Wirtualna rzeczywistość nie tylko dla nerdów

Według danych pozyskanych z analizy monitoringu IMM liczba publikacji związanych z VR wzrosła ponad czterokrotnie na przestrzeni ostatnich trzech lat. W lutym tego roku opublikowano niemal sześć tysięcy artykułów oraz postów na portalach, Facebooku i Twitterze. Wraz z popularyzacją tej technologii można było spodziewać się także wzrostu zaangażowania w internetowe dyskusje omawiające sprzęt, zastosowanie i doświadczenia zdobyte w wirtualnym świecie.

 

 

Każdy istotny wzrost zainteresowania określoną tematyką w sieci widoczny w wynikach z monitoringu powinien być naturalnym bodźcem do działania. W tym przypadku dla producentów sprzętu oraz oprogramowania VR – włączając się do dyskusji, mogą nie tylko zwiększyć świadomość swojej marki w ścisłej grupie docelowej, lecz także pomagać i doradzać z pozycji eksperta. Mogą również pozostać czujnym obserwatorem – analizować wpisy pojawiające się w sieci, na przykład te, w których produkt jest oceniany, lub po prostu szukać nowych pomysłów i inspiracji wśród licznych komentarzy.

 

 

Informacje na temat wirtualnej rzeczywistości pojawiają się głównie na Facebooku, Twitterze i specjalistycznych portalach – wynika z analizy monitoringu internetu i mediów społecznościowych IMM. Co jednak ważniejsze, posty publikowane w social mediach generują bardzo duże zaangażowanie internautów (w skali niecałego tygodnia to niemal 88 tysięcy interakcji).  Widoczne jest to między innymi w wysokim odsetku (ponad 40 procent wszystkich interakcji) liczby komentarzy w stosunku do liczby postów – przede wszystkim pod YouTubowymi produkcjami w kontekście gier komputerowych.

Zdecydowana większość publikowanych treści zawiązanych z wirtualną rzeczywistością dotyczy właśnie technologii i gamingu. Specjaliści oraz użytkownicy wymieniają się ciekawostkami, informacjami i recenzjami o najnowszych oprogramowaniu i sprzęcie.

Wirtualna rzeczywistość to również bardzo realne zastosowania. Z monitoringu internetu IMM wynika, że temat VR przewija się dość często na portalach i w dyskusjach  w mediach społecznościowych poświęconych motoryzacji. Nowe technologie wykorzystywane są w dotykowych wyświetlaczach, ale przede wszystkim stały się hitem wszelkich prezentacji na premierach i wydarzeniach promocyjnych. Tam dzięki okularom VR można zwiedzić wirtualny salon a nawet wybrać się na jazdę próbną.

 

 

Potencjał wirtualnej rzeczywistości został także dostrzeżony w sektorze medycznym, gdzie mówi się o możliwościach wykorzystania tej technologii do rehabilitacji, terapii bólu oraz symulacji operacji.

VR otwiera także nowe możliwości dla turystyki. Już teraz uczestnicy targów i konferencji mogą zagrać w specjalnie sprofilowane gry z funkcją wirtualnej rzeczywistości, natomiast turyści nie muszą wychodzić z domu, żeby zwiedzić dany region, zabytek czy muzeum. Poszerzone o kolejny wymiar doznania proponowane są także przy okazji licznych wydarzeń kulturalnych, podczas których elementy VR uzupełniają widowiska muzyczne, taneczne czy teatralne.

 

 

To jednak jeszcze nie wszystko. Wykorzystanie technologii wirtualnej rzeczywistości pojawia się także w kontekście takich branży jak wojskowość, marketing, architektura czy budownictwo. Przydatność VR najwyraźniej ograniczona jest tylko skalą wyobraźni zainteresowanych, o czym może świadczyć przypadek pewnego przedstawiciela jednego z kościołów, który planuje zaprogramować sugestywną symulację piekła i nieba.

 

Badanie powstało na podstawie danych z monitoringu internetu i mediów społecznościowych. Monitoring przeprowadzono w okresie od 1.01.2012 do 13.03.2017 z wykorzystaniem frazy "wirtualna rzeczywistość" oraz z rozszerzeniem wyszukiwania o hasło "VR" w okresie od 08.03. do 13.03.2017 r.

Autor: Magdalena Pawłowska, IMM

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg