W INTERNECIE KRÓLUJĄ MEMY!

Liczba memów w Internecie rośnie razem z kreatywnością Internautów! Już jakiś czas temu do Polski przyszła na nie moda i teraz żadne wydarzenie nie może się bez nich obejść. Memy przekazują różne treści, ale łączy je jedno – wszystkie rozbawiają do łez.

A zaczęło się kilka lat temu. Popularny u nas mem „co ja pacze?” ma już prawie 3 lata. Pochodzi z forum 4chan, a wariacji na temat kota z wielkimi oczami możemy znaleźć w Internecie miliony.

Pierwsze memy miały charakter dość abstrakcyjny, jednak z czasem zaczęły służyć internautom do komentowania bieżących wydarzeń. Na obrazkach pojawiają się politycy, koronowane głowy, artyści,
a nawet Papieże (tak tu nie ma żadnych świętości!). Po wyborze Franciszka I w Internecie pojawił się mem z jego zdjęciem, podpisany „Don’t cry for me Argentina”.

Oglądając polskie memy wyraźnie widać, że nasi Internauci skoncentrowali się na dwóch podstawowych tematach: polityce i sporcie  – bardzo często łącząc je ze sobą.

Nie tak dawno ogólnopolskie poruszenie wywołało zalanie Stadionu Narodowego. Internauci poszukiwali głównie zaginionego dachu, ale pojawiły się też propozycje zagospodarowania obiektu. Proponowano m.in. uprawę ryżu lub otwarcie na stadionie basenu z gościnnym udziałem Davida Hasselhoffa. Dumą napawał nas też fakt, że mamy jedyny stadion, który powstrzymał Anglików. W sprawie dachu wypowiedział się sam Paulo Coelho 🙂

Uwadze Internatów nie umknęły również niepowodzenia na budowie warszawskiego metra.

W memach dostaje się również sportowcom. W sezonie zimowym na fali był złotousty Piotr Żyła, później królował Robert Lewandowski, a w ostatnim czasie wszystkich zdetronizowała Agnieszka Radwańska.

Ostatnio Internauci idą o krok dalej. Poza śmiesznymi obrazkami zakładają również profile na Facebooku. Jednymi z najpopularniejszych są Basen Narodowy – ma ponad 53 tysiące „polubień” i  Basen Toruńska – prawie 23 tysiące. Zalanie Trasy Toruńskiej w Warszawie poza sposobnością do tworzenia nowych memów było również okazją do drobnych złośliwości pod adresem Prezydent Warszawy Hanny Gronkiewicz – Waltz.

Memy na dobre zagościły w Internetowej rzeczywistości – i dobrze! Wokół nas tak wiele się dzieje, że czasem lepiej jest brać wszystko na wesoło. Jestem pewna, że Internauci  jeszcze nie raz dadzą nam powody do śmiechu!

 

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg