Szansa dla młodych na praktyki za granicą

W tym roku odbywa się już dziesiąta edycja „PRaktykuj za granicą”, organizowanego przez Instytut Monitorowania Mediów. Dzięki konkursowi studenci zainteresowani PR-em mogą zdobyć swoje pierwsze szlify zawodowe za granicą, przeżyć ciekawą wakacyjną przygodę i wzbogacić swoje CV. Prace, przygotowywane przez uczestników, co roku koncentrują się na działalności organizacji pozarządowej, która może w ten sposób zdobyć świeże pomysły na kampanie komunikacyjne.

Tegoroczne zadanie konkursowe polega na stworzeniu strategii dla jednej z nowych akcji fundacji Rak’n’Roll, która działa na rzecz osób chorych na raka i jest znana między innymi z takich spektakularnych kampanii jak „Zbieramy na cycki, nowe fryzury i dragi”. Autorzy trzech najciekawszych projektów w wakacje polecą na staże do biur agencji Fleishman-Hillard, Burson-Marsteller i LEWIS PR w Londynie, Brukseli i Monachium.

Według raportu przygotowanego przez branżowy portal PRoto.pl w 2012 roku pojawiło się 1700 ogłoszeń o pracę dla PR-owców. Mimo kryzysu, branża radzi sobie dobrze. Jednak oczekiwania względem młodych ludzi rosną, większość pracodawców spodziewa się, że po uzyskaniu dyplomu magistra, student będzie miał już na koncie pewne doświadczenie i potwierdzoną znajomość angielskiego (według raportu PRoto.pl język angielski był wymagany w 69% ogłoszeń dla PR-owców). Dlatego staż za granicą to nie tylko wakacyjna przygoda, ale też pragmatyczna inwestycja w przyszłość.

Konkurs „PRaktykuj za granicą” jest skierowany do studentów wszystkich kierunków studiów dziennych, wieczorowych, zaocznych i podyplomowych. Jedynym warunkiem jest posiadanie statusu studenta w chwili startu w konkursie oraz znajomość języka angielskiego, niezbędna do odbycia stażu w zagranicznym biurze. Na zwycięzców czeka także nagroda pieniężna od Instytutu Monitorowania Mediów oraz bilety lotnicze ufundowane przez agencję Solski Burson-Marsteller.

Konkurs jest organizowany przez Instytut Monitorowania Mediów i wspierany przez trzech fundatorów staży: Fleishman-Hillard, Burson-Marsteller i LEWIS PR, a dodatkowe nagrody rzeczowe funduje agencja Solski Burson-Marsteller i magazyn BRIEF. Patroni medialni konkursu to RMF MAXXX, Press, BRIEF, Infostudent, Manko, B.e.s.t., PRoto.pl, edulandia.pl, dlastudenta.pl. Partnerami konkursu są organizacje studenckie AIESEC i NZS oraz anteny: AEGEE-Białystok, AEGEE-Gdańsk, AEGEE-Katowice, AEGEE-Kraków, AEGEE-Lublin, AEGEE-Poznań, AEGEE-Toruń, AEGEE-Warszawa, AEGEE-Wrocław.

O konkursie
I edycja konkursu „PRaktykuj za granicą” została zorganizowana przez Instytut Monitorowania Mediów w roku akademickim 2003/2004, we współpracy z Polską Akcją Humanitarną. Od tamtej pory odbyło się osiem edycji konkursu, dzięki którym 24 studentów pojechało na staże do prestiżowych agencji PR w największych miastach Europy, m.in. w Londynie, Mediolanie, Berlinie, Monachium. Każda edycja konkursu odbywa się we współpracy z wybraną fundacją, która otrzymuje strategie komunikacji tworzone przez uczestników. Konkurs jest corocznie organizowany przez Instytut Monitorowania Mediów, a jego celem jest wspieranie młodych adeptów branży PR oraz organizacji pożytku publicznego.

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg