Social media: rośnie liczba skarg na grypę i przeziębienia

Wraz z nadejściem jesienno-zimowego szczytu zachorowań, Facebook i Twitter zapełniają się skargami Polaków na dolegliwości związane z grypą i przeziębieniami. Jak wynika z monitoringu internetu w IMM, od września do listopada w social media pojawiło się blisko 65 tysięcy postów, w których polscy internauci informowali o złym samopoczuciu związanym z sezonowymi chorobami. To o 3 tysiące więcej niż przed rokiem.

 

 

Liczba internetowych deklaracji złego samopoczucia rośnie proporcjonalnie do liczby zachorowań lub podejrzeń zachorowań na grypę odnotowywanych przez Państwowy Zakład Higieny. W 2016 roku stwierdzono jak dotąd ponad 3,8 miliona tego typu przypadków: najwięcej od lutego do kwietnia oraz od września do listopada. Wtedy też  – jak wynika z monitoringu w IMM – we wpisach Polaków w internecie najcześciej pojawiały się deklaracje „jestem chora/chory”, „mam grypę”, „przeziębiłam/-em się” i zwroty bliskoznaczne.

Chorujemy offline, narzekamy online

Od początku 2016 roku w mediach społecznościowych Polacy zamieścili ponad 204 tysiące skarg na przeziębienia i grypę. To nieco mniej niż w analogicznym okresie przed rokiem, kiedy pojawiło się 217 tysięcy takich deklaracji. Podobnie jednak jak rok temu, w mediach społecznościowych najczęściej ujawniamy, że dokucza nam katar, ból gardła oraz bóle głowy.

Od stycznia 2016 najwięcej skarg na zdrowie pojawiło się na Twitterze i Facebooku. Inne popularne miejsca dyskusji o jesienno-zimowych dolegliwościach to Kafeteria.pl, forum portalu Wizaz.pl, a także komentarze w serwisie YouTube. To tam internauci informują o swoich dolegliwościach, często jeszcze przed wizytą u lekarza bądź w aptece.

 

 

 

Niektóre publikacje na temat przeziębień i grypy wywołały wśród internautów wyjatkowe zainteresowanie. Wśród nich były m.in. instagramowe komentarze modela Jakuba Kucnera czy tancerza i choreografa Michała Piróga.

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg