Ustawa „Lex TVN” w obliczu manifestacji społecznych

Jak wynika z danych Instytutu Monitorowania Mediów (IMM) w ciągu pięciu dni od 11 sierpnia 2021 r., kiedy zaczęły się protesty przeciw nowelizacji ustawy o radiofonii i telewizji, nazywanej Lex TVN, we wszystkich mediach w kontekście manifestacji pojawiło się 7,8 tys. materiałów z dotarciem  aż 72,4 mln kontaktów z przekazem.

 

Najwięcej informacji o protestach w portalach i social mediach

 

W analizowanym okresie 11-15 sierpnia br. o samej ustawie we wszystkich mediach pojawiało się ponad 15 tys. wzmianek w tym 52 proc., czyli 7,8 tys. publikacji dotyczy społecznych manifestacji w obronie wolności mediów. Protesty odbywały się w całej Polsce głównie 11 sierpnia. Ze wszystkich materiałów dotyczących wystąpień przeciwko „Lex TVN” 60 proc. to przekazy w samych social mediach (Twitter, Facebook, Instagram, YouTube) z  całkowitym dotarciem 3,1 mln kontaktów.

 

W prasie publikacji mniej, choć z wyższym dotarciem niż w internecie

 

Udział prasy w dyskusji w temacie protestów wynosi zaledwie 1 proc. (107 odniesień), ale z dotarciem na wyższym poziomie niż w internecie – 3,5 mln kontaktów z przekazem. Tytuły o największym zasięgu, które publikowały informacje o „Lex TVN” w dniach 11-15 sierpnia to: Fakt, Super Express, Gazeta Wyborcza, Nasz Dziennik, Wprost, Gazeta Polska Codziennie, Rzeczpospolita i Dziennik Gazeta Prawna.

 

Radio i telewizja z największym zasięgiem

 

W radiu wyemitowano dokładnie 211 wzmianek z dotarciem 7,3 mln kontaktów – najczęściej o kontrowersjach związanych z „Lex TVN” mówiły stacje RMF FM, Radio Zet, Radio Vox FM, i TOK FM. W telewizji natomiast wypuszczono w tym krótkim okresie aż 188 materiałów o łącznym zasięgu 46,3 mln, z czego najczęściej przekazy o największym zasięgu pojawiły się w:

 

- TVN, TVN24, TVN24 Biznes i Świat i TTV - 132 materiałów o dotarciu 34 mln i czasie antenowym 12 godzin

- TVP Info, TVP1, TVP2, TVP Polonia, TVP3 Szczecin, TVP3 Lublin – 23 publikacje z dotarciem 7,7 mln i czasie antenowym 1 godziny

- Polsat, Polsat News, Polsat News 2 – 20 przekazów z dotarciem 4,5 mln i czasie antenowym 2 godzin

- Pozostałe w tym TV Republika, WTK, TV Toruń – 13 materiałów o zasięgu 92 tys. i czasie antenowym 2 godzin

 

 

[1] Dotarcie informuje o liczbie potencjalnych kontaktów z przekazem mediowym, a więc o jego szacunkowym zasięgu.

 

Korzystanie z raportu, w tym wykorzystanie informacji wynikających z raportu, publikacja materiału i dołączonych do niego materiałów graficznych dopuszczalne jest pod warunkiem następującego oznaczenia źródła:

  • W przypadku mediów elektronicznych poprzez umieszczenie w artykule aktywnego linku do źródła lub strony głównej (imm.com.pl) oraz umieszczenia pełnej nazwy autora tj. Instytut Monitorowania Mediów (IMM).
  • W przypadku mediów tradycyjnych poprzez umieszczenie informacji: „źródło: Instytut Monitorowania Mediów (IMM)”.

 

Pliki do pobrania:

 

 

Kontakt dla mediów:

 

Sylwia Dobkowska
Kierownik Działu PR & Marketingu
@: sdobkowska@imm.com.pl
kom.: +48 502 422 574

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg