W sieci fast food’ów

Na zakończenie sezonu letniego Instytut Monitorowania Mediów wykonał badanie dotyczące wakacyjnych przysmaków. Zauważyliśmy, że wraz z przyjściem sezonu urlopowego wzrosło zainteresowanie internautów szybkimi daniami. Dane IMM wyraźnie pokazują: kebaby i hot dogi zdominowały dyskusję na photoblog.pl, zaś burgery rządzą na Facebooku. Również na Pinterest.com pojawiają się szybkie dania. To tutaj pojawia się 10 proc. publikacji dotyczących burgerów, a portal stał się miejscem promocji nowo powstających barów. Z naszych badań wynika również, że dla użytkowników photoblog.pl, w grupie wiekowej do 18 roku życia, konsumpcja szybkich dań stanowi stały i ważny element codziennych czynności

W czasie kiedy wciąż słychać echa kryzysu Polacy wydają mniej pieniędzy na przyjemności, takie jak wyjścia do restauracji. Odbija się to oczywiście na branży gastronomicznej, co obrazują dane przedstawione przez GUS – od 2010 do 2011 roku w Polsce zamknęło swoją działalność około 2 tys. restauracji. Wyjątkiem od tej reguły są restauracje i bary szybkiej obsługi. Sieci należące do AmRestu czy McDonald’sa prężnie się rozwijają. Okazuje się nie tylko, że sprzedaż szybkich dań rośnie, ale też powstaje coraz więcej lokali tego typu. Szybkie dania budzą spore zainteresowanie internautów.

Na początku wytypowaliśmy 9 haseł związanych z szybkimi daniami. Sprawdziliśmy, czy internauci dyskutują m.in. o kebabach, burgerach, pizzy czy hot dogach. Wyniki nas zaskoczyły!

Okazało się, że wraz z początkiem czerwca zdecydowanie wzrosła liczba publikacji dotyczących szybkich dań. Od 189 wzmianek na początku miesiąca do 843 na początku lipca. Widać zatem wyraźnie, że sezon urlopowy wzmógł zainteresowanie internautów kebabami, pizzą i hot dogami.

W badanym okresie przeanalizowaliśmy ponad 9,6 tys. wzmianek. Co ciekawe najczęściej internauci dyskutowali o kebabach – prawie 5 tys. razy, hot dogach – prawie 2,7 tys. oraz burgerach ok. 1 tys.. Najmniejsze zainteresowanie budziły frytki belgijskie oraz zapiekanki (poniżej 60 wzmianek).

Najchętniej internauci dyskutowali na blogu photoblog.pl. Tam pojawiło się ponad 2,3 tys. wzmianek. Na Facebooku wzmiankowano prawie 1,2 tys. razy, a na 3 w kolejności forum.wizaz.pl prawie 500 razy. Okazuje się, że dla użytkowników photoblog.pl, w grupie wiekowej do 18-go roku życia, konsumpcja szybkich dań stanowi stały i ważny element codziennych czynności.

Z zestawienia widać wyraźnie, że kebaby i hot dogi zdominowały dyskusję na photoblog.pl, zaś burgery rządzą na Facebooku. Ciekawy jest również odmienny profil mediów w odniesieniu do burgerów. Tylko w przypadku tego dania, 50 proc. wzmianek pojawia się na Facebooku, a nie jak w przypadku pozostałych dań na photoblog.pl. Tutaj również prawie trzykrotnie większy udział ma Twitter. Co ciekawe około 10proc. publikacji dotyczących burgerów pojawia się na pinterest.com. Jest to m.in. związane z popularnością tych dań a co za tym idzie rozwojem sieci barów w Polsce, które promują swoje produkty dodając zdjęcia w wspomnianym serwisie.

Ciekawie przedstawia się również rozkład publikacji w podziale na profile medium. Większość wzmianek pojawiła się w kanale ogólnoinformacyjnym – prawie 6.7 tys. wzmianek. Jednak co zaskakujące w mediach o profilu spożywczym  dyskutowano szybkie dania jedynie niecałe 240 razy.

Instytut Monitorowania Mediów wyraża zgodę na publikację raportu, wyników badań i dołączonych do nich materiałów graficznych pod warunkiem podania źródła (Instytut Monitorowania Mediów) w artykule oraz oznaczenia źródła przy każdej grafice.

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg