Spektakularny sukces Rzepy

Ponad trzykrotne przebicie w ilości powołań osiągnął w październiku zwycięzca rankingu! „Rysiu, załatwimy to” – te słowa Zbigniewa Chlebowskiego, opublikowane na łamach Rzeczpospolitej (3106), dały początek dochodzeniu w sprawie afery hazardowej z udziałem kilku prominentnych polityków PO i zapewniły sukces medialny tytułowi. W kolejnych dniach października Rzeczpospolita ujawniła sprawę podsłuchiwania przez ABW dziennikarzy: Cezarego Gmyza i Bogdana Rymanowskiego, co także przyczyniło się do wygranej. Wśród najczęściej cytowanych tematów z tej gazety znalazły się również bardzo popularne rankingi i sondaże, w tym przede wszystkim ranking polskich szpitali. Podobnie jak w poprzednim miesiącu, na drugim miejscu znalazła się Gazeta Wyborcza (930), na której łamach rozprawiano nad wydarzeniami na polskiej scenie politycznej, opisywano działalność służb specjalnych (m.in. ujawniono szczegóły operacji "Kwaśniewska") oraz przeprowadzano analizę sytuacji ekonomicznej w naszym kraju. Dziennik Gazeta Prawna w badanym miesiącu zajął trzecie miejsce i osiągnął wynik 756 powołań. Media najchętniej odnosiły się do publikowanych w gazecie informacji o polityce polskiej, wynikach rankingów i sondaży oraz analiz z zakresu ekonomii i rynku.

Wykres. Najbardziej opiniotwórcze media.

Tuż za zwycięską trójką znalazła się cytowana 706 razy stacja TVN24. Media najczęściej odnosiły się do poruszanych na antenie tematów z zakresu polityki polskiej, szczegółów afery hazardowej oraz działań służb specjalnych. W pierwszej piętnastce najczęściej cytowanych mediów znalazła się również stacja TVN (319), która zawdzięcza swój wynik odniesieniom do polityki polskiej, kultury, sztuki, filmu i rozrywki oraz działalności policji i przestępczości.

Wyjątkowo w październiku zwraca uwagę wysoki wynik tygodnika Wprost (510), który publikował chętnie powoływane informacje dotyczące kontrowersji wokół prywatyzacji stoczni polskich. Znajdujący się na 11 miejscu tygodnik opinii Newsweek (173) również poprawił swój wynik z poprzedniego miesiąca o 35 cytowań. Na trzynastym miejscu znalazł się lider swojej kategorii z poprzedniego zestawienia – Polityka, otrzymując 139 powołań.

Mocną szóstą pozycję w rankingu osiągnęła rozgłośnia RMF FM (470). Stacja była powoływana w odniesieniu do polityki polskiej, afery hazardowej oraz działalności służb specjalnych. W pierwszej piętnastce znalazły się również Radio Zet z cytowalnością na poziomie 333 powołań oraz zamykające listę zwycięzców radio TOK FM (118).

Pierwsze miejsce wśród portali internetowych, ale niższą o jeden w porównaniu do września pozycję w zestawieniu ogólnym uzyskał onet.pl (160). Warto jednocześnie zwrócić uwagę na bardzo dobry wynik portalu tvn24.pl (114) oraz wp.pl (98).

Ponownie w październikowym rankingu pojawił się Fakt, który osiągnął w badanym okresie 127 powołań. Tabloid niezmiennie najczęściej cytowany jest w kontekście życia towarzyskiego.

Wśród najczęściej powoływanych mediów biznesowych, które weszły w skład wyróżnionej piętnastki, znalazł się tylko Puls Biznesu (204). Parkiet, z ilością cytowań na poziomie 108, zajął drugie miejsce w swojej kategorii tematycznej, lecz nie zakwalifikował się do ścisłej czołówki.

W październiku ogromne zainteresowanie mediów wzbudziła opisana przez jedną z gazet afera hazardowa, która postawiła pod znakiem zapytania uczciwość części polityków Platformy Obywatelskiej. Konsekwencje ujawnienia stenogramów rozmów polityków i biznesmenów były chętnie poruszane właściwie we wszystkich mediach i budziły wiele komentarzy zarówno przedstawicieli polskiej sceny politycznej, jak i prawników. Kolejnym głośnym tematem były kontrowersje związane z prywatyzacją polskich stoczni i sprawą tajemniczego inwestora z Kataru, który wycofał się z transakcji. Według niektórych mediów rząd doskonale wiedział, że taka sytuacja będzie miała miejsce, jednak nie powiadomił o tym opinii publicznej ani osób zainteresowanych. W minionym miesiącu dużo miejsca poświęcano również analizie działania polskich służb specjalnych – opisywano poszczególne operacje oraz zachowania agentów, w tym niezwykle popularnego agenta Tomka. Ujawnienie sprawy podsłuchiwania dziennikarzy Cezarego Gmyza i Bogdana Rymanowskiego przez ABW cieszyło się bardzo dużym zainteresowaniem i sprowokowało dyskusję publiczną nad uprawnieniami służb oraz następstwami takiego działania. W październiku media zajmowały się także zbliżającymi się wyborami prezydenckimi, podpisaniem Traktatu Lizbońskiego przez prezydenta RP Lecha Kaczyńskiego oraz zatrzymaniem w Szwajcarii słynnego polskiego reżysera Romana Pogańskiego. Powszechnie interesowano się ustaleniami śledztwa w sprawie zabójstwa Krzysztofa Olewnika czy sprawą Alicji Tysiąc i słynnych publikacji w katolickim tygodniku "Gość Niedzielny". Dużo miejsca poświęcono zatrzymaniu Weroniki Marczuk-Pazury, walce Andrzeja Gołoty z Tomaszem Adamkiem oraz kwestii ugody zawartej pomiędzy PZU a Eureko. Kontynuowano też ciągle aktualny temat przygotowań do Euro 2012.

Od 1 do 31 października na potrzeby raportu Instytut Monitorowania Mediów przeanalizował 11 532 przekazów mediowych (wycinków prasowych, programów radiowych i telewizyjnych). Dziennikarze odnosili się do wiadomości podawanych na łamach innych mediów 11 609 razy (6723 razy w prasie, 3171w telewizji i 1715 w radiu). Treści analizowane w zestawieniu obejmują tylko te przekazy, które nie są przeglądami mediów.

W każdym miesiącu Instytut Monitorowania Mediów analizuje wszystkie przekazy mediowe, telewizyjne i radiowe, których autorzy powołują się na doniesienia innych mediów. Badaniu poddawanych jest prawie 900 tytułów prasowych oraz wybrane programy telewizyjne i radiowe.

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg