Sztuczna inteligencja w analityce mediów. IMM z nową funkcją Brief AI
Instytut Monitorowania Mediów wprowadza nową funkcjonalność o nazwie Brief AI, która bazuje na sztucznej inteligencji. W ramach usługi klienci otrzymują podsumowanie materiałów, jakie pojawiły się w mediach w kontekście fraz zleconych do monitoringu. Nowe rozwiązanie przyspiesza proces analizy przekazów medialnych.
Instytut Monitorowania Mediów, lider w branży monitoringu i analityki mediów na polskim rynku, opracował nowe rozwiązanie, które wykorzystuje potencjał sztucznej inteligencji. Funkcjonalność nosi nazwę Brief AI i umożliwia zapoznanie się z wygenerowanym automatycznie podsumowaniem publikacji na temat marki klienta czy jej produktów/usług.
Sztuczna inteligencja podsumuje materiały z mediów
Nowe rozwiązanie jest elementem przeglądów mediów, które w formie wiadomości pocztowych dystrybuowane są na skrzynki e-mail klientów IMM. W przeglądach każdorazowo pojawia się pełna lista publikacji na zdefiniowane frazy z wybranego przez danego użytkownika zakresu czasowego (np. przeglądy dzienne, tygodniowe itd.) W przypadku dużej liczby publikacji zapoznanie się z pełną listą materiałów i samodzielna analiza zagadnień pochłaniają wiele czasu. Dlatego w ramach funkcji Brief AI sztuczna inteligencja „skanuje” wszystkie materiały redakcyjne i na tej podstawie tworzy automatyczne podsumowanie tematów, które jest widoczne nad listą publikacji w przeglądzie mediów.
Stworzyliśmy Brief AI, żeby wyjść naprzeciw oczekiwaniom naszych klientów. Wielu z nich każdego dnia otrzymuje w przeglądach kilkadziesiąt czy nawet kilkaset materiałów. Dzięki nowej funkcji skraca się czas, jaki do tej pory poświęcali na zapoznanie się z zawartością przeglądu. Ponadto Brief AI kieruje uwagę klientów na tematy najczęściej poruszane w mediach – bez konieczności przeglądania indywidualnie każdego materiału. Automatyzacja procesu tworzenia tego typu streszczeń dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji pozwala nam udostępniać tę funkcję na szeroką skalę – wyjaśnia Agata Andruszkiewicz, Członkini Zarządu IMM, która koordynuje prace Działu IT.
Usługa Brief AI będzie dostępna dla wszystkich klientów IMM bez dodatkowych opłat. Warunkiem widoczności automatycznych streszczeń jest liczba minimum 50 materiałów w danym przeglądzie mediów. Sztuczna inteligencja tworzy podsumowania w oparciu o wiele wskaźników (w tym również autorskich parametrów IMM) takich jak m.in. zasięg, ekwiwalent reklamowy czy moc. Nowa funkcjonalność jest wdrażana sukcesywnie u klientów IMM od 21 maja br.
AI w służbie marketingu i public relations w narzędziach IMM
Brief AI to nie pierwsza funkcja oparta na sztucznej inteligencji, którą stworzyli eksperci spółek z Grupy IMM. Rozwiązaniem, nad którym prace zakończyły się w 2023 roku, jest Crisis Detector, czyli system automatycznego rozpoznawania w mediach sygnałów o potencjalnych sytuacjach kryzysu wizerunkowego.
Obecnie zespół naukowców, analityków i deweloperów pracuje też nad systemem, który ma automatycznie grupować na platformie IMM publikacje medialne pod względem tematów oraz szeregować materiały według ich istotności dla konkretnego użytkownika. Rozpoznana przez sztuczną inteligencję skala istotności będzie stanowić element budowania indywidualnego profilu użytkownika. Oznacza to, że system będzie „uczyć się” tego, jak dana osoba korzysta z narzędzia, i w konsekwencji układać informacje w optymalny dla niej sposób. Celem tego rozwiązania jest dopasowanie jakości produktu (monitoringu mediów) do indywidualnych preferencji danego klienta. Dzięki wdrożeniu tej funkcji użytkownicy będą mieć pewność, że kluczowe informacje zostaną właściwie wyeksponowane na platformie IMM i będą dla nich widoczne w pierwszej kolejności. Prace nad projektem potrwają do końca 2025 roku.
Kontakt dla mediów:
Paulina Piotrowska
Starsza specjalistka ds. komunikacji marketingowej
@: ppiotrowska@imm.com.pl
Tel. +48 507 099 380