Sukces w mediach nie idzie w parze z sukcesem w biznesie

Najnowszy raport Kompas Social Media obejmuje ponad 2,5 tysiąca publikacji internetowych, w których pojawiły się nazwiska prezesów analizowanych firm. Według raportu, wysoka ekspozycja w portalach internetowych nie równa się popularności w mediach społecznościowych. Najlepiej wyeksponowana w Internecie jest branża energetyczna, ale w social media najwięcej dyskusji toczy się wokół szefów firm telekomunikacyjnych. Tym samym najpopularniejszy w mainstreamie Tomasz Zadroga ustąpił miejsca Maciejowi Wituckiemu w mediach społecznościowych.

Najbardziej medialny boss listopada nie jest już szefem PGE

Tomasz Zadroga złożył rezygnację z funkcji prezesa Polskiej Grupy Energetycznej w połowie grudnia 2011 roku, był prezesem od 2008 roku. Nie udało mu się zrealizować zapowiadanych inwestycji i według doniesień medialnych, to właśnie niewykonanie planów miało być powodem odwołania szefa PGE. Listopadowe przekazy internetowe obfitowały w zdjęcia i wypowiedzi Tomasza Zadrogi – w ciągu miesiąca pojawił się w publikacjach prawie 700 razy. „Kto następny?” zastanawiali się internauci po ogłoszeniu dymisji. Nie trzeba było długo czekać – szef PGNiG Michał Szubski (na 6. pozycji w rankingu bossów Kompasu IMM) złożył rezygnację ze swojego stanowiska tydzień po dymisji Zadrogi. Zatem w kolejnym rankingu „Bossów polskiej gospodarki” szykują się duże zmiany wśród badanych przedstawicieli branży energetycznej.

Społecznościowi szefowie telekomów

Branża telekomunikacyjna nadal ma największy udział w mediach społecznościowych. Ponad połowa (53 proc.) wypowiedzi internautów jest poświęcona szefom telekomów, aż trzech z pięciu najczęściej komentowanych prezesów zajmuje się telekomunikacją. Najczęściej wymienianym przez użytkowników mediów społecznościowych szefem z badanej listy był Maciej Witucki, prezes TP (19 proc. udział w całości dyskusji). Zbigniew Jagiełło, prezes PKO BP, znalazł się na drugim miejscu rankingu (15 proc. udziału). Na trzecim miejscu pod względem liczby wystąpień w mediach społecznościowych uplasował się  Tomasz Zadroga, były już prezes PGE (12 proc. udziału).  Pierwszą piątkę zamykają Miroslav Rakowski (PTC) i Mariusz Gaca (PTK Centertel).

Medialne tematy

Energetyka

 W listopadzie zapowiedzi działań i inwestycji planowanych przez PGE, dowodzonej przez Tomasza Zadrogę, odmieniano w mediach przez wszystkie przypadki: PGE chce do końca listopada wybrać doradców przy procesie sprzedaży EXATELA; PGE obciąża karami finansowymi konsorcjum firm Alstom; PGE wskazało Żarnowiec, Gąski i Choczewo, jako potencjalne lokalizacje dla elektrowni jądrowej w Polsce;PGE może wkrótce przejąć zagraniczne farmy wiatrowe; PGE inwestuje w węgiel, energetykę jądrową, wiatrową i gazową, PGE analizuje kilkanaście projektów akwizycyjnych poza Polską, PGE przedstawi w grudniu aktualizację strategii do 2035 roku, PGE może zainwestować 18 mld zł od razu i ponad 5-6 mld zł rocznie później – to najpopularniejsze informacje miesiąca.

Dariusz Lubera, szef Tauronu, komentował z kolei możliwość współpracy z PGE przy budowie elektrowni atomowej oraz chwalił się zyskiem firmy wypracowanym w trzecim kwartale 2011 roku.

„Zdecydowaliśmy się złożyć formalny wniosek do arbitrażu w Sztokholmie o rozpatrzenie rozbieżności co do wysokości ceny, jaką płacimy Gazpromowi Eksport za gaz” – ta wypowiedź Michała Szubskiego (PGNiG) była najczęściej cytowana w mediach w kontekście PGNiG.

Telekomunikacja

Maciej Witucki, prezes Telekomunikacji Polskiej, pojawiał się w mediach komentując korzystną dla TP decyzję sądu arbitrażowego w sprawie kłopotliwych duńskich akcjonariuszy spółki. Znalazł się też wśród „100 najbardziej wpływowych Polaków” według tygodnika Wprost, co również było chętnie cytowane w mediach.

„Budimex, Ericsson, Telefonia Dialog oraz Netia podpisały list intencyjny, który zakłada ich wspólny udział w realizacji projektów budowy regionalnych sieci szerokopasmowych, takich jak „Sieć Szerokopasmowa Polski Wschodniej” i „Internet dla Mazowsza”” – to zdecydowanie najpopularniejsza informacja listopada, w której pojawił się szef Netii.Mirosław Godlewski tłumaczył mediom przyczyny powstania konsorcjum.

Mariusz Gaca (PTK Centertel), zapewnił sobie popularność w mediach chwaląc zaangażowanie się firmy w najnowsze trendy: wprowadzenie do oferty Orange iPhone’a 4S oraz wdrożenie elementów obsługi klienta na facebookowej stronie Orange.

 

Bankowość

Na trzecim miejscu pod względem liczby wystąpień znaleźli się przedstawiciele sektora bankowego. Najczęściej w tym kontekście mówiono o Zbigniewie Jagiełło (PKO BP). Przytaczano wypowiedź prezesa dotyczącą rekordowo wysokiego zysku, jaki prognozowany jest dla PKO BP za 2011 rok, oraz informowano o planach „repolonizacji” banku kierowanego przez Jagiełłę.

Ubezpieczenia

 Najwyżej wśród bossów firm ubezpieczeniowych uplasował się Andrzej Klesyk, szef PZU. Najczęściej był on wymieniany w kontekście dywidendy, którą PZU planuje wypłacić swoim akcjonariuszom. Podobnie jak Witucki, Klesyk znalazł się również na liście „100 najbardziej wpływowych Polaków” Wprost.

Uwaga! Już w styczniu raport 'Bossów’ ukaże się w nowej wersji, poszerzonej o wyniki prasowe!

Instytut Monitorowania Mediów wyraża zgodę na publikację raportu, wyników badań i dołączonych do nich materiałów graficznych pod warunkiem podania źródła („Instytut Monitorowania Mediów”) w artykule oraz oznaczenia w grafikach.

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg