Wielki powrót Jarosława Kaczyńskiego

Instytut Monitorowania Mediów opublikował nowy „Ranking polityków polskich”. Badaniu poddano główne wydania serwisów informacyjnych ogólnopolskich stacji telewizyjnych: TVP1 (Wiadomości), TVP2 (Panorama), TVN (Fakty), Polsat (Wydarzenia), z okresu 1- 30 listopada br.

Zwycięzcą listopadowego rankingu został, podobnie jak w październiku, premier Donald Tusk, który wypowiadał się w tych programach 92 razy. Drugie miejsce zajął, zdystansowany prze lidera, prezydent Lech Kaczyński (59 wypowiedzi), a trzecie – niemal nieobecny w zeszłym miesiącu Jarosław Kaczyński (52 wystąpienia).

 

Wykres 1. Najczęściej wypowiadający się politycy

 

Zestawienie zamykają ex aequo Jarosław Gowin i Przemysław Gosiewski (po 16 wypowiedzi). Na końcu zestawienie znalazł się także Jacek Kurski (17 wystąpień). Co ciekawe, wynik posła PiS jest zbliżony do październikowego, jednak w tym miesiącu temat bezprawnej jazdy posła Kurskiego w konwoju policyjnym eskortującym więźnia, był jednym z częściej komentowanych przez innych polityków (24 komentarze). Podobna sytuacja miała miejsce w kwestii niedyspozycji posłanki Elżbiety Kruk w sejmie. Posłanka PiS wypowiadała się w monitorowanych programach informacyjnych 7 razy, a komentarzy na temat jej domniemanego bycia pod wpływem alkoholu pojawiło się 42.

W czterech analizowanych programach informacyjnych najliczniej reprezentowana była PO. Wypowiedzi polityków jej koalicjanta, PSL, pojawiają się zdecydowanie rzadziej. We wszystkich analizowanych programach drugie miejsce zajęło PiS. W Wiadomościach i Panoramie trzecie miejsce zajęło SLD, natomiast w Faktach i Wydarzeniach trzecia lokata należy do Prezydenta i członków jego kancelarii. Interesuące jest, że dwaj przedstawiciele Kancelarii Prezydenta – Michał Kamiński oraz Piotr Kownacki mieli idententyczną liczbę wystapień – po 21.

 

Wykres 2. Najczęściej pojawiające się partie w programach informacyjnych

 

W listopadzie politycy najczęściej poruszali tematy m.in.: zamachu na prezydenta w Gruzji (84), podsumowania roku rządów gabinetu Donalda Tuska (83), emerytur pomostowych (79), funkcjonowania komisji śledczej do spraw nacisków (59) oraz wyborów prezydenckich w USA (55). W kontekście zamachu na prezydenta najczęściej wypowiadał się sam zainteresowany, czyli prezydent. Na temat podsumowania roku rządów gabinetu Donalda Tuska również najczęściej głos zabierał sam zainteresowany, czyli tym razem premier oraz przedstawiciele partii opozycyjnych – Grzegorz Napieralski z SLD oraz Jarosław Kaczyński z PiS. O reformie emerytur pomostowych mówili głównie Donald Tusk oraz Lech Kaczyński. Liderzy rankingów ustąpili miejsca innym politykom w sprawie komisji śledczej ds. nacisków. W tym temacie najczęściej wypowiadał się poseł PO Sebastian Karpiniuk oraz poseł PiS Jacek Kurski. Warto zauważyć, że wszystkie programy informacyjne zdominowały wypowiedzi dotyczące dwóch pierwszych w zestawieniu tematów.

Wypowiedzi polityków na antenie tych programów pojawiły się 847 razy (243 razy w Faktach TVN, 250 w Wydarzeniach Polsatu, 178 w Wiadomościach TVP1 oraz 176 w Panoramie TVP2).

 

Instytut Monitorowania Mediów monitoruje ponad 900 tytułów prasowych, 84 stacje telewizyjne i radiowe oraz 2000 serwisów internetowych.. Instytut Monitorowania Mediów jest członkiem FIBEP – elitarnej organizacji zrzeszającej 91 firm monitorujących media z 41 krajów. Od 2002 r. IMM wspiera działalność Forum Odpowiedzialnego Biznesu. 

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg