Witucki, Karabuła i Jagiełło najbardziej medialni wśród prezesów [infografika]

Najbardziej medialnym  „Bossem polskiej gospodarki” stycznia  był Maciej Witucki – szef Telekomunikacji Polskiej. Nadal silną pozycję w rankingu mają przedstawiciele branży energetycznej –  pełniący obowiązki szefów PGNiG Marek Karabuła i PGE Paweł Skowroński znaleźli się odpowiednio na drugim i czwartym miejscu pod względem liczby wystąpień w mediach. Co ciekawe, silną pozycję medialną mają nadal poprzedni szefowie tych przedsiębiorstw. Trzecia lokata w zestawieniu generalnym należy natomiast do Zbigniewa Jagiełło (PKO BP).

Najwięcej o szefach energetyki, ale zwycięża Maciej Witucki

Największy udział w mediach miały w styczniu wystąpienia szefów firm branży energetycznej – głównie Marka Karabuły (PGNiG), Pawła Skowrońskiego (PGE) oraz Dariusza Lubery (Tauron). Najwięcej publikacji poświęcono jednak Maciejowi Wituckiemu – prezesowi TP. Witucki był jednocześnie jedynym przedstawicielem telekomunikacji w TOP 10 bossów polskiej gospodarki.

W branży bankowej najbardziej medialnym prezesem okazał się Zbigniew Jagiełło (PKO BP). Za nim uplasował się Cezary Stypułkowski (BRE Bank), Luigi Lovaglio (Pekao) oraz Mateusz Morawiecki (BZ WBK).

Z kolei Andrzej Klesyk (PZU) i Tomasz Bławat (ING TUnŻ) byli najlepiej wyeksponowanymi szefami sektora ubezpieczeń w Polsce.

Energetyka

W styczniu media w mniejszym stopniu niż przed miesiącem skupiały się na zmianach kadrowych w firmach energetycznych.  W PGNiG, do czasu rozstrzygnięcia konkursu na prezesa, obowiązki szefa pełni Marek Karabuła, dotychczasowy wiceprezes. Z kolei PGE kieruje tymczasowo Paweł Skowroński, wiceprezes zarządu.

W obydwu firmach konkursy na stanowiska prezesów mają być rozstrzygnięte w marcu 2012r.

Co interesujące, byli szefowie – Michał Szubski (PGNiG) oraz Tomasz Zadroga (PGE) są nadal często wymieniani w mediach w kontekście swoich starych miejsc pracy. W styczniu na temat Zadrogi oraz PGE pojawiło się o 30 proc. więcej informacji niż na temat obecnego szefa Grupy – Pawła Skowrońskiego.

W tym samym czasie Marek Karabuła pojawił się w mediach prawie 280 razy, a jego poprzednik Michał Szubski w połączeniu z PGNiG zanotował 220 wystąpień.

Co elektryzowało media w związku z energetyką? Komunikat, że PGNiG będzie współpracowało z PGE, Tauronem i KGHM przy poszukiwaniu gazu z łupków oraz informacja, że PGNiG będzie walczyło o wyższe taryfy cen gazu, ponieważ od tych cen uzależnia wydatki na poszukiwanie gazu łupkowego.

Telekomunikacja

Maciej Witucki to najbardziej medialny prezes stycznia. Pojawił się w prawie 400 publikacjach.  Szef TP wypowiadał się w mediach m.in. na temat jednego z najważniejszych przetargów na polskim rynku telefonii komórkowej dotyczącego dostawców sprzętu do poprawy infrastruktury. Orange i T-Mobile będą zaopatrywane przez Huawei i Nokia Siemens Networks.

Dziennikarze chętnie cytowali też wypowiedzi Wituckiego w związku z zawarciem ugody  z DPTG. Porozumienie  definitywnie zakończyło wieloletni spór.

Z kolei szef PTC Miroslav Rakowski pojawiał się w mediach najczęściej w kontekście… PZU i zmiany logo ubezpieczyciela. Przy tej okazji przypominano bowiem, że zeszłoroczna zmiana logo z Ery na T-Mobile -według deklaracji Miroslava Rakowskiego -kosztowała spółkę około 100 mln zł.

Bankowość

Najczęściej w kontekście branży bankowej mówiono o Zbigniewie Jagiełło (PKO BP). Nazwisko szefa banku pojawiało się głównie w kontekście Wektora, nagrody, przyznawanej przez Pracodawców Rzeczypospolitej Polskiej.

Wektora 2011 Zbigniewowi Jagiełło przyznano „za spektakularny sukces PKO Banku Polskiego w czasach kryzysu finansowego i ostrej konkurencji, za wizję rozwoju banku i skuteczne umacnianie pozycji lidera na rynku Europy Środkowo-Wschodniej”.

Ubezpieczenia

Najwyżej wśród bossów firm ubezpieczeniowych w mediach uplasował się Andrzej Klesyk, szef PZU.  Media cytowały jego wypowiedzi na temat zainteresowania PZU akwizycjami za granicą oraz zapewnienie, że PZU nie jest zainteresowane przejęciem większościowego pakietu akcji banku w Polsce.

Najpierw w prasie, potem w internecie

Mimo że 90 proc. analizowanych materiałów ukazało się w internecie, to artykuły i wywiady prasowe były często pierwotnym źródłem informacji o szefach polskiego biznesu. Okazuje się, że i  w przypadku mediów może sprawdzać się zasada Pareto – mniejszość informacji zamieszczonych w prasie może być przyczynkiem dla większości publikacji w internecie.

Z kolei dyskusja w mediach społecznościowych to na tym tle tylko 4 proc. całości publikacji. Rozmowy w kontekście szefów firm toczyły się najczęściej na specjalistycznych forach – forum.parkiet.com oraz forum.stockwatch.com.

Instytut Monitorowania Mediów wyraża zgodę na publikację raportu, wyników badań i dołączonych do nich materiałów graficznych pod warunkiem podania źródła („Instytut Monitorowania Mediów”) w artykule oraz oznaczenia w grafikach.

Analizę wykonano na podstawie 1 722 materiałów z prasy i internetu, w których pojawili się prezesowie największych polskich firm.  Raport obejmuje okres od 1 do 31 stycznia 2012 roku. Wyselekcjonowano również wzmianki na temat bossów w mediach społecznościowych monitorowanych przez Instytut Monitorowania Mediów (lista dostępna na stronie Kompas Social Media oraz IMM). W analizie uwzględnione zostały również firmowe blogi oraz profile bossów w portalach społecznościowych.

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg