TVN24 przełamuje monopol prasy, Rzeczpospolita nadal najbardziej opiniotwórcza

 

W maju 2010 roku media powoływały się na TVN24 głównie w odniesieniu do informacji związanych z katastrofą pod Smoleńskiem. Przede wszystkim cytowano uzyskane przez dziennikarzy TVN24 informacje dotyczące zapisu z czarnych skrzynek Tupolewa, potwierdzające obecność w kokpicie osoby nie należącej do ścisłej załogi samolotu. Za TVN24 podawano też bieżące ustalenia dotyczące terminu ogłoszenia rosyjskiego raportu z badania katastrofy oraz publikowano transkrypcję rozmów z ostatnich sekund lotu prezydenckiego samolotu. W mediach szeroko cytowana była również wypowiedź Edmunda Klicha dla TVN24, potwierdzającą obecność gen. Andrzeja Błasika w kokpicie w chwili wypadku.

Nie zmieniły się pozycje na dwóch pierwszych miejscach stawki rankingu. Tak jak w każdym kolejnym miesiącu, począwszy od września 2009, pierwsze miejsce należy do Rzeczpospolitej (1135). Dziennik spektakularnie zdeklasował swojego głównego rywala – drugą w zestawieniu Gazetę Wyborczą (586) – o 549 punktów. Rzepa poprawiła jednocześnie swój kwietniowy wynik o 46 punktów.


Media powoływały się na Rzeczpospolitą głównie w dwóch kontekstach: katastrofy pod Smoleńskiem oraz rankingów i sondaży. Cytowano opublikowane w dzienniku doniesienia o możliwych przyczynach wypadku, w tym na tekst Michała Majewskiego i Pawła Reszki, która to publikacja zdaniem niektórych mediów „podważała kompetencje polskich pilotów”.

Podobnie jak w kwietniu, dużym zainteresowaniem mediów cieszyły się rankingi publikowane przez Rzeczpospolitą, przede wszystkim Lista 500 największych przedsiębiorstw w Polsce oraz jedenasty ranking szkół wyższych przygotowanych wspólnie przez dziennik oraz miesięcznik Perspektywy. Szczególnie chętnie wyniki podawały media regionalne, podkreślając pozycje uzyskane w rankingach przez „swoje” firmy i uczelnie. Z treści publikacji jednoznacznie wynika, że uwzględnienie w wymienionych rankingach jest nobilitujące nie tylko dla firmy czy szkoły, ale przede wszystkim dla regionu. Rankingi prowadzone długofalowo przez Rzeczpospolitą stały się marką samą w sobie.

W maju podobnie jak w kwietniu media zdominowały informacje dotyczące katastrofy pod Smoleńskiem. Był to zdecydowanie najczęściej pojawiający się temat powołań (ponad 28% całości).
 
Cały raport znajduje się na stronie: http://www.instytut.com.pl/raporty

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg