Wizyta prezydenta Trumpa w internetowych komentarzach

Przyjazd do Polski prezydenta Stanów Zjednoczonych Ameryki to zawsze gorąca medialna okazja, porównywalna do dużych wydarzeń sportowych czy koncertów największych gwiazd muzyki. A przecież o Donaldzie Trumpie pisze się u nas i tak często ze względu na wiele innych okoliczności politycznych i obyczajowych. Jaki więc ślad zostawiły w internecie te dwa wizytowe dni?

Z danych Instytutu Monitorowania Mediów, zebranych w okresie 5-6 lipca z mediów tradycyjnych, internetowych oraz społecznościowych, wynika, że w ciągu dwóch dni w Polsce powstało około 56 tysięcy publikacji na temat Donalda Trumpa. Około 7 tysięcy artykułów, wypowiedzi, komentarzy i postów dotyczyło przemówienia amerykańskiego prezydenta na Placu Krasińskich w Warszawie. Wszystkie te publikacje były tak często powielane i udostępniane, że statystyczny Polak miał szansę zapoznać się z nimi czterokrotnie w ciągu dwóch dni. Jeśli chodzi o źródła internetowe, najwięcej przekazów pochodziło z Twittera, co nie powinno dziwić, ponieważ z tej platformy korzystają w Polsce w głównej mierze politycy oraz dziennikarze. Na drugim miejscu największej liczby publikacji internetowych uplasował się Facebook, natomiast w mediach tradycyjnych niemal połowa to źródła z prasy.

O dużym zainteresowaniu internautów wizytą Trumpa w Polsce świadczy liczba udostepnień publikacji w mediach społecznościowych, która wyniosła ponad 6 milionów. Dalej wśród social mediowych interakcji znajdują się polubienia (niemal 327 tys.) oraz komentarze (28 tys.). Największe zasięgi uzyskiwały posty na telewizyjnych i radiowych profilach na Twitterze oraz Facebooku. Wśród autorów postów, które cieszyły się największym dotarciem, na podium znalazły się TVN24, TVPinfo oraz Radio ZET.

IMM sprawdził także, które dokładnie publikacje w mediach społecznościowych okazały się najbardziej angażujące. Najwięcej interakcji zebrał mem z instagramowej strony „Mnie śmieszy”, aranżujący telefoniczną rozmowę prezydentów z Polski i Ameryki. Na drugim miejscu znalazł się post RMF FM z gifem przedstawiającym przywitanie par prezydenckich z Agatą Kornhauser-Dudą w roli głównej. Na podium załapał się także ze swoim selfie z pl. Krasińskich poseł Adam Andruszkiewicz.

 

 

Więcej na temat wizyty Donalda Trumpa w Polsce można przeczytać na portalu PRoto.

 

 

 

+-
+-
+-
+-

Platforma

Serwis umożliwia przeglądanie i analizę publikacji, które ukazały się w internecie oraz social mediach, prasie, telewizji i radiu. Wynik monitoringu prezentowany jest w intuicyjnej aplikacji, której funkcjonalności skracają czas potrzebny na przeanalizowanie przekazów. Z wykorzystaniem tego narzędzia samodzielnie stworzysz także biuletyny, raporty statystyczne lub wyeksportujesz zestawienia materiałów w wybranych formatach. Sprawdź jak to działa – już dzisiaj zamów bezpłatny test!

Moduł analityczny

Moduł analityczny przedstawia wyniki monitoringu wszystkich mediów w formie interaktywnych wykresów i tabel. Ułatwia wyszukiwanie najbardziej nośnych tematów oraz insightów. W aplikacji zbadasz również efekty komunikacji wybranej marki na tle konkurencji. Wszystkie wykresy i tabele możesz pobierać w kilku formatach, a dane źródłowe eksportować do arkusza xls. Zamów bezpłatny test dowolnego monitoringu mediów i sprawdź możliwości modułu analitycznego!

AMI

Aplikacja AMI udostępnia wynik monitoringu portali i social mediów. Nieograniczona liczba słów kluczowych oraz możliwość samodzielnego tworzenia reguł monitoringu zapewniają odsianie informacji nie związanych z tematem oraz internetowego spamu. Aktualizacja wyników następuje w czasie rzeczywistym, co jest kluczowe w prowadzeniu social listening, ale też w pracy z hejtem i sytuacjami kryzysowymi. Korzystając z AMI otrzymujesz także dostęp do archiwum www od 2007 roku oraz pełną analitykę wyników w module analitycznym. Sprawdź już teraz wszystkie możliwości AMI w bezpłatnym teście!

MediaContact

Baza dziennikarzy MediaContact to aplikacja dla osób prowadzących relacje z mediami. Na podstawie bieżącego monitoringu mediów baza jest stale aktualizowana i uzupełniana o nowe kontakty. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Biuro Prasowe

Baza dziennikarzy MediaContact jest przeznaczona dla wszystkich osób prowadzących relacje z mediami. Dane w bazie są codziennie aktualizowane i uzupełniane o nowe kontakty na podstawie monitoringu mediów. To gwarantuje, że wysłana informacja trafi do dziennikarzy aktywnie publikujących artykuły na wybrane tematy. Częścią bazy MediaContact jest Biuro prasowe umożliwiające tworzenie i zarządzanie wysyłką informacji prasowych, a także ich publikację na stronie www. Biuro jest bezpłatne dla wszystkich użytkowników bazy MediaContact. Sprawdź jak to działa w bezpłatnym teście!

Admonit

Admonit to narzędzie do analizy i raportowania wydatków reklamowych w telewizji, radiu i prasie. Jeśli chcesz: przeanalizować wydatki reklamowe firmy/marki oraz jej konkurencji, zweryfikować wykorzystanie w danej branży/firmie poszczególnych kanałów komunikacji, a także w łatwy sposób monitorować rynek reklamy i pojawiające się tam nowe kampanie – bezpłatnie przetestuj Admonit już dzisiaj!

Maksymalny rozmiar pliku: 500kB Dopuszczalne formaty: png, jpg