Społeczność YouTube’a zrobiła film

Jak nakręcić film opowiadający o jednym dniu z życia ziemi, kręcony naprawdę tylko jednego dnia w różnych zakątkach świata? Takie zadanie postawili sobie producent Ridley Scott i reżyser Kevin Macdonald. Szaleni? Tak, to na pewno był szalony pomysł. Ale okazało się, że można zrealizować taki projekt angażując w jego wykonanie internetową społeczność.

Do kin w Stanach Zjednoczonych trafia właśnie film „Life in a Day” („Dzień z życia”) złożony z filmów przesyłanych przez użytkowników YouTube’a. Premiera filmu odbyła się w styczniu 2011 na żywo w największym na świecie serwisie video podczas trwania amerykańskiego festiwalu filmowego Sundance. (Film można było obejrzeć również w Polsce – seans był przeznaczony dla zdeterminowanych, bo emitowano go nad ranem polskiego czasu.) Na amerykańską premierę kinową trzeba było czekać pół roku.

 

Jak powstawał „Life in a Day”? Producent Ridley Scott i reżyser Kevin Macdonald umieścili w sieci informację, w której opisywali ideę projektu i zachęcali użytkowników serwisu do nakręcenia filmu prezentującego elementy jednego dnia z ich życia i opublikowanie ich w serwisie YouTube. Macdonald chciał, żeby film był „wehikułem czasu”, który będzie można obejrzeć na kilkadziesiąt lat i uświadomić sobie, jak wtedy wyglądało życie. Filmiki miały być nakręcone 24 czerwca 2010 roku i opublikowane na YouTube. Reżyser poprosił również przesyłających filmy o odpowiedź na trzy pytania: czego się boisz? co kochasz?, co Cię bawi? Ostatnią prośbą reżysera było pokazanie w filmiku wszystkiego co autor ma aktualnie w kieszeniach.

Na prośbę pomysłodawców „Dnia z życia” odpowiedziało 80 000 osób. Ridley Scott i Kevin Macdonald otrzymali 5 000 godzin materiału filmowego ze 192 krajów. Nad selekcją filmów pracowali studenci szkół filmowych, twórcy filmów fabularnych i dokumentalnych. Wszyscy zostali przeszkoleni do opisywania filmów za pomocą słów kluczowych i wystawiania ocen w postaci gwiazdek.

Na kanale youtube.com/lifeinaday można obejrzeć zwiastuny filmu, wywiady z autorami, reżyserem i producentem. Warto zainteresować się również zakładką „Przeglądaj”. Tam umieszczone są 1474 filmy wykorzystane podczas kręcenia „Life in a Day”. Umieszczone fragmenty można sortować biorąc pod uwagę kraj wykonania filmiku (w Polsce zrobiono 158 udostępnionych filmów). W tej zakładce można także obejrzeć symulację czasu publikacji filmików na świecie i porównać filmiki opisane różnymi tagami.

Mam nadzieję, że film pojawi się wkrótce również w Polsce i będziemy mogli obejrzeć ten zaskakujący dokument.

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg