Surfuję po internecie, a tam… promocja prasy

Przeglądając strony internetowe natknęłam się na dokument programu promocji prasy w Polsce. „Prasa to potęga” – tak brzmi hasło inicjatywy, której koordynatorem jest Komisja ds. Promocji Prasy przy Związku Kontroli i Dystrybucji Prasy, współorganizatorami są Izba Wydawców Prasy oraz Polskie Badania Czytelnictwa. Do programu przystąpiło 20 wydawców. W ramach programu ZKPD współpracuje z instytucjami branżowymi, patronuje konferencjom, szkoli marketerów i angażuje młodych planerów.

Program ma promować prasę jako medium wartościowe dla reklamodawców – o olbrzymim zasięgu, z wysokiej jakości treściami, dobrze zbadanym, pozwalającym na dotarcie zarówno do masowego odbiorcy, jak również określonych grup czytelników i wielu innych zaletach.

Prasa zareklamuje się w prasie
Specjaliści z domów mediowych, agencji reklamowych, stratedzy i planerzy stworzyli własnoręcznie reklamy prasy – krótkie, ilustrowane, własnoręczni napisane teksty o zaletach tego medium. Teksty i ilustracje będą ukazywać się w mediach branżowych w czasie trwania kampanii – od jesieni 2010 do końca 2011 roku. Pojawiła się również strona internetowa www.prasa.info, na której można uzyskać informacje o rynku prasy w Polsce.

Zastanawiam się tylko, czy to z prasą jest naprawdę tak źle, że musi się reklamować, czy zleceniodawcami i wykonawcami kampanii zapomnieli o tym medium? Czy też może temu prasowemu impasowi winni jesteśmy my, czytelnicy, bo z prasy przestajemy korzystać albo rezygnujemy z papierowej wersji na rzecz szybkiego przeglądu najświeższych informacji w Internecie, czy przejrzeniu ulubionego magazynu na czytniku, a reklamodawcy podążają za nami?

Program Promocji Prasy:

Źródła:
www.prasa.info
Program Promocji Prasy, spoti.pl, 04.40.2011

Więcej informacji:
Rusz Głową, spoti.pl, 12.12.2010
Grzegorz Lindenberg, Śmierć prasy, www.newsweek.pl, 04.10.2011
Dominik Kaznowski, Śmierć prasy, śmierć blogów, śmierć wszystkiego, kaznowski.blox.pl, 24.11.2008

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg