Studenci chcą staży za granicą

Z raportu PRoto.pl dotyczącego pracy w branży PR wynika, że w 2011 najbardziej poszukiwani byli praktykanci i stażyści. Można by pomyśleć, że studenci i absolwenci mają w czym wybierać. Mimo to, konkursy stażowe cieszą się niesłabnącą popularnością. Do tegorocznej edycji „PRaktykuj za granicą” startuje 20 osób na jedno miejsce. Najaktywniejsi są studenci warszawscy, poznańscy i krakowscy.

– Studenci, którzy chcą jechać na praktyki za granicę, niekoniecznie działają pod presją rynkową. – uważa Magdalena Grabarczyk-Tokaj, jurorka „PRaktykuj za granicą”, prowadząca zajęcia dla studentów na kierunkach związanych z PR-em. – Uczestnicy konkursu startują w nim nie dlatego, że do znalezienia dobrej pracy muszą mieć koniecznie doświadczenie zawodowe zdobyte już w czasie studiów, ale z powodu swoich zainteresowań. Chcą zrobić coś „ponad program”, są ciekawi jak wygląda praca w branży. Dzisiaj student często już na pierwszym roku wie, czego chce.

Praktyki i staże bywają rozczarowaniem dla młodych ludzi, kiedy okazuje się, że jedyne, czego mogą się nauczyć, to parzenie kawy. – To jest też przewaga startowania w konkursie stażowym z ugruntowaną renomą – wskazuje Marta Cieślak, koordynator „PRaktykuj za granicą” – studenci wiedzą, że wysyłamy ich do prestiżowych agencji, gdzie będą pracować przy bieżących projektach. Jadą tam żeby się uczyć, poznawać tajniki zawodu, przeżyć przygodę, a nie po to, żeby kserować dokumenty.

Laureatka ubiegłorocznej edycji konkursu, Wiola Starczewska, wylicza najciekawsze projekty, przy których pracowała podczas swojego stażu w Londynie: kampania promująca produkty kulinarne wśród blogujących mam, raport z publikacji na temat działań social media stu największych firm notowanych na giełdzie w Londynie, organizacja eventu i cały ogrom przeróżnych case studies. Do tego dochodzą oczywiście inne kształcące aspekty wyjazdu: zwiedzanie, poznawanie nowych ludzi, innego środowiska.

Za tydzień poznamy półfinalistów tegorocznej edycji konkursu „PRaktykuj za granicą”. Ich zadaniem było przygotowanie 3-stronicowego projektu strategii komunikacyjnej na jeden z trzech tematów związanych z działalnością Fundacji ITAKA – Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych. Ci, którzy poradzili sobie z tym najlepiej, zostaną poproszeni o stworzenie kompletnej strategii komunikacji, w oparciu o przygotowany przez siebie projekt. W maju trzy najlepsze prace trafią do Fundacji ITAKA, a ich twórcy polecą do Londynu i Brukseli, na zaproszenie agencji Fleishman-Hillard, Burson-Marsteller i LEWIS PR.

W IX edycji „PRaktykuj” wzięły udział największe ośrodki akademickie w kraju. Na pierwszym miejscu pod względem liczby prac znalazł się Uniwersytet Warszawski, a na drugim ex aequo warszawska Szkoła Główna Handlowa, Uniwersytet Adama Mickiewicza i Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu.

Udział miast w PRaktykuj za granicą

O konkursie
I edycja konkursu „PRaktykuj za granicą” została zorganizowana przez Instytut Monitorowania Mediów w roku akademickim 2003/2004, we współpracy z Polską Akcją Humanitarną. Od tamtej pory odbyło się osiem edycji konkursu, dzięki którym 24 studentów pojechało na staże do prestiżowych agencji PR w największych miastach Europy, m.in. w Londynie, Mediolanie, Berlinie, Monachium. Każda edycja konkursu odbywa się we współpracy z wybraną fundacją lub stowarzyszeniem działającym pro bono. Konkurs jest corocznie organizowany przez Instytut Monitorowania Mediów, a jego celem jest wspieranie młodych adeptów branży PR oraz organizacji pożytku publicznego.

PRaktykuj za granicą jest organizowane przez Instytut Monitorowania Mediów już po raz dziewiąty. Nagrody zostały ufundowane przez IMM oraz agencje Fleishman-Hillard, Burson-Marsteller, LEWIS PR i Solski Burson-Marsteller, a także magazyn BRIEF.

Patronat medialny nad wydarzeniem objęło radio RMF MAXXX, Gazeta Wrocławska i portal naszemiasto.pl, portal proto.pl, Gazeta Studencka, magazyn studencki SMS, magazyn studencki Manko, magazyn studencki B.e.s.t. oraz portale dlastudenta.pl i kariera.com.pl. Partnerami konkursu są anteny AEGEE: Białystok, Kraków, Lublin, Poznań, Toruń, Warszawa, Wrocław i Zielona Góra.


Merytorycznie konkurs wspierają organizacje branżowe PSPR i ZFPR.

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg