Walka o pozycję lidera trwa

Po majowym spadku z pozycji lidera, na pierwszym miejscu w rankingu ponownie pojawiła się Rzeczpospolita cytowana przez inne media 1113 razy. Swój zwycięski wynik gazeta zawdzięcza interesującym sondażom i rankingom, rzetelnym analizom rynku finansowego, komentarzom dotyczącym polityki polskiej oraz podsumowaniu wyborów do europarlamentu. Dziennik, będący najczęściej cytowanym tytułem prasowym w maju, tym razem spadł na drugie miejsce z liczbą cytowań 790. Najpopularniejsze powołania Dziennika dotyczą spraw związanych z działalnością posła PO Janusza Palikota, newsów ze świata krajowej polityki oraz precyzyjnych rankingów i sondaży. Trzecią lokatę niezmiennie utrzymała Gazeta Wyborcza (747) plasując się na podium głównie dzięki rankingom i sondażom, analizie stanu polskiego szkolnictwa oraz artykułom dotyczącym polityki polskiej.

Wykres 1. Najczęściej cytowane media.

Podobnie jak w poprzednich miesiącach, na czwartej pozycji znalazła się cytowana aż 564 razy stacja TVN24. Sukces ten zawdzięczać może informacjom traktującym o polityce polskiej i wyborach do europarlamentu, a także rankingom i sondażom. Dziennikarze kanału informacyjnego zajęli się również sprawą aktorki występującej w spocie Prawa i Sprawiedliwości – Anny Cugier-Kotki. Druga stacja telewizyjna w zestawieniu to TVN (91), która w całkowitej klasyfikacji zajęła szesnaste miejsce.
W czerwcu prowadzenie wśród stacji radiowych objęła na powrót rozgłośnia RMF FM (351), zdecydowanie pozostawiając w tyle rywali z branży radiowej. Na antenie stacji najczęściej poruszano tematy dotyczące polityki polskiej, przygotowań partii politycznych do zbliżających się wyborów prezydenckich w 2010 roku oraz działalności policji i przestępczości. Kolejna ze stacji – Radio Zet (275) – była najczęściej cytowana w kontekście polityki polskiej, wyborów do europarlamentu oraz ekonomii, rynku i finansów.
W piętnastce najchętniej powoływanych mediów są aż trzy tytuły biznesowe. Wśród najlepszych znalazły się zarówno Gazeta Prawna (233), Puls Biznesu (159) jak i Gazeta Giełdy Parkiet (138). Pozycje z prasy ekonomicznej w rankingu plasowały się kolejno na ósmym, dwunastym i czternastym miejscu.
Czerwcowy ranking najpopularniejszych mediów objął także dwa tygodniki opinii – Newsweek (231) i Wprost (197). Cytowane źródła zakwalifikowały się do zestawienia na pozycjach dziewiątej i dziesiątej.
W czerwcu komentatorzy życia społeczno-politycznego powoływali się również na przekazy internetowe. Wśród najczęściej cytowanych portali internetowych na pierwszym miejscu znalazł się onet.pl (162), drugą pozycję zajął serwis wp.pl (96), zaś trzecią tvp.info (87).

W czerwcu zainteresowanie mediów wzbudziły wyniki wyborów do Parlamentu Europejskiego oraz zamieszczone w prasie, radiu i telewizji uwagi startujących polityków oraz przedstawicieli poszczególnych partii politycznych. W dalszym ciągu koncentrowano się na informacjach dotyczących działalności politycznej i biznesowej polityka Platformy Obywatelskiej Janusza Palikota. Dużą uwagę media poświęcały również na prognozy przyszłych kandydatur w wyborach prezydenckich przewidzianych na 2010 rok; pojawiały się liczne spekulacje dotyczące możliwości przewodniczenia PO i objęcia stanowiska prezydenta RP przez Donalda Tuska. Komentowano także sprawę aktorki biorącej udział w spocie reklamowym Prawa i Sprawiedliwości i jej rzekomego pobicia przez zwolenników Platformy Obywatelskiej. Media oceniały kandydaturę Jerzego Buzka na szefa Parlamentu Europejskiego. Kontynuowano rozważania na temat przygotowań Polski do zbliżającego się Euro 2012 oraz rocznicy wejścia Polski do Unii Europejskiej. Podjęto publiczną debatę dotyczącą zapłodnienia in vitro, katastrof airbusów i podwozi nawiedzających Polskę. Ciągle jeszcze przewijał się majowy temat epidemii świńskiej grypy i sytuacji polskich stoczni. Dodatkowo szeroko krytykowano wulgarną wypowiedź prezydenta Łodzi Jerzego Kropiwnickiego.

Od 1 do 30 czerwca na potrzeby raportu Instytut Monitorowania Mediów przeanalizował 8281 przekazów mediowych (wycinków prasowych, programów radiowych i telewizyjnych). Dziennikarze odnosili się do wiadomości podawanych na łamach innych mediów 8324 razy (5583 razy w prasie, 1743 w telewizji i  998 w radiu). Treści analizowane w zestawieniu obejmują tylko te przekazy, które nie są przeglądami mediów.

W każdym miesiącu Instytut Monitorowania Mediów analizuje wszystkie przekazy mediowe, telewizyjne i radiowe, których autorzy powołują się na doniesienia innych mediów. Badaniu poddawanych jest prawie 900 tytułów prasowych oraz wybrane programy telewizyjne i radiowe.

 

 



[1] Wynik dla dziennika „Polska” stanowi suma powołań na regionalne mutacje wydawane pod wspólnym tytułem „Polska”: „Polska Dziennik Bałtycki”, „Polska Dziennik Łódzki”, „Polska Dziennik Zachodni”, „Polska Gazeta Krakowska”, „Polska Gazeta Wrocławska”, „Polska Głos Wielkopolski”, „Polska Kurier Lubelski”.

 

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg