Telewizja rośnie w siłę

Zwycięzcą lutowego rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów została, podobnie jak w styczniu, Rzeczpospolita, cytowana przez inne media 1235 razy. Wynik ten gazeta zawdzięcza niezwykle popularnym rankingom i sondażom publikowanym na swoich łamach, artykułom z zakresu polityki polskiej oraz analizom dotyczącym ekonomii, rynku i finansów. W lutym Dziennik (905) zdetronizował Gazetę Wyborczą (806) zajmując drugie miejsce dzięki odniesieniom do informacji dotyczących polityki polskiej, wejścia Polski do strefy euro oraz sprawie porwania i zabójstwa polskiego inżyniera w Pakistanie. Najczęściej cytowaną publikacją w lutym był artykuł z Polityki „Minister na debecie”.

 

Wykres 1. Najczęściej cytowane media

 

 

 

Tuż za podium znalazła się, podobnie jak w styczniu, stacja TVN24, cytowana 471 razy. Zdobyła czwarte miejsce dzięki powołaniom dotyczącym polityki polskiej, kryzysu ekonomicznego oraz działalności policji i przestępczości. W pierwszej piętnastce znalazły się aż cztery stacje telewizyjne, w tym trzy należące do koncernu ITI (TVN (134 powołania) – 13 pozycja oraz TVN CNBC (107) – 15 pozycja). Czwartą stacją była TVPinfo, którą zajęła ex aequo z TVN CNBC Biznes piętnaste miejsce. W zestawieniu znalazły się również dwa tygodniki opinii. Do pierwszej piętnastki najchętniej cytowanych mediów po kilkumiesięcznej nieobecności wróciła Polityka zajmując wysokie, piąte miejsce (452 powołania). Tygodnik ten osiągnął tak dobre notowania dzięki ujawnieniu na swoich łamach kłopotów ministra sprawiedliwości Andrzeja Czumy. Co więcej, artykuł ten znalazł się na czele zestawienia najczęściej cytowanych publikacji. Drugim tygodnikiem w zestawieniu jest Wprost (192), który w lutym zajął 12 miejsce.

W lutym radio RMF FM utrzymało pozycję lidera wśród rozgłośni radiowych. Dobry wynik zawdzięcza licznie cytowanym informacjom dotyczącym polityki polskiej, ekonomii, rynku i finansów oraz możliwości wejścia Polski do strefy euro. Stacja zaledwie o jedną pozycję wyprzedziła w zestawieniu radio ZET (7 miejsce – 282 powołań). Na ósmym miejscu uplasował się dziennik Polska (252 powołania). W zestawieniu znalazły się też dwa dzienniki biznesowo-ekonomiczne. W lutowym rankingu utrzymała się przewaga Gazety Prawnej (263) nad Pulsem Biznesu (202) zajmującymi odpowiednio 8 i 10 miejsce.

Jedyny w zestawieniu portal Onet.pl znalazł się na 11. lokacie, cytowany przez inne media 195 razy. Należy zwrócić uwagę na zmniejszającą się przewagę Onet.pl nad pozostałymi portalami. Kolejny w zestawieniu tvn24.pl był cytowany 104 razy.

 

Tabela 1. Najczęściej cytowane publikacje w lutym

 

 

W lutym media skoncentrowały się na kontrowersjach wokół ministra sprawiedliwości Andrzeja Czumy, zabójstwie polskiego inżyniera w Pakistanie oraz skutkach kryzysu ekonomicznego. Duże zainteresowanie mediów wzbudziło też śledztwo w sprawie porwania i zabójstwa K. Olewnika oraz kolejne tematy gospodarcze: możliwość wejścia Polski do strefy euro, problemy przedsiębiorstw związane z opcjami walutowymi i osłabianie się naszej waluty. Szeroko komentowane były również nowe fakty dotyczące afery sopockiej, obchody rocznicy Okrągłego Stołu, a także przygotowania do Euro 2012. Ponadto, media opisywały monachijski incydent z udziałem Jana Rokity, a także śmierć młodej sportsmenki Kamili Skolimowskiej.

 

Od 1 do 28 lutego na potrzeby raportu Instytut Monitorowania Mediów przeanalizował 8224 przekazów mediowych (wycinków prasowych, programów radiowych i telewizyjnych). Dziennikarze odnosili się do wiadomości podawanych na łamach innych mediów 8436 razy (5505 razy w prasie, 1772 w telewizji i 1159 w radiu). Analiza obejmuje tylko te przekazy, które nie są przeglądami mediów.

 

W każdym miesiącu Instytut Monitorowania Mediów analizuje wszystkie przekazy prasowe, telewizyjne i radiowe, których autorzy powołują się na doniesienia innych mediów. Badaniu poddawanych jest prawie 900 tytułów prasowych oraz wybrane programy telewizyjne i radiowe.

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg