Tenisiści w sieci – Agnieszka Radwańska bezkonkurencyjna. Raport IMM

Bezkonkurencyjna Agnieszka Radwańska

Rok 2013 zdecydowanie należy do Agnieszki Radwańskiej. To o niej mówi się najwięcej w internecie. Może serwis ma słabszy od Kubota i Janowicza, jednak w internecie to zdecydowanie ona wygrywa. Od stycznia do końca września 2013 r. na temat Agnieszki Radwańskiej w sieci pojawiło się około 22,5 tys. wzmianek. Drugi  – Jerzy Janowicz ma ich na swoim koncie prawie 15 tys., trzeci Łukasz Kubot około 13 tys. Dużo słabszy wynik niż siostra, osiągnęła Urszula Radwańska – ponad 6 tys. wzmianek (czyli o około 16 tys. mniej niż Agnieszka).

Emocje…nie tylko sportowe.

Mimo, że trzech z polskich tenisitów doszło do ćwierćfinału Wimbledonu to i tak prawie 30 proc. publikacji w internecie poświęconych było Agnieszce Radwańskiej. Wzmiankowano o niej w wielu kontekstach, często mało sportowych m.in.:
•    styczniowych wyników podczas turnieju w Auckland
•    incydentu z kibicami podczas meczu w Izraelu
•    1000 $ datku na rzecz fundacji im. Brata Alberta
•    zatargu z telewizją TVN
•    rozbieranej sesji dla ESPN
•     ćwierćfinału Wimbledonu

Drugi w kolejności jest Jerzy Janowicz o którym mówiono m.in. w związku… ze związkiem z Martą Domachowską, rozerwaną koszulką po wygranym meczu i wreszcie – ćwierćfinału Wilmbledonu.

Trzeciego w kolejności Kubota komentowano głównie w kontekście jego wyników na korcie, szczególnie w związku z ćwierćfinałem Wimbledonu.

Jak wynika z badania IMM, największe zainteresowanie trójką najpopularniejszych tenisistów przypada na lipiec 2013 i jest związane z wynikami podczas Wimbledonu. 

Tenisiści w sieci
Informacje na temat wszystkich badanych w raporcie IMM tenisistów najaktywniej publikowały sportowefakty.pl, eurosport.onet.pl, sport.ddv.pl, sport.pl, wyborcza.pl, wiadomości.gazeta.pl oraz facebookowicze. Pośród wymienionych źródeł największą różnorodnością publikowanych treści poszczycić mogą się sportowefakty.pl. To w tym serwisie można znaleźć najwięcej publikacji – o wszystkich 11 wspomnianych tenisistach. Na Facebooku pojawiły się wzmianki o 10 osobach, a o 9 można było przeczytać na eurosport.onet.pl.

Tabela.1 Źródła które, w analizowanym okresie, publikowały informacje o największej liczbie tenisistów.

Źródło publikacji

O ilu tenisistach wzmiankowano

sportowefakty.pl

11

facebook.com

10

eurosport.onet.pl

9

sport.ddv.pl

7

sport.pl

4

wiadomosci.gazeta.pl

4

wyborcza.pl

4

Instytut Monitorowania Mediów wyraża zgodę na publikację raportu, wyników badań i dołączonych do nich materiałów graficznych pod warunkiem podania źródła (Instytut Monitorowania Mediów)
w artykule oraz oznaczenia źródła przy każdej grafice.

Zobacz pozostałe raporty na stronie IMM, a po więcej inspiracji i ciekawostek zapraszamy na www.facebook.com/IMMonitoring.

Autor raportu:
Agnieszka Kalbarczyk, Instytut Monitorowania Mediów

O badaniu:
Analizę wykonano na podstawie 85 860 publikacji z polskojęzycznej części internetu wraz z ogólnodostępnymi wpisami w mediach społecznościowych, w których pojawiły się informacje na temat tenisistów (z uwzględnieniem haseł: Agnieszka Radwańska, Isia Radwańska, Urszula Radwańska, Ula Radwańska, Alicja Rosowska, Katarzyna Piter, Mariusz Fyrstenberg, Marcin Matkowski, Jerzy Janowicz, Jerzyk Janowicz, Łukasz Kubot, Michał Przysiężny, Tomasz Bednarek, Mateusz Kowalczyk). Tenisiści wymienieni w raporcie zostali wybrani na podstawie rankingów WTA i ATP – gracze reprezentujący Polskę, którzy mieścili się w pierwszej 100 obu rankingów. Brano pod uwagę zarówno wyniki gry w singlu jak i w deblu. Pozycje rankingowe graczy z rankingów ATP i WTA na dzień 25.09.2013. Pod uwagę brane były publikacje, które ukazały się między 1 stycznia a 29 września 2013 roku
.

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg