Twitter – wiele hałasu, niewielu użytkowników

Twitter – 92 proc. Amerykanów słyszało o tym serwisie, a 8 proc. kiedykolwiek z niego korzystało – wynika z badań przeprowadzonych przez Arbitron i Edison Research – informuje eMarketer. Badania pokazały również, że chociaż świadomość Twittera wzrosła obecnie o 5 punktów procentowych w stosunku do zeszłorocznego wyniku, to liczba użytkowników w tym samym czasie zwiększyła się tylko o 1 punkt procentowy.

eMarketer szacuje również, że tylko 11 proc. amerykańskich użytkowników Internetu skorzysta z Twittera przynajmniej raz w miesiącu.

Ale stacje telewizyjne chętnie korzystają z pomocy sieci społecznościowych, w tym również Twittera, żeby zwiększyć zainteresowanie swoimi programami. Social media has allowed us to have a voice in interactivity, in that we can be part of the conversation while it’s all happening” – mówi George Schweizer, szef marketingu sieci CBS portalowi eMarketer. Dlatego też wiele gwiazd CBS ma konta na Twitterze i aktywnie z nich korzysta. Schweizer w komentarzu dla portalu eMarketer podkreśla jednak, że nie ma jeszcze skutecznego sposobu na powiązanie liczby Tweetów, nowych fanów i oglądalności.

O fenomenie Twittera wypowiedział się również Brian Solis w artykule „The Twitter Paradox” na na swoim blogu. Solis pisze: But even at this moment, Twitter has a model it can sell against. Since the launch of its Promoted products line, Twitter has worked with 600 advertisers on 6,000 campaigns.”

Można przypuszczać, że popularność, a w zasadzie znajomość serwisu Twitter w Stanach wynika z lansowania go przez celebrytów. Najpopularniejsi użytkownicy Twittera to między innymi aktorska para Ashton Kutcher i Demi Moor, dziennikarka prowadząca popularny talk show – Oprah Winfrey, piosenkarze – celebryci: Lady Gaga, Justin Biber, Britney Spears, sportowcy: Shaquille O’Neill, Andy Murray, Michael Phelps, Lance Armstrong, politycy: Barack Obama, All Gore, John McCain.

I chociaż najpopularniejsi użytkownicy Twittera mają miliony śledzących, to jak informuje Ogilvy Public Relations Worldwide i Georgetown University’s Center, Amerykanie w wieku od 18 do 29 cenią sobie jako najważniejsze źródła informacji rodzinę (48 proc. wskazań), przyjaciół (46 proc. wskazań) i telewizję ( 45 proc.).

Źródło:
Twitter Awareness vs. Usage Problem, eMarketer.com, 10.06.2010
Case Study: Using TV Star Tweets to Engage Users, eMarketer.com, 13.06.2010
B. Solis, The Twitter Paradox, briansolis.com, 10.06.2010
Ogivly Public Relations Worldwide, Personal Word-of-Mouth, George Town University, TV Still Inform Cause Engagement Most Among Generation Y, http://csic.georgetown.edu/

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg