym żużlowcem, który w wyniku dramatycznego wypadku w 2006 roku stracił czucie w nogach. Przeszedł trudną drogę, musiał odnaleźć się w nowej rzeczywistości, nie zatracił jednak miłości do sportu. Obecnie trenuje handbike, czyli jazdę na rowerze napędem ręcznym, przeznaczonym dla osób niepełnosprawnych.

W tej dyscyplinie Wilk zdobył już m.in. dwa złote medale na Igrzyskach Paraolimpijskich w Londynie, Puchar Świata i Puchar Europy. Jest liderem światowych zestawień. Sam sportowiec podkreśla jednocześnie, że ma w sobie wiele pokory. „Handbike się rozwija, rywale jeżdżą coraz lepiej, ale ja też zasuwam na sto procent. Jadę do Rio dać z siebie wszystko w dwóch wyścigach. Mam szacunek do konkurencji, ale liczę na dwa medale” – podkreślał w rozmowie z portalem Nowiny24.pl.

Za taką postawę, determinację oraz sportową zawziętość, Rafał Wilk zbierał facebookowe kciuki i serduszka. Polubienia i pozytywne reakcje były najczęstszą formą aktywności użytkowników mediów społecznościowych wobec materiałów na jego temat.

 

 

Wyraźny wzrost w liczbie publikacji na temat Rafała Wilka nastąpił w tygodniu między 11 a 17 lipca. W tym czasie najwięcej aktywności internautów wzbudziła wiadomość na temat udziału mistrza w kampanii 4F „Zacznij. Wytrwaj”razem  ze startującą na Igrzyskach Olimpijskich w rzucie oszczepem Marią Andrejczyk. „Jesteś wielki”, „mega reklama” – pisali użytkownicy pod postem umieszczonym na facebookowej stronie sportowca.

 

 

Przedstawienie sylwetek dwóch sportowców – pełnosprawnego oraz niepełnosprawnego w jednej reklamie przełamuje pewne stereotypy w świadomości społecznej. Obydwoje są sportowcami pełnowartościowymi, którzy bez względu swoje mniejsze bądź większe ograniczenia zaczynają walkę o sportowe marzenia  i trwają w swoich postanowieniach do końca.

 

Pomoc mierzona… komentarzami

 

Najwięcej, bo aż 70% informacji na temat Rafała Wilka, pojawiło się w portalach internetowych.  Szeroko komentowano jego udział w roli ambasadora akcji T-Mobile „Pomoc mierzona kilometrami”, w której zachęca się Polaków do aktywności fizycznej. Dzięki zainstalowaniu na swoim telefonie aplikacji, która rejestruje kilometry przebyte pieszo, na rowerze, rolkach, podczas biegania, spaceru czy sportów na wózku inwalidzkim, można pomóc niepełnosprawnym dzieciom. Kilometry przekładane są na złotówki i – jak czytamy na stronie wydarzenia – możliwe jest przekazanie nawet 1 mln złotych na pomoc potrzebującym. O swoich postępach w akcji Rafał informował na bieżąco na Facebooku.

 

Dużym zainteresowaniem internetowych komentatorów cieszyła się również informacja dotycząca filmu opartego na historii sportowca. Obraz „Rafał Wilk – Człowiek ze stali” pokazała stacja TVP Sport w ramach zbliżających się Igrzysk Paraolimpijskich. „Świetny film o niesamowitym człowieku;) POWODZENIA!!” – pisali fani na jego stronie na Facebooku. „Trzymamy kciuki za Mistrza! Również jestem pod wrażeniem filmu, wielki szacunek!” –  dodawali kolejni.

 

12 tysięcy zainspirowanych

W dyskusji o sportowcu to Facebook był najaktywniejszym serwisem społecznościowym. Pojawiło się tam 20% wszystkich wzmianek na temat Rafała Wilka. Wpływa na to miała aktywność samego mistrza, który regularnie zamieszczał aktualności ze swoich treningów, wyjazdów i przygotowań do Rio. Na swojej stronie na Facebooku zgromadził już wierną rzeszę ponad 12 tysięcy fanów.

Rafał Wilk dla wielu internautów jest inspiracją, ponieważ udowadnia, że bariery są po to by je pokonywać. „Kibicowałem Ci od samego początku kariery w żużlu, nigdy nie odpuszczałeś, a teraz Cię podziwiam, trzymaj się!!!” – czytamy w komentarzu jednego z fanów na profilu Rafała Wilka na Facebooku.

Szerokim echem w mediach społecznościowych odbiły się także słowa, które Wilk wypowiedział podczas  13 Dni Integracji organizowanych przez Fundację Anny Dymnej „Mimo Wszystko”. „Sport osób z dysfunkcjami jest identyczny jak zawodników pełnosprawnych. W obu przypadkach należy tak samo zaangażować się w treningi, walczyć z fizycznymi i psychicznymi ograniczeniami” – podkreślał wtedy.  Jak podsumował mistrz: „Sport jest jeden. Jeden mamy świat”.

 

O badaniu:

Badanie IMM zostało przeprowadzone w okresie 1.06 – 22.08.2016 i oparte na danych z monitoringu prasy, telewizji, radia, internetu i social mediów. Monitorowano hasła „Rafał Wilk”, „Natalia Partyka”, „Bartosz Tyszkowski”, „Maciej Lepiato”, „Michał Derus”, „Monika Gibes”, „Mateusz Michalski”,  „Wojciech Makowski”, „Justyna Kozdryk”, „Paulina Woźniak”, „Polski Komitet Paraolimpijski”, „Igrzyska Paraolimpijskie”, „Paraolimpiada”, „paraolimpijczycy”.

 

Autor: Karolina Masalska, Specjalista ds. PR

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg