Od 1 do 31 sierpnia na potrzeby raportu Instytut Monitorowania Mediów przeanalizował 8089 przekazów mediowych. Dziennikarze odnosili się do wiadomości podawanych na łamach innych mediów 9871 razy (4186 razy w prasie, 3606 w telewizji i 2079 w radiu). 

 

Po lipcowych zmianach w rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów, zestawienie sierpniowe także przynosi kilka niespodzianek – zwłaszcza wśród tygodników i mediów elektronicznych. 

 

Drugi miesiąc z rzędu na pozycji lidera jest Dziennik z wynikiem 1468 cytowań, któremu powtórne zwycięstwo zapewniły publikacje dotyczące polityki polskiej, inwigilacji polityków i mediów oraz opisanie tzw. afery strzykawkowej. Miejsca drugie i trzecie pozostają bez zmian. Rzeczpospolita osiągnęła drugą lokatę i była cytowana 1388 razy. Natomiast na artykuły trzeciej w rankingu Gazety Wyborczej dziennikarze powoływali się 1197 razy. 

Czwarta lokata należy do tygodnika Wprost, którego doniesienia inne media przytaczały w sierpniu 915 razy (to 181 cytowań mniej od lipcowego rekordu tygodnika). Do góry pnie się tygodnik Newsweek, który zdobył piąte miejsce w rankingu (521) dzięki publikacjom na temat śledztwa w sprawie Barbary Blidy, inwigilacji polityków i mediów oraz polityki polskiej. Artykuł „Boję się” dziennikarzy Newsweeka – Grzegorza Induskiego i Andrzeja Stankiewicza był najczęściej przywoływaną przez inne media publikacją w sierpniu.


Do zestawienia wróciła Polityka, zajmując trzynastą lokatę (164 powołania). Na jedenaste miejsce z piątego spadł Nasz Dziennik. 

 

Pozycję lidera wśród stacji telewizyjnych wciąż utrzymuje TVN24, cytowana 323 razy. Podobnie jak w lipcu, w sierpniu w rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów znalazły się dwie stacje radiowe. Najbardziej opiniotwórczą stacją radiową w sierpniu — podobnie jak w lipcu — jest PR1 (156 powołań), a całe zestawienie zamyka stacja RMF FM (zaledwie 5 cytowań mniej niż PR1). 

Najczęściej cytowanym dziennikiem biznesowo-ekonomicznym została, podobnie jak w dziesięciu ostatnich miesiącach, Gazeta Prawna (266 powołań, 9. miejsce). W sierpniowym zestawieniu nie znalazł się żaden portal internetowy. 

 

W badanym okresie wiodącymi tematami powołań były: ujawnienie osób zaangażowanych w przeciek z akcji CBA w Ministerstwie Rolnictwa, co doprowadziło do dymisji Janusza Kaczmarka i jego późniejszego aresztowania; kontrowersje wokół inwigilacji polityków i mediów; dalsze niejasności zaistniałe w śledztwie związanym z samobójczą śmiercią B. Blidy; „taśmy Rydzyka”; tzw. afera strzykawkowa; dalsze ustalenia dotyczące seksafery w Samoobronie; taśmy Leppera, które miały zawierać materiały kompromitujące jedną z partii politycznych; nowe problemy przy organizacji Euro 2012; sprawa Rospudy oraz wypadki autokarowe polskich turystów we Francji.

Większość cytowanych przekazów stanowią artykuły prasowe (84 proc.). Media najczęściej powołują się na dzienniki (75 proc.) oraz tygodniki (23 proc.). 92 proc. cytowań dotyczyło mediów ogólnopolskich, a pozostałe 8 proc. – lokalnych i regionalnych. Najwięcej cytatów pochodziło z woj. mazowieckiego, w którym prym wiedzie Życie Warszawy (432 powołania). 

 

W każdym miesiącu Instytut Monitorowania Mediów analizuje wszystkie przekazy prasowe, telewizyjne i radiowe, których autorzy powołują się na doniesienia innych mediów. Badaniu poddawanych jest ok. 800 tytułów prasowych, stacje telewizyjne oraz wybrane programy rozgłośni radiowych.

Instytut Monitorowania Mediów monitoruje ponad 800 tytułów prasowych, 73 stacje telewizyjne i radiowe oraz polskie zasoby Internetu. Instytut Monitorowania Mediów jest członkiem FIBEP – elitarnej organizacji zrzeszającej ponad 80 firm monitorujących media z kilkudziesięciu krajów. Od 2002 r. Instytut Monitorowania Mediów wspiera działalność Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

 

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg