Sztuczna inteligencja w analityce mediów. IMM z nową funkcją Brief AI

Instytut Monitorowania Mediów wprowadza nową funkcjonalność o nazwie Brief AI, która bazuje na sztucznej inteligencji. W ramach usługi klienci otrzymują podsumowanie materiałów, jakie pojawiły się w mediach w kontekście fraz zleconych do monitoringu. Nowe rozwiązanie przyspiesza proces analizy przekazów medialnych.

 

Instytut Monitorowania Mediów, lider w branży monitoringu i analityki mediów na polskim rynku, opracował nowe rozwiązanie, które wykorzystuje potencjał sztucznej inteligencji. Funkcjonalność nosi nazwę Brief AI i umożliwia zapoznanie się z wygenerowanym automatycznie podsumowaniem publikacji na temat marki klienta czy jej produktów/usług.

 

Sztuczna inteligencja podsumuje materiały z mediów  

 

Nowe rozwiązanie jest elementem przeglądów mediów, które w formie wiadomości pocztowych dystrybuowane są na skrzynki e-mail klientów IMM. W przeglądach każdorazowo pojawia się pełna lista publikacji na zdefiniowane frazy z wybranego przez danego użytkownika zakresu czasowego (np. przeglądy dzienne, tygodniowe itd.) W przypadku dużej liczby publikacji zapoznanie się z pełną listą materiałów i samodzielna analiza zagadnień pochłaniają wiele czasu. Dlatego w ramach funkcji Brief AI sztuczna inteligencja „skanuje” wszystkie materiały redakcyjne i na tej podstawie tworzy automatyczne podsumowanie tematów, które jest widoczne nad listą publikacji w przeglądzie mediów.

 

Stworzyliśmy Brief AI, żeby wyjść naprzeciw oczekiwaniom naszych klientów. Wielu z nich każdego dnia otrzymuje w przeglądach kilkadziesiąt czy nawet kilkaset materiałów. Dzięki nowej funkcji skraca się czas, jaki do tej pory poświęcali na zapoznanie się z zawartością przeglądu. Ponadto Brief AI kieruje uwagę klientów na tematy najczęściej poruszane w mediach bez konieczności przeglądania indywidualnie każdego materiału. Automatyzacja procesu tworzenia tego typu streszczeń dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji pozwala nam udostępniać tę funkcję na szeroką skalę – wyjaśnia Agata Andruszkiewicz, Członkini Zarządu IMM, która koordynuje prace Działu IT.

 

Usługa Brief AI będzie dostępna dla wszystkich klientów IMM bez dodatkowych opłat. Warunkiem widoczności automatycznych streszczeń jest liczba minimum 50 materiałów w danym przeglądzie mediów. Sztuczna inteligencja tworzy podsumowania w oparciu o wiele wskaźników (w tym również autorskich parametrów IMM) takich jak m.in. zasięg, ekwiwalent reklamowy czy moc. Nowa funkcjonalność jest wdrażana sukcesywnie u klientów IMM od 21 maja br.

 

AI w służbie marketingu i public relations w narzędziach IMM

 

Brief AI to nie pierwsza funkcja oparta na sztucznej inteligencji, którą stworzyli eksperci spółek z Grupy IMM. Rozwiązaniem, nad którym prace zakończyły się w 2023 roku, jest Crisis Detector, czyli system automatycznego rozpoznawania w mediach sygnałów o potencjalnych sytuacjach kryzysu wizerunkowego.

 

Obecnie zespół naukowców, analityków i deweloperów pracuje też nad systemem, który ma automatycznie grupować na platformie IMM publikacje medialne pod względem tematów oraz szeregować materiały według ich istotności dla konkretnego użytkownika. Rozpoznana przez sztuczną inteligencję skala istotności będzie stanowić element budowania indywidualnego profilu użytkownika. Oznacza to, że system będzie „uczyć się” tego, jak dana osoba korzysta z narzędzia, i w konsekwencji układać informacje w optymalny dla niej sposób. Celem tego rozwiązania jest dopasowanie jakości produktu (monitoringu mediów) do indywidualnych preferencji danego klienta. Dzięki wdrożeniu tej funkcji użytkownicy będą mieć pewność, że kluczowe informacje zostaną właściwie wyeksponowane na platformie IMM i będą dla nich widoczne w pierwszej kolejności. Prace nad projektem potrwają do końca 2025 roku.

 

Kontakt dla mediów:

Paulina Piotrowska

Starsza specjalistka ds. komunikacji marketingowej

@: ppiotrowska@imm.com.pl

Tel. +48 507 099 380

 

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg