Witucki i Solorz-Żak najbardziej medialni wśród prezesów [infografika]

Poniżej przedstawiamy komentarze do badania. Zapraszamy do zapoznania się z pełną wersją raportu na stronie IMM oraz na Kompas Social Media.

 

Silna reprezentacja branży telekomunikacyjnej
Największy udział w mediach miały w analizowanym czasie wystąpienia szefów firm branży telekomunikacyjnej – głównie Macieja Wituckiego (TP). W kręgu zainteresowań dziennikarzy i internautów był również Zygmunt Solorz–Żak jako szef Polkomtela (w analizie brano pod uwagę tylko te  publikacje, w których nazwisko pojawiało się w kontekście telekomu). Na podium panów przedzielił Paweł Skowroński, który w lutym pełnił obowiązki prezesa PGE.  Wśród najbardziej medialnych prezesów znaleźli się też Miroslav Rakowski (PTC) i Mirosław Godlewski (Netia). Silna reprezentacja branży telekomunikacyjnej to zdecydowana zmiana w rankingach od poprzedniego miesiąca, kiedy to Maciej Witucki był jedynym przedstawicielem tego sektora.
Co w lutym przyczyniało się do medialnej popularności? Media przytaczały informacje, które podczas telekonferencji przekazał dziennikarzom Maciej Witucki na temat: planów ogłoszenia strategii spółki na kolejne lata, kontynuacji skupu akcji własnych, kwestii zaangażowania w transakcję dotyczącą Multimedia Polska. Chętnie też cytowano prezesa w związku z omawianymi przez niego wynikami spółki za 2011 rok.
Z kolei Zygmunt Solorz–Żak w kontekście Polkomtela pojawiał się najczęściej wzmiankowany jako nowy właściciel i jednocześnie szef telekomu. Wśród informacji na jego temat wyraźnie odznaczały się te mówiące o odłożeniu planu zwolnień grupowych w Plusie. W internecie informowano, że Solorz –Żak został wybrany „Człowiekiem Sukcesu” w ramach „Wirtualnych Telefonów” przyznawanych corocznie przez Mobile Internet. Media przypominały również, że szefujący Polkomtelowi Solorz–Żak  jest w czołówce przygotowanego przez miesięcznik Forbes rankingu najbogatszych Polaków.
 
PGE rządzi w branży energetycznej – konkurs na prezesa, zamieszanie wokół Dolnej Odry i strategia na 20 lat
W lutym media nadal donosiły o zmianach kadrowych w firmach energetycznych, a dokładnie – o trwającym konkursie na prezesa PGE.  Ponad 50 informacji dotyczyło rozmów p.o. szefa PGE Pawła Skowrońskiego ze związkowcami w sprawie możliwego zamknięcia Elektrowni Dolna Odra. Trzecim medialnym tematem była ogłoszona przez Skowrońskiego strategia spółki na kolejne lata.

Bankowe Oskary, rekordowe wyniki bez dywidendy i wielka fuzja dwóch banków
Najczęściej w kontekście branży bankowej mówiono o Zbigniewie Jagiełło (PKO BP).  Prezes pojawiał się w mediach głównie dzięki przyznanej mu nagrodzie Złoty Bankier 2011 – w jej ramach został uhonorowany tytułem „Osobowość Roku”.
Z kolei Cezary Stypułkowski, szef BRE Banku medialną popularność w lutym zawdzięczał rekordowo wysokiemu wynikowi zysku netto wypracowanemu w 2011 roku przez BRE. Stypułkowski na spotkaniu z dziennikarzami zapowiedział jednak, że bank dywidendy nie wypłaci.
Natomiast pod koniec miesiąca media zelektryzowała informacja o planach fuzji Kredyt Banku z BZ WBK – Mateusz Morawiecki, prezes WBK, udzielał mediom komentarzy w tej sprawie.

Dobre wyniki ubezpieczycieli
Najwyżej wśród bossów firm ubezpieczeniowych w mediach uplasował się Andrzej Klesyk, szef PZU.  Media cytowały jego opinie na temat wysokości dywidendy, jaką PZU miało wypłacić akcjonariuszom.
Z kolei Jacek Podoba, szef TU Europa, komentował rekordowo wysokie wyniki finansowe Grupy osiągnięte w 2011 roku.

 
Bossowie razem – u premiera, na galach i w najbardziej opiniotwórczych mediach
W połowie lutego poinformowano, że premier Donald Tusk odwołał Andrzeja Klesyka (PZU) oraz Mateusza Morawieckiego (BZ WBK) z Rady Gospodarczej. Nie podano oficjalnych powodów tak dużej zmiany, pojawiły się zatem głosy, że wśród doradców premiera nie powinno być szefów wielkich spółek z udziałem Skarbu Państwa.

Bossowie pojawiali się razem nie tylko u premiera, ale również wśród laureatów branżowych nagród. Uhonorowani „Wirtualnymi Telefonami 2011” zostali: Zygmunt Solorz–Żak („Człowiek Sukcesu”), Miroslav Rakowski („Menedżer Roku”) oraz Mirosław Godlewski („Człowiek Biznesu”).

Z kolei Luigi Lovaglio (Pekao), Małgorzata Kołakowska (ING Bank Śląski) oraz Zbigniew Jagiełło (PKO BP) znaleźli się w gronie dwudziestu prezesów najlepiej zarządzanych spółek giełdowych w rankingu Giełdowa Spółka Roku, opublikowanym przez Puls Biznesu.
 
Obecność prezesów jest również widoczna w najbardziej opiniotwórczych tytułach prasowych. Po ich komentarze i wypowiedzi sięgają zarówno Rzeczpospolita, Gazeta Wyborcza i Dziennik Gazeta Prawna jak i sztandarowe tytuły ekonomiczne: Parkiet, Puls Biznesu oraz Forbes.
 

Instytut Monitorowania Mediów wyraża zgodę na publikację raportu, wyników badań i dołączonych do nich materiałów graficznych pod warunkiem podania źródła ("Instytut Monitorowania Mediów”) w artykule oraz oznaczenia w grafikach.

Autor:
Magdalena Grabarczyk – Tokaj, kierownik ds. Rozwoju Badań IMM.
O badaniu:
Bossowie powrócili po latach w nowej, społecznościowej odsłonie w ramach projektu Kompas Social Media. Badanie wykonano na podstawie 2 183 materiałów z prasy i internetu, w których pojawili się prezesowie analizowanych firm ( pełna lista firm w raporcie). Raport obejmuje okres od 1 do 29 lutego 2012 roku. Wyselekcjonowano również wzmianki na temat bossów w mediach społecznościowych monitorowanych przez Instytut Monitorowania Mediów (lista dostępna na stronie Kompas Social Media oraz IMM). W analizie uwzględnione zostały również firmowe blogi oraz profile bossów w portalach społecznościowych.

Bossowie polskiej gospodarki” to nowa odsłona raportu IMM publikowanego od stycznia 2005 r. do czerwca 2006 r. Dla dużych firm i korporacji w Polsce, a także mediów finansowych i gospodarczych prowadzony był ranking „Bossowie polskiej gospodarki w mediach”. Badaliśmy obecność w mediach szefów największych firm w Polsce na podstawie comiesięcznej analizy przekazów prasowych, radiowych i telewizyjnych. Dla firm, których reprezentanci znajdowali się w rankingu była to ważna informacja na temat ich wizerunku w mediach.

O Kompasie Social Media:
Kompas Social Media to projekt Instytutu Monitorowania Mediów. Jest to audyt dotychczasowej obecności firmy, marki, osoby czy całej branży w mediach społecznościowych na tle jej obecności w Internecie. Raport umożliwia identyfikację najbardziej popularnych miejsc dyskusji na temat marki lub firmy, wskazuje również kanały jeszcze niezagospodarowane. Audyt sygnalizuje momenty największego nasilenia komentarzy, z uwzględnieniem głównych tematów, co pomaga w szczegółowej analizie komentarzy internautów na badany temat. W raporcie uwzględniony jest też wydźwięk publikacji na temat badanego hasła. Analiza wyszczególnia również autorów treści w sieci, będących lub mogących się stać liderami opinii. Kompas pomaga ocenić dotychczasowe przekazy na temat firmy/ marki i znaleźć miejsca w Internecie, w których pojawia się ona jak i jej klienci. To pomoc w dostosowaniu lub zoptymalizowaniu komunikacji w poszczególnych kanałach w Internecie.
O IMM:
Instytut Monitorowania Mediów od ponad 10 lat świadczy usługi wyszukiwania i analizy informacji publikowanych w mediach oraz tworzenia raportów wizerunkowych. Stale monitoruje ponad 900 tytułów gazet i czasopism ogólnopolskich, regionalnych i anglojęzycznych, ponad 100 stacji RTV, polskie zasoby Internetu oraz social media. Od 2002 roku Instytut Monitorowania Mediów jest członkiem FIBEP – elitarnej organizacji zrzeszającej ponad 90 firm monitorujących media z przeszło 40  krajów świata. IMM jest twórcą kwartalnego newslettera FIBEP, poświęconego PR i komunikacji, dedykowanego firmom monitorującym media.



+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg